Raspberry Pi för att se streamad film/serier

Permalänk

Raspberry Pi för att se streamad film/serier

Tjena!

Är sugen på att införskaffa mig en Raspberry Pi för att se på streamad film/serier via tex Netflix. Dock så har jag ganska dålig koll på Raspberry Pi och vad som funkar på den så jag tänkte kolla här med forumet ifall det ens går till en början? Kan tänka mig att detta ska funka när Windows 10 släpps men är lite osäker med de operativsystem som är ute idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

Tror inte att Raspberry pi i sig kan spela upp Netflix utan behöver en stream-server på en dator (typ PlayOn) för att streama från en dator. Detta tror jag pga Silverlight som är (rätta mig gärna !!) Windows-bundet?. Min favoritdistro för att streama film och musik är fortfarande obesegrad av Xbian. Däremot har Raspbmc blivit grymt mer optimerad sen dem släppt uppdateringar så det är som baken.

Tror inte Windows 10 har någon annan funktion till utdelningen (SMB) än innan, så borde inte vara några problem

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Avstängd

Ska finnas något netflix addon till XBMC Använder sig av Chrome för att spela upp med html5 och inte silverbajs förövrigt:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=178693

Osäker på hur det funkar på rasp dock.. Men med nya rasp2 så bör det väl vara kraft nog. Kolla runt lite så lär du nog hitta info om det

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Tror inte att Raspberry pi i sig kan spela upp Netflix utan behöver en stream-server på en dator (typ PlayOn) för att streama från en dator. Detta tror jag pga Silverlight som är (rätta mig gärna !!) Windows-bundet?. Min favoritdistro för att streama film och musik är fortfarande obesegrad av Xbian. Däremot har Raspbmc blivit grymt mer optimerad sen dem släppt uppdateringar så det är som baken.

Tror inte Windows 10 har någon annan funktion till utdelningen (SMB) än innan, så borde inte vara några problem

Skrivet av cider123:

Ska finnas något netflix addon till XBMC Använder sig av Chrome för att spela upp med html5 och inte silverbajs förövrigt:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=178693

Precis, stödjer HTML5 numera. Tänkte om webbläsarna stödjer bla Netflix, om dem nu stödjer HTML5?...

Ska kika närmare på addon:et.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Köp en chromecast istället?

Permalänk
Medlem

Kan man streama film från t.ex. Swefilmer på RP'n? Kan man skaffa Android till den för att ladda ner appar som streamar?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Inaktiv

Netflix har tagit bort sitt API så man kan inte längre se Netflix i Kodi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Kan man streama film från t.ex. Swefilmer på RP'n? Kan man skaffa Android till den för att ladda ner appar som streamar?

Swefilmer får du diskutera nån annanstans.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Swefilmer får du diskutera nån annanstans.

Som jag sade, vill bara kunna streama film till en TV. Vill gärna använda appar som SVT Play eller Telia Play+ om det går att skaffa Android som orkar driva appar, finns det något alternativ till RasberryPi? Är RP2 en tillräcklig uppgradering för att orka driva?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Köp en chromecast istället?

Visst kan jag göra det men tanken är att göra andra saker med RP:n också.

Skrivet av ElectricPulze:

Kan man streama film från t.ex. Swefilmer på RP'n? Kan man skaffa Android till den för att ladda ner appar som streamar?

Som jag har fattat det som så ska Android fungera till det, men jag är inte helt hundra på det.

Skrivet av MickeMM:

Netflix har tagit bort sitt API så man kan inte längre se Netflix i Kodi.

Aj då. :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

Glöm android.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Glöm android.

För segt? Varför ska man då skaffa en Pi för att streama?`

Varför är det värt att köpa en Pi istället för Chromecast?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

För segt? Varför ska man då skaffa en Pi för att streama?`

Varför är det värt att köpa en Pi istället för Chromecast?

Finns inte fungerande android till Pi och man behöver inte android för att streama.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av ElectricPulze:

För segt? Varför ska man då skaffa en Pi för att streama?`

Varför är det värt att köpa en Pi istället för Chromecast?

Om man bara är ute efter en mediaspelare som du vill strömma innehåll till din tv så är det Chromecast man ska ha. RP:n kan man också använda som en mediaspelare + en rad andra saker, tex som en pc, server och en rad andra saker.

Skrivet av MatteN:

Finns inte fungerande android till Pi och man behöver inte android för att streama.

Då hade man fel!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11