Nästa Lumia MWC 2015 (640/640XL)

Permalänk
Medlem

Nästa Lumia MWC 2015 (640/640XL)

Tror vi är fler som är sugna på en ny Lumia.
920 var i en klass för sig när den kom. Och även om jag tycker 1520 och 930 var jäkligt trevliga och bättre så gav de inte samma känsla som 920.
Den hade bla som första mobil ois, stor bländare, trådlös laddning och wp8 var en frisk fläkt bland operativ.

Så vad hoppas du Microsoft presenterar på sin presskonferens på Mobile World Congress?

Om jag får önska:

1. Uppföljaren till 1020 med 1" sensor.

2. Uppföljaren till 930 med 1440p skärm.

Själv kommer jag vara på plats vilket gör det extra spännande.
Kommer självklart kolla på HTC m9 också. Galaxy 6 känns ganska kallt.
Har Z3 idag men av vad jag läst blir det kanske ingen 4a då Sony drar sig ur. Synd, då är det bara HTC kvar som gör premium imo.
Slutligen är jag så sugen på att testa en Panasonic CM1 att jag nästan snor en om jag ser den.

Permalänk
Avstängd

Microsoft kommer vad det verkar inte presentera någon ny high-end på MWC. Antagligen sker det på //BUILD/ som tidigast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Microsoft kommer vad det verkar inte presentera någon ny high-end på MWC. Antagligen sker det på //BUILD/ som tidigast.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får se, någonting kommer de visa eftersom de har presskonferens den 2a på MWC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om uppföljaren till 930 ska ha 1440p så måste dom trycka in ett rätt mycket fetare batteri så att dom kan få till en vettig batteritid.

De kan köra större skärm så får de plats. Min Lumia 1520 som exempel sprang i cirklar runt min Z3 som bara går i två-tre dygn med normal användning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Vi får se, någonting kommer de visa eftersom de har presskonferens den 2a på MWC.

Antagligen en uppföljare till 1320 nämligen 1330 som verkar vara på G. Samt möjligtvis någon annan low/mid-end.
Jag gissar på att en ny high-end kommer dröja och släppas till sommaren/hösten när Windows 10 är redo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Antagligen en uppföljare till 1320 nämligen 1330 som verkar vara på G. Samt möjligtvis någon annan low/mid-end.
Jag gissar på att en ny high-end kommer dröja och släppas till sommaren/hösten när Windows 10 är redo.

Blir spännande. Kommer som sagt vara på presskonferensen så jag ska luska lite i hur de tänker med kamerorna i framtiden och då framförallt på videofronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

De kan köra större skärm så får de plats. Min Lumia 1520 som exempel sprang i cirklar runt min Z3 som bara går i två-tre dygn med normal användning.

Jag får ut max en dag med ganska minimal användning på min 930. Ibland ryker 10 procent batteri på vägen till skolan(10 min i en bil) när den ligger med släckt skärm i fickan.

Permalänk

Håller de sig under 1080p och under 5" så är jag nöjd. Kommer inte köpa ny dock, vad de än gör.

Skrivet av Nisse-Tuta:

De kan köra större skärm så får de plats. Min Lumia 1520 som exempel sprang i cirklar runt min Z3 som bara går i två-tre dygn med normal användning.

Kan meddela att min z1c och z3c springer i cirklar runt min lumia 930 så. ja.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Jag får ut max en dag med ganska minimal användning på min 930. Ibland ryker 10 procent batteri på vägen till skolan(10 min i en bil) när den ligger med släckt skärm i fickan.

Skrivet av Itchy Trojan:

Håller de sig under 1080p och under 5" så är jag nöjd. Kommer inte köpa ny dock, vad de än gör.

Kan meddela att min z1c och z3c springer i cirklar runt min lumia 930 så. ja.

Mins det, hade 1520 och 930 samtidigt och 930 var rätt bedrövlig. Z3 är ok men 1520 är bäst i klassen imo (av de jag haft).

Permalänk
Avstängd

Telefonerna som presenteras på MWC är antagligen 640 och 1330.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är där, har sett mycket. Det kommer bli spännande på både konsumentsidan och den "osynliga" service-providersidan.

Tog en bild idag när vi gick på lunch

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

http://holck.se/mobilepic/IMG_1799.jpg

Är där, har sett mycket. Det kommer bli spännande på både konsumentsidan och den "osynliga" service-providersidan.

Tog en bild idag när vi gick på lunch

Nice, håller på att packa.
Åkte du hem imorgon eller hinner vi ta en bira på plats?

Permalänk
Medlem

Hoppas att Sonys nya Z4 om den kommer heta så är att dom tänker om och inte gör en sådan baksida som mobilerna har. Dom är så helvete hala. Det är det enda negativa med min Z3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nice, håller på att packa.
Åkte du hem imorgon eller hinner vi ta en bira på plats?

Jag åker på måndag och jag har massor av plats i skrinet för öl
När landar du? Det kan bli så att jag blir kvar här resten av veckan ifall jag måste vara på plats ifall demona failar eller något av de jag sysslar med.

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Jag åker på måndag och jag har massor av plats i skrinet för öl
När landar du? Det kan bli så att jag blir kvar här resten av veckan ifall jag måste vara på plats ifall demona failar eller något av de jag sysslar med.

Ahh, jag landar typ 7-8 men det var tydligen någon mingelmiddag på hotellet på kvällen.
Får väl se när det är artigt att dra därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ahh, jag landar typ 7-8 men det var tydligen någon mingelmiddag på hotellet på kvällen.
Får väl se när det är artigt att dra därifrån.

Det märker vi. Är det nära Fira grand via?

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Vet ej, bor på Hotel Hesperia Sant Just.
/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om uppföljaren till 930 ska ha 1440p så måste dom trycka in ett rätt mycket fetare batteri så att dom kan få till en vettig batteritid.

Har läst att samsungs 1440p i note 4 drar mindre effekt än deras 1080p i note 3 så högre upplösning måste inte betyda sämre batteritid. Sen kan de ju också sätta in en effektivare CPU och GPU i 940.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Det märker vi. Är det nära Fira grand via?

// A

Oki. Aja, kan väl smyga härifrån annars. Fira Grand Via == mässhallen.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nice, håller på att packa.
Åkte du hem imorgon eller hinner vi ta en bira på plats?

Skrivet av Holck:

Jag åker på måndag och jag har massor av plats i skrinet för öl
När landar du? Det kan bli så att jag blir kvar här resten av veckan ifall jag måste vara på plats ifall demona failar eller något av de jag sysslar med.

Hört talas om PM?

Permalänk
Medlem

Hoppas på en billig lumia med snapdragon 410. Har sneglat på lumia 830 på elgiggens rea men det känns inge bra att köpa en så gammal soc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hört talas om PM?

Kanske någon annan som läser som också är på plats och vill joina.
Men visst, jag ber om ursäkt.

Sen vinner ju inte ditt inlägg direkt VM i ta upp lite plats på forat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Hoppas på en billig lumia med snapdragon 410. Har sneglat på lumia 830 på elgiggens rea men det känns inge bra att köpa en så gammal soc.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja någon skön budget skulle vara trevligt. Hade nyligen en 435 hemma och tänkte vad skönt att ha något minimalistiskt som inte kostar skjortan.
930 som jag har nu tillsammans med en Z3 är bra men skulle vilja ha ett par steg ner.
Men gärna samma skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hört talas om PM?

Oj,

Jag förstod inte det som att man inte fick skriva i tråden... Lite som du gjorde till oss.
Jag skrev till Nisse - han till mig. Du skrev till oss.

Kanske jag har missuppfattat hur man använder forum?

Jösses, att man ens orkar lägga energin..

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Senaste läckan säger 640 och 640XL.
Imorn vet vi med säkerhet.

Permalänk
Medlem

Snart får vi se den.

Permalänk
Medlem

Elop visar 640.
Single eller dual sim. 3 eller 4g. Kommer få w10.
8mp kamera.

640 xl verkar vara mycket pang för pengen imo.

För den nyfikne,
https://twitter.com/Lumia/status/572294392985337856

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Elop visar 640.
Single eller dual sim. 3 eller 4g. Kommer få w10.
8mp kamera.

http://forumbilder.se/EALTV/wp-20150302-08-36-43-pro.jpg

640 xl verkar vara mycket pang för pengen imo.

http://forumbilder.se/EALTV/wp-20150302-08-51-29-pro.jpg

För den nyfikne,
https://twitter.com/Lumia/status/572294392985337856

Se inlägg #6 och #11. Jag hade rätt på allt utom namnet på uppföljaren till 1330 (640xl). High-End presenteras inte här och nu som sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror 640 blir min nästa telefon. Ska iallafall fixa ett låne ex.
Nöjd med Z3 idag men denna väcker ha-begär.