LG förbereder smarta klockan Watch Urbane till Mobile World Congress

Permalänk
Inaktiv

Ajuste, nu är det lite finare så då blir det kostymnisse som surplar espresso på extra sexigt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Jag tror detta floppar mer än surfpattor.

Jag tror de blir billigare än ett kärnkraftverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axcell:

Jag har en Smartwatch 3 från Sony som uppfyller i stort sett alla dina krav. Inbyggd GPS så jag kan lämna telefonen hemma när jag springer/åker skidor/skridskor m.m. Dessutom har den IP68-klassificering vilket räcker för att kunna simma med den. Spotify är det enda som inte finns (än?), men möjligheten att lyssna på musik via bluetooth direkt i klockan fungerar om du lägger musiken på interna lagringen som är 4GB. Kanske inte den snyggaste klockan men för det man får i funktionsväg är det helt klart värt det enligt mig.

intressant! Ska kika närmare på den Vore skönt att slippa ha med sig iphone på träningen, är bara en distraktion.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Precis, den mäter bara när du säger åt den. Tyvärr. Stegräknaren är igång hela tiden, vad jag har märkt på min.

För att mäta puls när jag springer använder jag Polars BT-pulsband (http://www.polar.com/sv/produkter/accessoarer/H7_pulssensor )

Fungerar helt klart över förväntan!

Jupp, jag kör med ett sån't pulsband och även en Sony Smartwatch 2 för att visa pulsen när jag springer, men det vore skönt om man kunde slippa bandet runt bröstet, och ännu bättre om man även kunde slippa telefonen.
Vet att det finns många dedikerade träningsklockor, men jag har alltid använt Endomondo när jag tränat och har nu all statisitk där, så då har man låst in sig själv lite.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Jag tror detta floppar mer än surfpattor.
Klocka bär man för utseendets skull och någon display med dålig batteritid på armen tror jag inte är något vi som ersätter vanliga klockor.

Man har alltid telefon med sig för appar/tid iallafall.

Va? Vänta nu. "Floppar mer än surfplattor"? Du får det att låta som att surfplattor var en flopp.

Permalänk
Avstängd

Till vilken målgrupp är det egentligen man vänder sig till för smarta klockor? Det är ju inte för folk som bär klockor som accessoarer eftersom att de vill ha mekaniska ur och som uppskattar dess hantverk.

De som aldrig annars bär en klocka kommer ju knappast springa och köpa en smart klocka för att ha lite halvt meningslösa features som deras mobiltelefon redan klarar av att göra och som de alltid har med sig ändå.

Enda målgruppen som jag kan se är träningsfreaksen som orkar hålla koll på både puls, stegräkning, kaloriförbrukning etc och det kan vi nog alla hålla med om att den lilla skaran av människor kommer ju knappast göra den smarta klocka till någon försäljningssuccé.

Jag kanske bara är jävligt pessimistisk nu men jag väldigt svårt att se den smarta klocka bli någonting och fan vet om ens Apple lyckas sälja in själva nyttan med en smart klocka.

Permalänk
Medlem

Jag har supernytta av min smarta klocka.

Jag använder min klocka, en samsung gear 2, och är jättenöjd. Jag slipper hala fram min note 4 för att se sms, epost eller när folk ringer. Jag kan ringa och svara med klockan, ta bilder på saker jag jobbar med för att komma ihåg, Ha den som diktafon för att skapa komihåglistor. Dessutom är det bara att tvätta av den när den blir lite oljig av det jag för tillfället jobbar med. Den har miniräknare, jag har gjort appar för avancerade maskinberäkningar jag behöver (kolla in appcelerator, hur coolt som helst) och en fantastisk funktion som får min telefon att pipa som ett brandlarm när jag inte hittar den i röran.

Jag är verkligen en av de som tycker detta är en perfekt pryl. Ska bara komma på hur jag ska integrera den med min Gear VR för att kunna se min hand i cyberrymden, sedan jäklar.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu