Samsung Galaxy tab pro 8.4

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy tab pro 8.4

Hej!

Har hittat en begagnad (oöppnad) Tab pro 8.4 för 1500kr. Någon med erfarenheter som kan rekommendera den modellen? Är rätt sugen! Ska användas till slösurfa film och serier och något spel. På sikt även som arbetsredskap med Word och Excel i måttliga mängder.

R

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Hej!

Har hittat en begagnad (oöppnad) Tab pro 8.4 för 1500kr. Någon med erfarenheter som kan rekommendera den modellen? Är rätt sugen! Ska användas till slösurfa film och serier och något spel. På sikt även som arbetsredskap med Word och Excel i måttliga mängder.

R

Jag är själv ägare av denna plattan sen 1år. Kan säga att jag är jävligt nöjd med den och 1500kr är ett bra pris.

Har du några specifika fråga så kan jag svara på dem så gott jag kan.

positiva saker med plattan som jag kommer och tänka på nu.

Skärmen är riktigt bra och skarp.
batteritiden är bra
Klarar av alla spel jag kört på den utan att lagga. ex hearth stone, xcom

Permalänk
Medlem

Har du rootat den och kört in någon custom rom? Är tveksam till touchwiz, men vet ju att man kan köra någon alternativ launcher annars.

R

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Har du rootat den och kört in någon custom rom? Är tveksam till touchwiz, men vet ju att man kan köra någon alternativ launcher annars.

R

Jag har bara rootat den. Ville inte trippa deras Knox skit. Så nöjde mig med att roota den. Då kan man iaf ta bort all bloatware.

Permalänk
Medlem

Trippa Knox? Är det någon säkerhetsaspekt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Trippa Knox? Är det någon säkerhetsaspekt eller?

Samsung produkter har något som kallas för Knox och ja det har något med säkerheten att göra. Men skulla man "trippa" den så gäller inte garantin längre och det finns inget sätt att återställa den. Men som tur är kan man roota den men ska man ha cfw blir det nog lite svårare.

Permalänk
Medlem

Tackar för infon! Kan bli aktuellt att göra beroende på hur riskabelt det är. Har inte köpt än men får den för 1600 med blocket frakt (betala när man hämtar ut den och godkänna produkten).

R

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Tackar för infon! Kan bli aktuellt att göra beroende på hur riskabelt det är. Har inte köpt än men får den för 1600 med blocket frakt (betala när man hämtar ut den och godkänna produkten).

R

Ok hoppas du blir lika nöjd som jag då. Om du har fler frågor så bara hör av dig.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden. Ska man satsa på pro? jag hade tänkt köpa en Galaxy Tab 4 10.1

Funkar den till Sim City Smurf Village Simpson sådana spel utan lagg??

Permalänk

Har själv en Tab Pro 8.4 och sammanfattar den såhär:

+ Skärmen
+ Batteritiden
+ Prestanda

- Som vanligt proppad med bloatware
- Gränssnittet, detta är ju subjektivt men jag ogillar det verkligen. Går ju att lösa lätt iofs
- Wifi krånglar vid reboot
- Lysfunktionen på "knapparna" stänger av sig vid reboot

Visa signatur

Dator: LG P420 | Intel Core i5-2410M 2.3 GHz | Nvidia GeForce GT 520M | 8 GB RAM
Kringutrustning: Razer DeathAdder Chroma | Razer Kraken Pro | LG E2260 | SteelSeries Qck+ | QPAD MK-80 MX BLUE | Western Digital My Book 1140 2 TB
Mobilt: Samsung Galaxy S5 | Ej rootad | (Lolipop stock)
Surfplatta: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 | Ej rootad | (KitKat stock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stergeland:

Har själv en Tab Pro 8.4 och sammanfattar den såhär:

+ Skärmen
+ Batteritiden
+ Prestanda

- Som vanligt proppad med bloatware
- Gränssnittet, detta är ju subjektivt men jag ogillar det verkligen. Går ju att lösa lätt iofs
- Wifi krånglar vid reboot
- Lysfunktionen på "knapparna" stänger av sig vid reboot

Vad menar du med efter reboot? Hur får du ordning på det igen om det strular när du startar om enheten.

Permalänk
Skrivet av DJHogi:

Vad menar du med efter reboot? Hur får du ordning på det igen om det strular när du startar om enheten.

När man av någon anledning startar om enheten så inträffar detta. Min sambo har en likadan platta med samma symptom ang. wifi iallafall men inte med belysningen.

Det räcker med att gå in i inställningarna och avaktivera belysningen och aktivera den igen så funkar det. Har alltid belysningen på kan tilläggas.

Visa signatur

Dator: LG P420 | Intel Core i5-2410M 2.3 GHz | Nvidia GeForce GT 520M | 8 GB RAM
Kringutrustning: Razer DeathAdder Chroma | Razer Kraken Pro | LG E2260 | SteelSeries Qck+ | QPAD MK-80 MX BLUE | Western Digital My Book 1140 2 TB
Mobilt: Samsung Galaxy S5 | Ej rootad | (Lolipop stock)
Surfplatta: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 | Ej rootad | (KitKat stock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stergeland:

När man av någon anledning startar om enheten så inträffar detta. Min sambo har en likadan platta med samma symptom ang. wifi iallafall men inte med belysningen.

Det räcker med att gå in i inställningarna och avaktivera belysningen och aktivera den igen så funkar det. Har alltid belysningen på kan tilläggas.

Okej. Konstigt. Blev inget köp för mig just nu. Väntar några månader och ser vad för nyheter som kommer ut under våren och hur det påverkar priserna. Har dessutom kommit på att jag nog vill ha modem inbyggt. Denna ligger klart bra till iaf.

R

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör CM12 på min och det flyter på som smöör! Jag köpte min under blackfriday rean för ca 1800 kr ny. Ångrar mig inte. Men som sagt så är Touchwiz totalt bloatat, segt och fult.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +