Mobildata stängs av plötsligt, Xperia Z3 Compact

Permalänk
Medlem

Mobildata stängs av plötsligt, Xperia Z3 Compact

Hej!

Fick nyligen en ny telefon, en Xperia Z3 Compact, och har ett grymt irriterande problem.
Först fungerade inte mobildata över huvud taget, så jag var tvungen att ställa in APN inställningarna manuellt, inte ett så stort problem. Sedan blev det något värre, mobildata började helt enkelt stänga av sig helt utan anledning. Jag har prövat det mesta, återställt APN inställningarna, startat om mobilen, you name it.
Allt annat fungerar däremot som det ska, kan ringa, smsa, Wi-Fi fungerar.

Tacksam för svar!

Permalänk
Inaktiv

Kolla dina power settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagharju:

Hej!

Fick nyligen en ny telefon, en Xperia Z3 Compact, och har ett grymt irriterande problem.
Först fungerade inte mobildata över huvud taget, så jag var tvungen att ställa in APN inställningarna manuellt, inte ett så stort problem. Sedan blev det något värre, mobildata började helt enkelt stänga av sig helt utan anledning. Jag har prövat det mesta, återställt APN inställningarna, startat om mobilen, you name it.
Allt annat fungerar däremot som det ska, kan ringa, smsa, Wi-Fi fungerar.

Tacksam för svar!

Nått maxgräns för mobildata som satt i mobilen ?
D.v.s du kan ju själv säga till den att stoppa mobildata efter en viss datamängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Kolla dina power settings.

Finns inget i strömhanteringsinställningarna som jag har på som kan påverka min mobildata, Stamina mode är av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nått maxgräns för mobildata som satt i mobilen ?
D.v.s du kan ju själv säga till den att stoppa mobildata efter en viss datamängd.

Nope, kollade ifall jag hade det, men så var det inte, tack ändå!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dagharju:

Har du fabriksåterställt telefonen?

Fungerar inte detta är det ju bara lämna in känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Har du fabriksåterställt telefonen?

Fungerar inte detta är det ju bara lämna in känns det som.

Har inte prövat det, men som du skrev, det verkar som den sista utvägen...
Kan också tillägga att det börjar fungera igen om jag startar om telefonen, men bara ett tag, sen stängs det av igen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bara säga att jag också har en z3c med samma problem. (eller hade jag tappade den i vatten igår) för mig räckte det ofta med att slå av och på mobildata för att få det att fungera igen.

Jag läste någonstans att en möjlig anledning är att man angivit en proxy i inställningarna för APN. Det var dock inte mitt problem.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk

Det låter som troligt firmware fel, är nog bara att lämna in och låta dem uppdatera.

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se