Kan jag säkert ladda ner CM 12 nu?

Permalänk

Kan jag säkert ladda ner CM 12 nu?

Goddagens älskade SweClockers användare!
Rakt på, jag har funderat på att köra på CM 12 på min N5. Men om jag känner att "fan det här suger" vill jag kunna gå tillbaka till hur min telefon är nu. Jag har gjort en full system backup med "adb". Om jag nu rootar och laddar ner CM 12 kommer jag då kunna, med adb, gå tillbaka exakt som den är just nu??
Puss och kram från the one and only Greven!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Har ingen nexus 5 & vet inte vad du gjort för backup.

Men det går bra att flasha originalmjukvaran när/om du vill.

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att CM12 flyter på så mycket bättre än stock lollipop på N5:an.

Permalänk
Medlem

Installera Clockwork eller TWRP och gör en backup där. Det är ju enklaste sättet att installera andra rom's i ändå.

Permalänk
Medlem

Nej, du kan inte göra en systembackup med adb. En sådan ska göras från en custom recovery. Om du vill ge dig på fulhack kan du nog skaffa root utan att låsa upp bootloadern och flasha recovery på det sättet, annars har jag en guide i sign. Nackdelen med den är att du förlorar all data, och då behöver du längre ta backup eftersom telefonen är helt stock. Google tillhandahåller factory images till alla Nexus-telefoner.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Om du vill flasha tillbaka så kan du använda Nexus Root Toolkit. Det kan rädda din mobil även den är i bootloop och så kan det flasha roms och så. Hyfsat användarvänligt med en "Advance" knapp

Visa signatur

Citera för svar!