Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andersson.M:

Men alltså seriöst, vad är det här egentligen....
Grabben är anklagad för stöld, står ju klart och tydligt
i meddelandet... Någon måste ha gjort något...
Eller kan man bara anklaga till höger och vänster
så Valve låser och bannar till höger och vänster...

Tjena. Jag kom i en liknande sits när jag blev bannad/avstängd för något år sedan. Det var så att jag blev anklagad för fusk, på diverse spel bl.a. mitt favorit spel Day of defeat Soucre. Jag var för "bra". Men det visade sig att dom hade gjort fel. Jag fick tillbaka mitt förtroende och ett spel som kompensation.

Mitt tips till dig. Hör av dig till dom. Det gjorde jag. Efter någon dag skrev steam till mig och bad faktiskt om ursäkt. Men tror det var ett sådant "mass utskick" där det står samma för alla

Hoppas det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tjena. Jag kom i en liknande sits när jag blev bannad/avstängd för något år sedan. Det var så att jag blev anklagad för fusk, på diverse spel bl.a. mitt favorit spel Day of defeat Soucre. Jag var för "bra". Men det visade sig att dom hade gjort fel. Jag fick tillbaka mitt förtroende och ett spel som kompensation.

Mitt tips till dig. Hör av dig till dom. Det gjorde jag. Efter någon dag skrev steam till mig och bad faktiskt om ursäkt. Men tror det var ett sådant "mass utskick" där det står samma för alla

Hoppas det går bra.

Så du blev vac bannad och sedan tog Valve bort den bara så där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maffiz:

Så du blev vac bannad och sedan tog Valve bort den bara så där?
Skickades från m.sweclockers.com

Yes. Det tog någon dag. Tror jag har kvar meddelandena. Ska se om jag hittar några.

*Men jag har för mig att det var någon bugg/ något liknande där många blev drabbade av detta och blev avstängda.

Fick spelet Left for dead 2.

Permalänk

Skulle iofs inte förvåna mig, han sitter typ 24/7...
Så vi inväntar svar från valve...
Skickade direkt efter vi såg meddelandet...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av Maffiz:

Så du blev vac bannad och sedan tog Valve bort den bara så där?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja om systemet gjort fel, hänt tidigare. Men då drabbar det fler än en person (steam bryr sig inte om om bara en person blir vac bannad), men blir 1500 personer det då kollar dom på ärendena och dom som blivit felaktigt bannade blir släppta.

Känns inte så kul dock om man ensamt blir vac bannad av en bugg (blir ju lite av en diktatur ju), inte så kul att bli av med 100 spel på grund av en bugg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ja, som någon skrev så är det inte omöjligt att det är printscreen-spammet.
http://www.dailytech.com/Steam+Chat+is+Being+Overrun+by+WormL...

Du får lära grabben att då och då göra en sökning och alltid vara extra uppmärksam på vad han klickar på. Hoppas att det löser sig för er!

Ps. Byt lösenord på hans steam konto, hans mail och alla andra sidor han använt på den datorn. Jag hade nog helst gjort en ren installation utav windows också men det är upp till er.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Det är gjort, samt en övergång till
helt nytt system/PC, med nytt
OS är på gång...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Hjälp! Nu blir jag orolig..... Kan jag bli bannad för stöld om jag köpt från G2A? Jag trodde dom var en väletablerad sida som INTE sålde stulna spel. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Hjälp! Nu blir jag orolig..... Kan jag bli bannad för stöld om jag köpt från G2A? Jag trodde dom var en väletablerad sida som INTE sålde stulna spel. Eller?

G2A's kunder tror jag var några av de som fick sina sniper elite 3 nycklar tillbakadragna pga att dom var stulna:
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Hjälp! Nu blir jag orolig..... Kan jag bli bannad för stöld om jag köpt från G2A? Jag trodde dom var en väletablerad sida som INTE sålde stulna spel. Eller?

Nej, G2A, Kinguin och andra associerade sidor säljer och förmedlar stulna och gråimporterade nycklar. Det ska inte vara någon risk att hela ditt Steam-konto blir bannat ifall du handlat därifrån men du kan bli av med spel som du köpt där om du har otur.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Grabbens konto har blivit låst pga misstänlt stöld
av eller från annans konto, kan garantera att så
INTE är fallet...
För det först skulle han inte veta hur
För det andra så hade han inte vågat för om så var fallet hade
han inte fått tillgång till en dator igen på VÄÄÄLDIGT länge...

Det händer att han loggar in på både min och sin mammas dator
men ENDAST på sitt eget konto, han garanterar själv att han inte
lämnat ut sitt egen konto eller använt nån annans och jag tror
att han inte VÅGAR ljuga om detta...

Har anmält till support men har en känsla att det är väldigt
LÅG prio på sådana ärenden...

Någon som vet om det är vanligt med kontostölder osv...
Om det kanske är något man kan göra för att skydda sig...
Om det kan vara så att HANS konto har blivit hackat för
att användas i uppsåtligt syfte.......

jag fick mitt konto hackat och det tog ca 2 månader innan jag fick tillbaka det, tack vare att jag hade en nyckel till ett spel jag köpt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

Hjälp! Nu blir jag orolig..... Kan jag bli bannad för stöld om jag köpt från G2A? Jag trodde dom var en väletablerad sida som INTE sålde stulna spel. Eller?

Nej, du kan inte bli bannad om du köper spel där. Worst case scenario är att spelet dock inte går att spela men då löser G2Play det. Men det är väldigt sällsynt - och något G2Play inte själv kan råda över.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Nu vet vi vad vår situation gäller i alla fall...
Vi köpte ett spel på gamestop i en stad..
Med fodral och allt naturligtvis...
Hon hade ingen dator vid detta tillfälle och likaså inget
eget steamkonto och var väl lite si och så om hon skulle skaffa..
I alla fall hon körde lite där och tröttnade för grabben vill ju oxå ha
sin dator... När sambon sen fick egen så skulle hon installera detta på
sitt konto vilket hon inte fick, eftersom det låg på grabbens..
Hon gav upp detta och sen dess har spelet legat på hyllan...

Vi får se vad dom svarar, har skickat bildbevis och allt...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Nu vet vi vad vår situation gäller i alla fall...
Vi köpte ett spel på gamestop i en stad..
Med fodral och allt naturligtvis...
Hon hade ingen dator vid detta tillfälle och likaså inget
eget steamkonto och var väl lite si och så om hon skulle skaffa..
I alla fall hon körde lite där och tröttnade för grabben vill ju oxå ha
sin dator... När sambon sen fick egen så skulle hon installera detta på
sitt konto vilket hon inte fick, eftersom det låg på grabbens..
Hon gav upp detta och sen dess har spelet legat på hyllan...

Vi får se vad dom svarar, har skickat bildbevis och allt...

Skönt att ni kommit till rätta med varför det är så..

men då kommer ju frågan hur orolig man ska vara om man köper ett spel i butik. Vet ett sätt som man tidigare kunde få tag på nycklar i butiker som Siba och liknande. Går detta sättet fortfarande så är det nog många där ute som riskerar att få, eller redan fått, samma problem som din son.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Ja, antagligen..
Eftersom man i vårt nuvarande samhälle så är man enligt attityden
som gäller, skyldig innan man gjort nått....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

På tal om ingenting kolla in detta: http://store.steampowered.com/promotion/familysharing

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skönt att ni kommit till rätta med varför det är så..

men då kommer ju frågan hur orolig man ska vara om man köper ett spel i butik. Vet ett sätt som man tidigare kunde få tag på nycklar i butiker som Siba och liknande. Går detta sättet fortfarande så är det nog många där ute som riskerar att få, eller redan fått, samma problem som din son.

Skrivet av Andersson.M:

Ja, antagligen..
Eftersom man i vårt nuvarande samhälle så är man enligt attityden
som gäller, skyldig innan man gjort nått....

Skönt att få ett svar vad det gäller, tror inte heller det kommer bli något problem att lösa det.

Sen behöver man inte vara orolig för att köpa spelen i butik, så länge man har fodralet och koden sitter man säkert.
Detta fallet är lite självförvållat eftersom ni försökt installera samma spel (licens) på 2 olika konto, steam kan ju inte veta att det är samma familj och sen måste man ha 2 licenser för 2 personer även om det är samma familj.

Men som sagt, förklara ni bara att det är hur det ligger till så tror jag det löser sig.

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Det där får man kolla upp...
Kan ju bli mäkta intressant nu när "maskinparken"
får en grandios uppgradering....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Skönt att få ett svar vad det gäller, tror inte heller det kommer bli något problem att lösa det.

Sen behöver man inte vara orolig för att köpa spelen i butik, så länge man har fodralet och koden sitter man säkert.
Detta fallet är lite självförvållat eftersom ni försökt installera samma spel (licens) på 2 olika konto, steam kan ju inte veta att det är samma familj och sen måste man ha 2 licenser för 2 personer även om det är samma familj.

Men som sagt, förklara ni bara att det är hur det ligger till så tror jag det löser sig.

Brutalt längesedan jag köpte något spel i butik men är sidan med koderna bakom disk nu? Jag vet att en del spel körde inplastat men många gjorde det inte.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Brutalt längesedan jag köpte något spel i butik men är sidan med koderna bakom disk nu? Jag vet att en del spel körde inplastat men många gjorde det inte.

Sist jag köpte spel över disk (CoD Ghosts) hade dom "manualen" med printad nyckel bakom disk.

Permalänk

Steams Support

Någon som faktiskt haft ett
person till person samtal med
steams support??

Vi håller på med min sons konto som fortfarande
har problem... Vi trodde vi löst det nu sist, genom
att skapa en NY email via vår ISP, ändra lösenord.
Men nu anser dom att det är kapat...

Eller är dom verkligen så tröga som det verkar?!?!?

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Första paragrafen, jag citerar mig själv:
"Någon som faktiskt haft ett
person till person samtal med
steams support??"

Ser ut som en korrekt ställd fråga..

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Första paragrafen, jag citerar mig själv:
"Någon som faktiskt haft ett
person till person samtal med
steams support??"

Ser ut som en korrekt ställd fråga..

Jag har pratat med deras support personer, likaså med deras spelutvecklare på github.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

github?
Förklara gärna närmare...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Det verkar som om dom använder någon form av translateprogram
för att översätta min Svenska. Har dock testat Engelska med. Gick
inte bättre...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Det var ju någon som mailade med Gaben för ett tag sen..

Permalänk

Massa mailkontakt ja.. Dock verkar det som dom
är ovilliga att förstå vad man skriver...

Om någon varit i ett person till person samtal
med support så kanske andra oxå kan göra så..
Vet att det inte går att ringa..

Vi är tre st här hemma med egna konton.
Jag sitter lite som spindeln i nätet med dom
tekniska detaljerna. Grabbens konto har haft
en del strul och jag försöker frenetiskt och vad
jag känner, lite hopplöst ibland, att hjälpa honom..
Känns som supporten inte riktigt fattar vad man
skriver...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Steam har antagligen den sämsta supporten i världen, så lycka till att få någon vettig kontakt med dem.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det var ju någon som mailade med Gaben för ett tag sen..

Link?

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

http://www.vg247.com/2015/02/06/gabe-newell-good-guy-steam-su...