Permalänk
Medlem

Galaxy S2 Root problem!

Hej!

Hade tänkt och fixa CyanogenMod 12 men laddade ner fel ROM, från början så laddade jag ner ROM Manager och CWM Recovery och nu försöker jag gå in i download mode för att ladda ner den riktiga ROM:en jag behöver. Problemet är att jag inte kommer in i download mode, förut så behövde jag trycka ner volym upp + home + power för att komma in i download mode men nu kommer jag bara in i recover mode när jag startar mobilen :/?

Någon som vet hur jag fixar detta?

Permalänk
Medlem

Har haft att göra med ett par S2'or som fastnat där man inte kunnat komma in i download mode eller ordna något från recovery, brickade. Samsung har tagit bägge vid reklamation dock.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har du cwm recovery installerad? Bara flasha rom därifrån.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Har du cwm recovery installerad? Bara flasha rom därifrån.

Tänkte exakt samma sak, kommer du in i din Recovery kan du ju bara föra över filen du ska flasha till mobilen och sedan flasha till vad du nu vill ha.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

download mode är vol. ner inte upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Har du cwm recovery installerad? Bara flasha rom därifrån.

Skrivet av 13ers3rk:

Tänkte exakt samma sak, kommer du in i din Recovery kan du ju bara föra över filen du ska flasha till mobilen och sedan flasha till vad du nu vill ha.

Så jag behöver alltså inte använda Odin3 programmet?

Skrivet av FatSpacePanda:

download mode är vol. ner inte upp

Oh! Tack så hemskt mycket! pinsamt av mig haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofläsk:

Så jag behöver alltså inte använda Odin3 programmet?

Oh! Tack så hemskt mycket! pinsamt av mig haha

Det enda du använder Odin3 till är att roota, efter du har rootat byter du recovery mode med exempelvis Flashify och sedan tar du hem valfri rom och går in i recorverymode och flashar rommen därifrån.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Det enda du använder Odin3 till är att roota, efter du har rootat byter du recovery mode med exempelvis Flashify och sedan tar du hem valfri rom och går in i recorverymode och flashar rommen därifrån.

Tack! Allt fungerar som det ska nu!