Enklast sätt å få musik i mobilen?? utan uppk. el. abb.

Permalänk
Medlem

Enklast sätt å få musik i mobilen?? utan uppk. el. abb.

Behöver jag göra nåt via datorn? tips på, bra sidor, appar?, eller tillvägagångs sätt?

Är android, nexus 3 tror jag.

Permalänk
Avstängd

http://www.deezer.com/ Kostar dock 99 per månad, att "fixa" musik på andra ställen får du diskutera någon annanstans.
Och Nexus 3 finns inget som heter.

Permalänk
Medlem

För mig är "adb push E:\Musik /sdcard/Music" (alternativt adb sync) enklast och smidigare.

För dig är nog drag n drop i utforskaren enklare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Har man spotify premium kan man ladda ner listor

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Man kopplar väl in telefonen via usb så sköter den väl musikhanteringen själv, så har alla mina telefoner gjort.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RottenEgg:

Har man spotify premium kan man ladda ner listor

Kan man med Deezer också och man får ett större låtbibliotek, mindre bloat och ett snyggare UI från ett större företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Behöver jag göra nåt via datorn? tips på, bra sidor, appar?, eller tillvägagångs sätt?

Är android, nexus 3 tror jag.

Vanlig USB till micro-USB till datorn, sen för du över musikfilerna bara, så kan du köra dem offline med Winamp eller nån annan musikspelare i telefonen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

jaha nexus galaxy samsung då för o va mer precis, 4.65tum, var för stort med dom andra för mig iaf.
Tack för era svar så länge

Permalänk
Medlem

Det beror väl på lite om du vill ha musiken nedladdad på mobilen eller streama från t.ex. Spotify. Om förstnämnda, koppla in telefonen till datorn och ladda över ljudfilerna. Rekommenderat är att lägga dem i en särskild mapp som du kallar Musik, eller något. Sedan använder du valfri musikspelare för att spela upp dem. Winamp som rekommenderades ovan är bra, men jag har för mig att det inte är gratis, och du kan i stället använda dig av Googles egna musikapp. Kommer dock inte ihåg vad den heter, men chansen finns att den redan är installerad på din telefon.

Vill du i stället streama musik är Spotify den vanligaste tjänsten, i alla fall bland oss vanligt folk. Det är känt och funkar helt enkelt. Deezer är tydligen också bra, men jag har inte använt det. Dock är inget av dem gratis, utan kostar 100 kr i månaden. Priset är egentligen inte något att ifrågasätta, eftersom att musik direkt i mobilen inte heller alltid är gratis... men som sagt, sådant hör inte till i SweClockers.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Använd airdroid och överför via wifi, enkelt och smidigt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

jag brukar använda tinytunes http://exigocs.com/

Permalänk
Medlem

mp3?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN