Permalänk
Medlem

Sim-kort

Nu e det såhär att min far ska byta telefon till en xperia Z3 compact och han är en man med en väldigt liten stubin så han frågade mig om vad som kommer hända med hans kontakter i hans telefon,om han måste skriva ner alla och lägga till dom igen o så frågade han mig o jag sa att jag inte visste vad som hände för att hans telefon e ganska gammal så jag vet inte,han kommer troligen byta simkort och är sim-korten synkade på något sett så han inte behöver skriva in alla igen men vet ni vad Som händer ifall dom faktiskt e synkade eller hur funkar det egentligen?^^

Permalänk

Går att skicka över via till exempel bluetooth Annars kopiera över alla kontakter till sd kort och sätta sd kortet i nya telefonen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag skickade hela kontaktlistan på mejl till mig själv innan jag bytte simkort. Då såg jag att det fungerade innan jag blev av med simkortet

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Kopiera över alla kontakter från det gamla simkortet till den gamla telefonens minne, sätt i det nya simkortet i den gamla telefonen och kopiera över dem till simkortet, bryt sedan av "adaptern" runt simkortet så det blir Nano/micro-sim eller vad det heter och tryck in den i den nya telefonen

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Jag har mina kontakter synkade till mitt microsoft konto, aldrig några problem att få de till den nya telefonen

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte.snovit:

Kopiera över alla kontakter från det gamla simkortet till den gamla telefonens minne, sätt i det nya simkortet i den gamla telefonen och kopiera över dem till simkortet, bryt sedan av "adaptern" runt simkortet så det blir Nano/micro-sim eller vad det heter och tryck in den i den nya telefonen

Problemet är ju att simkorten bara har plats för 255 nummer eller vad det nu är, så med en gammal telefon kan det bli bekymmer att flytta numren om de är fler än vad som får plats...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xhyoz:

Nu e det såhär att min far ska byta telefon till en xperia Z3 compact och han är en man men en väldigt liten stubin så han frågade mig om vad som kommer hända med hans kontakter i hans telefon,om han måste skriva ner alla och lägga till dom igen o så frågade han mig o jag sa att jag inte visste vad som hände för att hans telefon e ganska gammal så jag vet inte,han kommer troligen byta simkort och är sim-korten synkade på något sett så han inte behöver skriva in alla igen men vet ni vad Som händer ifall dom faktiskt e synkade eller hur funkar det egentligen?^^

Då den nya telefonen iaf är ny så borde kontakterna lagras t.ex på Googlekontot.

Jag rekommenderar dig att sätta dig med far din och lägga in alla hans kontakter snyggt och ordentligt från scratch. Logga in på hans googlekonto på datorn och lägg till alla kontakter via den. Om han sitter och bläddrar igenom sina kontaker på gamla tfn och säger vilka som ska vara kvar så blir de nog toppen.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]