Hur visar man kontinuerlig uppspelning av alla scener från semesterfilmen?

Permalänk

Hur visar man kontinuerlig uppspelning av alla scener från semesterfilmen?

Hej, jag undrar om någon har ett bra tips om hur jag kan köra upp min semesterfilm i ett svep på min Androidplatta? Eftersom semesterfilmen består av 300 video filer eller scener blir det opraktiskt då plattans mediaspelare bara kan spela upp en scen i taget. Materialet finns på en extern hårddisk som kopplas via USB anslutningen till plattan. Någon som har ett tips om hur uppspelningen kan ske automatiskt från första till sista scen?

Permalänk
Medlem

Vilken surfplatta har du ? Lösningen heter streaming men exakta lösningen beror lite på vilket platta du har. Själv har jag en Samsung sådan och då använder jag Samsung Link för att streama alla filer i en mapp från en dator till...u name it..telefon, sufrplatta, Smart TV (Samsung).

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk

Tack för ditt svar! Plattan heter PIPO M9 PRO, kinesisk men är pigg och fungerar förträffligt bra efter att jag har bytt mjukvara. Har provat att köra en fil i taget från extern hårddisk som är kopplad till plattan via USB och sedan från platta till TV via HDMI med bra resultat. Plattan har Aneroid 4.4.2. Men tyvärr saknar jag programmet eller uppspelaren som fixar uppspelningen av semesterfilmen i ordning, från första HD filen till sista i rätt tidsordning. Kanske kan man hitta en app som används för överföring via trådlösa nätverket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweden1234:

Hej, jag undrar om någon har ett bra tips om hur jag kan köra upp min semesterfilm i ett svep på min Androidplatta? Eftersom semesterfilmen består av 300 video filer eller scener blir det opraktiskt då plattans mediaspelare bara kan spela upp en scen i taget. Materialet finns på en extern hårddisk som kopplas via USB anslutningen till plattan. Någon som har ett tips om hur uppspelningen kan ske automatiskt från första till sista scen?

går det inte bara markera alla filmer och välj "spela upp i kö" eller något liknande?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Jag har kollat detta med ett antal spelare i min platta men ingen verkar ha en sådan funktion konstigt nog? Annars skulle detta vara lösningen på problemet. Känner du till någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweden1234:

Jag har kollat detta med ett antal spelare i min platta men ingen verkar ha en sådan funktion konstigt nog? Annars skulle detta vara lösningen på problemet. Känner du till någon?

Normalt kan mediacenter som t.ex. Kodi (gamla XBMC) spela hela mappar. Så ladda hem Kodi och testa (finns INTE på Play)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för tipset! Jag testar Kodi. Kanske detta är lösningen?