Råd inför ny telefon 2000-3500:- se önskemål!

Permalänk

Råd inför ny telefon 2000-3500:- se önskemål!

Behöver råd ang ny mobiltelefon

Min förra telefon var Nexus 4 men den har nu pajjat
+ Älskade det avskalade android systemet
+ Kändes rapp och fyllde mina behov
+ Bra pris för en sådan lur
- Kameran var rätt kass
- Hade 8GB varianten och det var för lite minne

Så dessa "+" vill jag gärna ha med mig i letandet efter en ny telefon.

Letar efter en så bra smarphone som möjligt med priset 2000-3500:-

Har kikat på One plus one men kanske är den för stor för min smak. Ser helst att telefon är 4,5-5 tum.
Vad kan ni rekommendera för lurar i den storleken? Är kameran bättre än den i Nexus 4 så är jag nöjd. En lagring på minst 16Gb (alt. stöd för SD-kort).

Summering
2000-3500 pris
Minst 16GB lagring
Rapp
4,5-5" skärm
Föredrar ett så rent android som möjligt

Ska ner och känna på 5,5" telefon sen.. om jag känner att det känns okej, ska jag köra på en One plus one då?

Permalänk
Medlem

här har du en bra mobil till ditt pris.
hade en s4 innan jag bytte till iphone
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se att du får en bättre telefon än denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767

Men ifall du gillade Nexusen så finns det väl en Nexus 5 för ett helt ok pris annars?

Med Sony Z1Compact får du en mindre telefon, bra kamera, så mycket lagring du behöver (SD-kort + 16 GB), avskalat Android (kanske inte i samma klass som Nexus, men fortfarande avskalat i jämförelse, avsevärt bättre än Samsungs andriod-variant).

Jag har själv Z3Compact och är oerhört nöjd, men den är ju utanför prisklassen.

Om du skulle vilja ha den strikt inom 4,5-5 tum så finns Z1 (inte compact) som är 5 tum, med ungefär samma specs, till ett aningen högre pris (inom dina gränser).

Men jag tror nog att du behöver fundera på om det inte blir en Nexus 5, för den uppfyller väl alla dina krav också?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Fredde02:

här har du en bra mobil till ditt pris.
hade en s4 innan jag bytte till iphone
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Med en Samsung S4 förlorar han ju en del han önskar i sin nya telefon, det vill säga:

+ Älskade det avskalade android systemet
+ Kändes rapp

Kika på en Nexus 5? Kameran är ju ingen direkt höjdare på den heller dock och de är svåra att hitta nya nu men begagnad i bra skick får man för 1500kr. Annars är ju Sony ganska ren variant av Android om än annat utseende. Men då skulle jag rekommendera någon av de nyare och de faller utom din prisklass.

Är egentligen en Nexus 5 som du skulle ha känns det som.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Tack för tipsen.. är väl just det med Nexus 5an, att den har utgått. Så svår att få tag på..
Läst en del gnäll på att batteriet i 5an är dåligt?
Inte sämre än det i 4an antar jag?

Permalänk

Jag får kika begagnat..

Om jag skulle kunna gå upp i skärmstorlek är oneplus one något att överväga med tanke på mina krav?

Permalänk
Medlem

Z3 Compact begagnad får du ju för ca 3000:- ibland ny i kartong! Känns som ett givet val

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Batteriet är inte "bra" i Nexus 5 men bättre än på Nexus 4 ska det vara. Jag fick ut runt 4-5 timmars skärmtid när jag hade min. Oneplus har jag ingen åsikt om personligen äger jag en Meizu MX4 idag som jag köpte ny för 3000kr för någon vecka sedan och är väldigt nöjd. Tror dock inte den passar dig för den har en väldigt modifierad version utav Android och ingen möjlighet till CM eller dylikt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Skulle tagit en Z3 Compact, finns en del på tradera som är ny i obruten förpackning
Har en själv, riktigt nöjd med den, den gröna/java är fin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Z2 är en mycket bra telefon för 3.5k, den uppfyller alla dina krav

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du vänjer dig snabbt vid större skärm. Hade en iphone 4 innan jag bytte till en 6:a. Upplevde den som gigantisk i ca 2 dagar. Kollade på 4:an efter det igen och den kändes pyttig och allmänt...meh.

Permalänk
Medlem

nexus 5?

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

LG G3 16GBversionen kostar cirkus 3 500 kr.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Hade Nexus 4 innan och har nu Nexus 5. Den är ett naturligt steg vidare, men känns som att glaset i skärmen är lite tunnare och spricker lättare. Man köper dock en kinaskärm för 50 dollar så de är billiga att laga.

Har hört mycket positivt om Sonys telefoner också, men inte prövat dem själv.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisGrinder:

Behöver råd ang ny mobiltelefon

Min förra telefon var Nexus 4 men den har nu pajjat
+ Älskade det avskalade android systemet
+ Kändes rapp och fyllde mina behov
+ Bra pris för en sådan lur
- Kameran var rätt kass
- Hade 8GB varianten och det var för lite minne

Så dessa "+" vill jag gärna ha med mig i letandet efter en ny telefon.

Letar efter en så bra smarphone som möjligt med priset 2000-3500:-

Har kikat på One plus one men kanske är den för stor för min smak. Ser helst att telefon är 4,5-5 tum.
Vad kan ni rekommendera för lurar i den storleken? Är kameran bättre än den i Nexus 4 så är jag nöjd. En lagring på minst 16Gb (alt. stöd för SD-kort).

Summering
2000-3500 pris
Minst 16GB lagring
Rapp
4,5-5" skärm
Föredrar ett så rent android som möjligt

Ska ner och känna på 5,5" telefon sen.. om jag känner att det känns okej, ska jag köra på en One plus one då?

Köp OnePlus One, LG G2 (Har inte AOSP, men flyter på rätt bra ändå. Finns ju custom ROMs annars) eller Nexus 5. N5 har inte lika bra batteritid som de andra två.
Sony Z1/Z3 Compact har ju jättetrist skärmupplösning så dessa skulle jag inte köpt. Batteritiden är dock bra och prestandan annars är i toppklass.
LG G3 är felkonfigurerad med Adreno 330 och QHD-skärm. GPUn räcker inte till och irriterande mikrolagg är ett faktum.
Samsung Galaxy S4+ borde duga om du flashar ett AOSP-baserat ROM. Annars är den riktigt jäkla långsam.
Xiaomi Mi 4 ser intressant ut, men jag har ingen direkt erfarenhet om denna så kan inte säga mer än hårdvaruspecsen (som visserligen ser riktigt bra ut).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Har själv OnePlus One, den är grym på alla sätt. Billig och pålitlig!

Permalänk
Medlem

LG G3 eller OnePlus One!!

Permalänk
Medlem

Eh, visst kan man köpa Sony z3 compact för 3100 kr eller bililigare nu på tele2 om man lämnar in en random telefon? http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/payback/payback_kampa...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

LG G3 eller OnePlus One.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless