Permalänk

ghjghj

hgjghjkghj

Permalänk
Entusiast

Jag tycker det är onödigt att köpa en Macbook om du bara ska ha den som surfmaskin/skolverktyg.
Om du tycker det är jobbigt att skriva på touchskärmen vilket jag förstår så är det ju bara att köpa typ en sådan här: http://www.logitech.com/sv-se/product/ultrathin-keyboard-mini

En Macbook börjar för övrigt på 8000kr och uppåt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du tittar på begagnat. Jag hittade en MBA 13" 2011 helt felfri och med endast 47 laddcykler för bara 3000 kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

öklöklöklö

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sisyfos:

Jag tycker det är onödigt att köpa en Macbook om du bara ska ha den som surfmaskin/skolverktyg.
Om du tycker det är jobbigt att skriva på touchskärmen vilket jag förstår så är det ju bara att köpa typ en sådan här: http://www.logitech.com/sv-se/product/ultrathin-keyboard-mini

En Macbook börjar för övrigt på 8000kr och uppåt.

Gör som Uzanar säger och köp ett litet blåtandstangentbord. Billigare och mer prisvärt.

Fattar inte varför skolor fortsätter på de förbaskade surfplattesystemet, man har redan sätt att produktiviteten tar skada, bättre att få en billig Lenovo Thinkpad eller likande dell dator om man så ska ha en egen digital enhet.

Tagit bort citat (§4)
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

jklghkl

Permalänk
Skrivet av Raramakelbol:

Ser ut att inte bli någon mac! Ska jag kanske köpa en i 9an istället, behöver man en dator i gymnasiumet?

Jag går på gymnasiet och vi har fått Macbook Air datorer som fungerar bra. Men jag skulle nog använda iPad i grundskolan och en dator i gymnasiet och uppåt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av Raramakelbol:

Flera röster plz

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om en dator är nödvändig så har gymnasiet en plikt att ge dig tillgång till en dator genom att antingen låna ut en, eller ge bort en. Den datorn du kommer få eller låna om det så krävs är med extremt stor säkerhet bättre än vad du kan införskaffa för 3000:-.

Som alla andra rekommenderar jag därför tangentbordsskal, att köpa en dator är helt enkelt slöseri av pengar.

Edit: Whoops, insåg nu att jag gravediggade en tråd.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Gör som Uzanar säger och köp ett litet blåtandstangentbord. Billigare och mer prisvärt.

Fattar inte varför skolor fortsätter på de förbaskade surfplattesystemet, man har redan sätt att produktiviteten tar skada, bättre att få en billig Lenovo Thinkpad eller likande dell dator om man så ska ha en egen digital enhet.

Hade tur jag, dom tog in surfplattor på dom flesta skolor dock så fick vi bärbara Dell här på Lindälv. Och då är det inget man snålat på heller vilket känns skönt. Dom är inte perfekta men det är medelklass kvalité i alla fall, förstår inte alls hur dom tänker när dom tar in surfplattor, sämre program för att skriva, touch är värdelöst för denna typ av arbete osv. Dom blir snarare som leksaker för eleverna inget annat

Skrivet av XFTality:

Om en dator är nödvändig så har gymnasiet en plikt att ge dig tillgång till en dator genom att antingen låna ut en, eller ge bort en. Den datorn du kommer få eller låna om det så krävs är med extremt stor säkerhet bättre än vad du kan införskaffa för 3000:-.

Som alla andra rekommenderar jag därför tangentbordsskal, att köpa en dator är helt enkelt slöseri av pengar.

Edit: Whoops, insåg nu att jag gravediggade en tråd.

*facepalm* insåg det också nu hehehe

Permalänk
Medlem

Du kommer nästan garanterat få en dator på ditt gymnasie (beroende på vart du bor?). Jag känner inte till ett enda gymnasie kring Göteborg där man inte får låna en dator.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag föreslår att du tittar på begagnat. Jag hittade en MBA 13" 2011 helt felfri och med endast 47 laddcykler för bara 3000 kr.

Är det de som styr batteriet livslängd? Hur mkt påverkar up-time? Då batteriet inte går att ta bort så har det ju också varit utsatt för värme under pot. väldigt lång tid, även om den alltid så att säga varit fast ansluten..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)