Permalänk
Medlem

Fråga ang. USB till PS/2

Om jag använder en adapter för att ansluta mitt USB-tangentbord till PS/2 porten på min dator, kan jag då utöka min Key-rollover till fler än bara tre knappar?
Jag har läst en del om PS/2 vs USB och insett att det finns vissa fördelar med PS/2, där av frågan. Men uppnår man dessa fördelar med att bara köpa en adapter?

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/kabla...

Antar att det är en för enkel lösning, men det skulle vara grymt

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilket tangentbord du har. På dom flesta blir de ingen skillnad oavsett hur du kopplar in de, begränsningen sitter i skälva tangentbordet. Du får kolla upp din modell å se vad som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Nyare bättre tangentbord med USB har inte dessa problem alls..

Men det frågar om är jag osäker på, men högst troligast blir det inte bättre alls, dvs samma begränsning.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack för era svar.

Skrivet av prozzac:

Beror helt på vilket tangentbord du har. På dom flesta blir de ingen skillnad oavsett hur du kopplar in de, begränsningen sitter i skälva tangentbordet. Du får kolla upp din modell å se vad som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska försöka få tag på en adapter och och testa. Jag har ett Logitech Illuminated som skulle vara underbart att få minst 4 knappar att funka samtidigt, men det skulle väl vara för lätt att kringgå detta med en billig adapter.

Skrivet av ggustavsson:

Nyare bättre tangentbord med USB har inte dessa problem alls..

Men det frågar om är jag osäker på, men högst troligast blir det inte bättre alls, dvs samma begränsning.

Sannt, ibland har man dock krav som gaming bord inte riktigt uppfyller.

Jag återkommer när jag har testat

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient