Återkalla Corsair H110i GT?

Permalänk
Medlem

Återkalla Corsair H110i GT?

Hej Inet.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20096-corsair-aterkallar-vat...

Har ni bestämt hur ni skall hantera situationen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inet
Skrivet av Mocka:

Hej Inet.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20096-corsair-aterkallar-vat...

Har ni bestämt hur ni skall hantera situationen?

Detta hanteras precis som vilket garantiärende som helst: om en enhet är defekt och läcker så är det givetvis inga problem att skicka in den till oss. Enligt Corsair så är det väldigt uppenbart vilka det är som är påverkade då det ska vara vätska i kartongen. Här är saxxat från deras egna forum:

Citat:

1. We discovered that when some units are exposed to extremely cold, sub-freezing temperatures during shipment, they can leak small amounts of coolant.

2. This problem can be immediately identified when the box is opened as some users noticed small drops of coolant in the plastic bag surrounding the unit.

3. If there has been no coolant leaked in the package, the unit should operate normally and with no problems.

Så har ni köpt en H110i GT och märker att det är vätska när ni packar upp den så felanmäl på hemsidan eller kom in till butik så får vi kolla hur vi löser det på bästa sätt ihop.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Detta hanteras precis som vilket garantiärende som helst: om en enhet är defekt och läcker så är det givetvis inga problem att skicka in den till oss. Enligt Corsair så är det väldigt uppenbart vilka det är som är påverkade då det ska vara vätska i kartongen. Här är saxxat från deras egna forum:

Så har ni köpt en H110i GT och märker att det är vätska när ni packar upp den så felanmäl på hemsidan eller kom in till butik så får vi kolla hur vi löser det på bästa sätt ihop.

Tack så mycket. I början lät det nämligen som att de skulle kolla alla sålda enheter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9