Gtx 970 returerna det och vänta på amd 300 serien?

Permalänk
Medlem

Gtx 970 returerna det och vänta på amd 300 serien?

Nu är de så att jag fungerar på att skicka tillbaka mitt gtx 970 och se hur priserna går på alla kort efter amds release på 300 serien. Spelar inte så mycket just nu så har ingen brådska med att inköpa ett nytt kort. The witcher 3 ser grymt ut och de är då man börjar spela lite igen

Så frågorna är. Tror ni att priserna kommer sänkas på gtx 970, r9 290x osv när 300 serien kommer?

Tror ni även att priset på amds 300 serien kommer ligga runt 3000 också? Annars så köper jag bara ett nytt gtx 970 om inte amds 300 serien blir bang for the Buck. 👍 Ja jag tänker vara lite lurig och skicka tillbaka de bara för att kunna få ett bättre kort för pengarna för jag är snål då man inte har så bra lön. Vill ha så mycket prestanda för pengarna så mycket det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Nu är de så att jag fungerar på att skicka tillbaka mitt gtx 970 och se hur priserna går på alla kort efter amds release på 300 serien. Spelar inte så mycket just nu så har ingen brådska med att inköpa ett nytt kort. The witcher 3 ser grymt ut och de är då man börjar spela lite igen

Så frågorna är. Tror ni att priserna kommer sänkas på gtx 970, r9 290x osv när 300 serien kommer?

Tror ni även att priset på amds 300 serien kommer ligga runt 3000 också? Annars så köper jag bara ett nytt gtx 970 om inte amds 300 serien blir bang for the Buck. 👍 Ja jag tänker vara lite lurig och skicka tillbaka de bara för att kunna få ett bättre kort för pengarna för jag är snål då man inte har så bra lön. Vill ha så mycket prestanda för pengarna så mycket det går.

får man fråga varför du returnerar ett av de mest prisvärda korten som finns i nuläget?

Visa signatur

Chassi: CM Storm Stryker, PSU: EVGA SuperNOVA 750Watt, CPU Intel Core i7-4790K, Kylning: Corsair Hydro H80i, Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS VII FORMULA Z97, GPU: EVGA GeForce GTX980 SC ACX 2.0 4GB, SSD: Samsung 850 EVO 120GB, HDD Seagate 2Tb 64Mb Cache, Minne: Corsair Dominator DDR3-2400 16GB CL10/Kit-2x8GB, Optik: ASUS DRW-24F1ST, ASUS ROG Mechanical Keyboard and Optical gamingmouse, Högtalare: Logitech Z313 , OS: Microsoft Windows 8.1 Pro 64-bit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizook:

Nu är de så att jag fungerar på att skicka tillbaka mitt gtx 970 och se hur priserna går på alla kort efter amds release på 300 serien. Spelar inte så mycket just nu så har ingen brådska med att inköpa ett nytt kort. The witcher 3 ser grymt ut och de är då man börjar spela lite igen

Så frågorna är. Tror ni att priserna kommer sänkas på gtx 970, r9 290x osv när 300 serien kommer?

Tror ni även att priset på amds 300 serien kommer ligga runt 3000 också? Annars så köper jag bara ett nytt gtx 970 om inte amds 300 serien blir bang for the Buck. 👍 Ja jag tänker vara lite lurig och skicka tillbaka de bara för att kunna få ett bättre kort för pengarna för jag är snål då man inte har så bra lön. Vill ha så mycket prestanda för pengarna så mycket det går.

Är du nöjd med kortet så hade jag ju behållt det.Prissänkning,Tja någon/några hundralappar på sikt kanske.Ligger redan hyfsat i pris.
Men om du ej spelar något just nu varför köpte du det då nu.Kunde ju lika bra väntat med köpet.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är du nöjd med kortet så hade jag ju behållt det.Prissänkning,Tja någon/några hundralappar på sikt kanske.Ligger redan hyfsat i pris.
Men om du ej spelar något just nu varför köpte du det då nu.Kunde ju lika bra väntat med köpet.

Köpte det för några månaders och spelade rätt mycket då. Du vet att man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag skickar tillbaka om jag kan byta rätt av till ett AMD som presterar bättre så som det ser ut just nu.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om man inte kör (eller planerar) SLI, så är det lika bra att behålla kortet tycker jag. I de högre upplösningarna där minnet blir ett problem, presterar inte ett ensamt 970 så bra iaf.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizook:

Nu är de så att jag fungerar på att skicka tillbaka mitt gtx 970 och se hur priserna går på alla kort efter amds release på 300 serien. Spelar inte så mycket just nu så har ingen brådska med att inköpa ett nytt kort. The witcher 3 ser grymt ut och de är då man börjar spela lite igen

Så frågorna är. Tror ni att priserna kommer sänkas på gtx 970, r9 290x osv när 300 serien kommer?

Tror ni även att priset på amds 300 serien kommer ligga runt 3000 också? Annars så köper jag bara ett nytt gtx 970 om inte amds 300 serien blir bang for the Buck. 👍 Ja jag tänker vara lite lurig och skicka tillbaka de bara för att kunna få ett bättre kort för pengarna för jag är snål då man inte har så bra lön. Vill ha så mycket prestanda för pengarna så mycket det går.

Så du ska inte returnera p.g.a. minneshanteringen eller defekt kort, utan p.g.a prisspekulation? Hoppas butiken säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Så du ska inte returnera p.g.a. minneshanteringen eller defekt kort, utan p.g.a prisspekulation? Hoppas butiken säger nej.

De kan inte säga nej när jag drar upp skandalen med 3,5gb ram och säger att man ska köra sli i framtiden osv. Förstår dock inte varför du hoppas butiken säger nej. Jag har rätten att få tillbaka mina pengar på falsk marknadsföring även om de inte visste