Samsung tillkännager Exynos 7 Octa på 14 nanometer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

De kommer inte använda 8 kärnor samtidigt. De använder bigLITTLE. 4 kärnor A53 för energisparande eller 4 kärnor A57 vid hög belastning.

Ja? Hur många appar använder 4 kärnor? Hur många använder ens 2 kärnor? Meningslöst

Permalänk

multi taskar du aldrig, det är bra å ha många kärnor då, å sen så undrar jag om du har förstått att det är inte en 8kärnig cpu, det är 4kärnor som används när i energi sparläge som växlar till 4kraftigare kärnor när det behövs så därför kallas det BIGLITTLE och jag skulle beskriva den som 4+4kärnor.
tycker det känns trist att inte fler vill ha flertrådat, känns ju som att gnället om ipc ska vara prio1, enligt mig ska vi ha många kärnor med bra ipc ist för två kärnor med jättebra ipc.

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

När f*n ska folk sluta klaga på högre PPI? Det är en utveckling i rätt riktning.

Det är lite som med TV-apparaterna. Folk klagade på både LCD och Plasma, när CRT skärmarna skulle fasas ut.
CRT hade ju bästa svärtan, Input-lag tiden var okrossbar osv.
I dagens läge vet jag inte en enda person, som fortfarande sitter kvar på en lågupplöst CRT skärm.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Jag har z3 compact, riktigt sjyst lur men börjar bli sugen på ny (Byter typ 1-2 gånger per år för kan ta ut gratis via jobbet)
Är sugen på med en Samsung alpha typ, hoppas dem släpper en ny tillsammans med s6 med liknande specs!

Ursäkta OT, men på vilket ställe jobbar Du som har råd att ge sina anställda nya telefoner 20ggr per år?

Permalänk
Medlem

SonyXE ?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Ja tack! Längre batteritid är banne mig på tiden Sedan är det förståss också trevligt med den extra prestandan.

Skärmen tar väl fortfarande den största delen av batterikakan. Men visst, sitter man och hardcoregamear på mobilen så lär man få en 10% längre batteritid eller så om man behåller samma skärmar som innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja det är alltid lika intressant hur dom gör samma korkade drag och kör på 4-8 kärniga cpu'er till mobiler, för det har man ju så mycket nytta av!

Hur mycket nytta hade man av 4-8 kärniga CPUs med Hyperthreading för spel när dom släpptes? Allt tar sin tid att visa vad för nytta det kommer att tillföra.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Hur mycket nytta hade man av 4-8 kärniga CPUs med Hyperthreading för spel när dom släpptes? Allt tar sin tid att visa vad för nytta det kommer att tillföra.

Var dom gjorda för spel? Nej. Finns det spel som nyttjar mer än 4 kärnor idag? Knappt. Sedan är telefonerna idag inte nära kraftfulla nog att göra det många gör på sin PC, om man nu ska ha luren som en dator som man kan docka och köra med hel skärm osv så kommer du ändå inte ha nytta av dessa extra kärnor då man bara kommer kunna använda program som inte kräver mycket som inte använder mer än 1-2 kärnor

Permalänk
Medlem

Ser ut som Exynos 7420 har ett bra övertag till Snapdragon 810.
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6_edge_tops_geekbench...