Dålig Service från INET?

Permalänk
Medlem

Dålig Service från INET?

Hej Alla, tänkte bara höra med er vad ni tycker om detta.

har en vän som har en dator som gick sönder. efter som den åkte i golvet. bland annat fick den en lite bukla.
Den skickades in på reparation. och kom tillbaka utan att bucklan var fixad någon månad senare.

min vän bad då att den skulle skickas tillbaka och att det ochså skulle fixas. vilket gick bra. men hon fick vänta ytterligare en månad på att få att kostnads förslag. vilket hon fick. hon betalade extra kostnaden för utbyte av av det den bit som hade buklan. och fick nu tillbaka datorn. vilket hon öppnade och såg att buklan var kvar..

hur kan 2014 bästa datorbutik ta betalt för något som dom inte gjort? dessutom att hela processen här. (och att buklan specifc var frågan efter fix redan vid första inlämning) tog mer än två månader.

detta kallar jag inte alls service. hade det hänt mig hade jag blivit rasande vilket min vän och är.

Vad ska man göra åt detta. för det är bara inte okej.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Inaktiv

Snacka med dem. Det här med att hänga ut företag i media för att man inte är nöjd börjar jag bli trött på. Handla hos någon annan nästa gång.

Permalänk
Inaktiv

Hur Inet fått bästa betyg förstår jag fortfarande inte och det här exemplet är bara skrämmande. Två månader för något så enkelt och det blir ÄNDÅ inte gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segas:

Hur Inet fått bästa betyg förstår jag fortfarande inte och det här exemplet är bara skrämmande. Två månader för något så enkelt och det blir ÄNDÅ inte gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Lika delar circlejerk och bristande konkurrens.

Webhallen har jag fått allt för många bittra bemötanden i butik för att gilla, fick fel telefon utskickad till mig trots att de visste att det var fel telefon.

Dustin har jag nog inget att klaga på, gjort ett smidigt byte när de skickade fel HDD till mig för många år sedan.

Komplett hade horribla fraktpriser tidigare, och en horribel pick-up-point i Stockholm. Priserna har de fixat, och pick-up-pointen är tydligen stängd nu, frakt fungerar nog bra, och de har 45 dagars öppet köp.

Inet gjorde inte mitt utskick samma dag trots att jag beställde före kl 17.

Det går i vågor, och man röstar med plånboken från gång till gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melekai:

Hej Alla, tänkte bara höra med er vad ni tycker om detta.

har en vän som har en dator som gick sönder. efter som den åkte i golvet. bland annat fick den en lite bukla.
Den skickades in på reparation. och kom tillbaka utan att bucklan var fixad någon månad senare.

min vän bad då att den skulle skickas tillbaka och att det ochså skulle fixas. vilket gick bra. men hon fick vänta ytterligare en månad på att få att kostnads förslag. vilket hon fick. hon betalade extra kostnaden för utbyte av av det den bit som hade buklan. och fick nu tillbaka datorn. vilket hon öppnade och såg att buklan var kvar..

hur kan 2014 bästa datorbutik ta betalt för något som dom inte gjort? dessutom att hela processen här. (och att buklan specifc var frågan efter fix redan vid första inlämning) tog mer än två månader.

detta kallar jag inte alls service. hade det hänt mig hade jag blivit rasande vilket min vän och är.

Vad ska man göra åt detta. för det är bara inte okej.

Det har ju bara blivit fel, dom har inte medvetet tagit betalt för att inte laga bucklan om du tror det. Om dom hade gjort det hade du kunnat skapa en tråd om det men detta ärendet är ju inte klart en så att säga. Så lite tidig smutskastning för "mänskliga misstag".

Permalänk
Medlem

Har de fått bilder bifogade på skadorna ? samt skrivit vart den är någonstans?
Att det var denna buckla som ska fixas och inget annat?

Kontakta dem igen om detta saknades, bifoga bilder denna gång samt skriv att det är den skadan som skulle fixas vid reparationen de tog betalt för (skriv då då datum samt fakturanummer,service nummer och eventuellt kundnummer på det.) och att du nu vill ha reparation gjord på den kosmetiska skadan den först skickades in för. Utan att denna gång betala, då de redan tog pengar utan att göra något åt den tidigare.

Är bucklan ganska liten så kan den vara svår att missa om man vet av den, (Visa gärna bilder på bucklan och ovansidan av laptopen så kan vi se den här också)
Medans den som nu fick in för att undersöka datorn tyckte den såg ok ut och la den åt sidan medans de arbetade på de andra 7 - 11 sakerna de såg det uppenbara felet med och sen bara sorterade tillbaks denna laptop som lagad då de inte upptäckte något fel mjukvarumässigt eller hårdvarumässigt.
(Shit happens.)
Även de bästa kan göra fel när man saknar instruktionerna det är ju mänskligt fel mer än företaget i sig som är dåligt så att säga.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Kontakta dem igen, var tydlig. När kosmetiska fel avses så är bilder till stor hjälp.
Sen så är det som sagt bara en sak man som konsument kan göra om man väntar sig bättre service. Påpeka deras brister och rösta med plånboken. Jag har i de flesta fall jag varit i kontakt med kundtjänst, oavsett ÅF, tyckt att servicen varit bristfällig. Vissa butiker anser sig bara behöva gå så långt som lagen tvingar dem. Lägger man sig på lägsta möjliga nivå så är man inte serviceinriktad; då har man heller inte gjort sig förtjänt av mig som kund.
Sen får man självklart ha överseende för misstag. Så länge de avhjälper problemet ser jag inga problem.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ta datorn i en rymdraket till månen tillsammans med DHL och be dem åka tillbaka med paketet till Inet?

Du kan väll åtminstonde kontakta inet först istället för att lägga upp tråden först? eller förväntar du dig att vi kan trolla med knäna?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Det är en dödssynd att skriva nåt om Inet här! det blir påhopp dumförklarande m.m passa dig!
Att ett ärende tar 2 månader och personen ifråga har betalat för en sak som skulle åtgärdas och inte blev det fast HON sade/skrev till Inet och det blev inte fixat.
Och en person skriver ut frustration över Inets urdåliga service i detta ärende och denne får påhopp dumförklarande m.m är rent ut sagt förjävligt.

Skärp er!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Melekai:

Hej Alla, tänkte bara höra med er vad ni tycker om detta.

har en vän som har en dator som gick sönder. efter som den åkte i golvet. bland annat fick den en lite bukla.
Den skickades in på reparation. och kom tillbaka utan att bucklan var fixad någon månad senare.

min vän bad då att den skulle skickas tillbaka och att det ochså skulle fixas. vilket gick bra. men hon fick vänta ytterligare en månad på att få att kostnads förslag. vilket hon fick. hon betalade extra kostnaden för utbyte av av det den bit som hade buklan. och fick nu tillbaka datorn. vilket hon öppnade och såg att buklan var kvar..

hur kan 2014 bästa datorbutik ta betalt för något som dom inte gjort? dessutom att hela processen här. (och att buklan specifc var frågan efter fix redan vid första inlämning) tog mer än två månader.

detta kallar jag inte alls service. hade det hänt mig hade jag blivit rasande vilket min vän och är.

Vad ska man göra åt detta. för det är bara inte okej.

Hejsan detta låter ju inte fint om detta gäller en laptop så är det inte Inet som lagar bucklan/datorn utan en serviceverkstad för märket på laptopen. De kan ha missat detta såklart och även inet då de kanske inte öppnade datorn. Om detta gäller en stationär så borde de byta hela chassit vid bucklor osv. Helt klart inte godkänt med 2 månader men de har även lite med hur ni har skickat in den med mail osv.

Dvs: Hej Inet jag har problem med xXxxxx + Bilder. Inte bara hej inet det är en buckla på min dator.

Hoppas detta hjälper jag känner ingen butik har kass service utan bara kunder som förklarar lite dåligt och sedan får arbetarna chansa på vad som är fel ( undantag Cdon då de kan vara totalt klapprutna då de bara tar mail och svarar som robotar)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Verkar som okunnighet regerar fortfarande, vem här tror att Inet själva fixar sådant. (tar för givet att detta gäller en bärbar dator).
Vad står det att dom skall laga?
För "bucklor" är alltid ett byte av "över" eller "underdel" av chassit vilket kan och brukar vara väldigt dyrt.

Är väldigt få dator försäljare som lagar sina bärbara datorer pga att det kräver ganska mycket tid och delar kan ha lång leveranstid och finns väldigt lite vinst i det hela delarna äter upp det mesta.

Och när man skickar iväg datorn och får den reparerad så vill man ju att det skall gå så snabbt som möjligt så troligt är att dom lämnade ut/skickade ut datorn så snart den kom tillbaka till butiken.

Inet har för mig inte strulat hittills men dom har inte för mig stått ut från mängden heller, (har precis blivit sponsrad med kablar till mitt projekt av dom och cablemods) så uppfattningen håller kanske på att ändras

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem

Inget unikt. Företag är företag och arbetes görs av människor. Alla bolag jag har haft med har gjort misstag. Små, stora och allt däremellan.

Men när det gäller en buckla i ett chassi för att din vän tappa datorn i golvet... det är inget som inet ska fixa... de är inte plåtslagare, de kan försöka trycka ut bucklan, men räkna inte med att de blir snyggt, och dessutom de kanske har tryckt ut bucklan sen efter ett par dagar när metallen utsatts för värme och kyla så kommer den tillbaka, metall krymper och sväller beroende på temperatur så om den bucklade formen är starkare än de man böjer tillbaka det till kommer bucklan komma tillbaka. Inom bilar så brukar man fylla bucklor med en form av epoxi-plast just för att böja ut bucklan är så svårt. Om kunden inte vill detta brukar de kapa ut metall biten och sätta in en ny bit som bearbetas för att passa formen. Det är därför det finns ett helt yrke som handlar om att slå på metall så att det ska hålla sin form. Det är inte en uppgift jag hade lämnat till en drös dator nördar att fixa.

I vilket fall som helst, ska inte försvara Inet för de har gett ett prisförslag, de har tagit sig an uppgiften och de har inte lyckats, klart dom ska få skit för det. Men sen som kund, vad förvänta ni er? Ni hade kunna säga att de ska byta panelen där bucklan är istället för att säga laga den. Man får lära sig säga vad man vill ha gjort så att saker inte kan misstolkas. Laga är ett dåligt ord. Ersätta eller byta är bättre. Åtminstone i detta fallet. Sen beskriver du det som "en lite bukla" så det är svårt att tolka hur märkbart det är, jag hade ringat in området med ett foto som jag skrivit ut och lagt i kartongen, eller ringat in området med en pastellkrita. Det är svårt att hitta en liten buckla om man inte vet var man ska leta.

(EDIT: Om chassit var av plast, tex en bärbardator, då kan man inte laga en buckla, man måste i så fall ersätta hela panelen, om så är fallet skulle Inet förstått detta kan man tycka.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Verkar som okunnighet regerar fortfarande, vem här tror att Inet själva fixar sådant. (tar för givet att detta gäller en bärbar dator).
Vad står det att dom skall laga?
För "bucklor" är alltid ett byte av "över" eller "underdel" av chassit vilket kan och brukar vara väldigt dyrt.

Är väldigt få dator försäljare som lagar sina bärbara datorer pga att det kräver ganska mycket tid och delar kan ha lång leveranstid och finns väldigt lite vinst i det hela delarna äter upp det mesta.

Och när man skickar iväg datorn och får den reparerad så vill man ju att det skall gå så snabbt som möjligt så troligt är att dom lämnade ut/skickade ut datorn så snart den kom tillbaka till butiken.

Inet har för mig inte strulat hittills men dom har inte för mig stått ut från mängden heller, (har precis blivit sponsrad med kablar till mitt projekt av dom och cablemods) så uppfattningen håller kanske på att ändras

Spelar ingen roll vem som fixar bucklan. Inet har tagit på sig att lösa det och gett ett pris för det. Om Inet sen väljer att köpa en tjänst av ett annat företag för att åtgärda felen, är det också Inet som har ansvar för att kunden får vad som utlovats. Går inte att skylla på någon annan i en sån här situation.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte var den dåliga servicen kommer in. Som jag förstår din text hade din kompis sönder sin dator som då lagades gratis åt henne? Hon ville dock betala för att bucklan skulle lagas och skickade in den igen. Av någon anledning kom datorn tillbaka utan att bucklan lagats och där står vi nu?

Så din vän har fått en dyr reparation gratis och ett misstag har skett, hur är det dålig service? Hur Inet nu sköter sitt misstag kommer avgöra hur bra de sköter sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag förstår inte var den dåliga servicen kommer in. Som jag förstår din text hade din kompis sönder sin dator som då lagades gratis åt henne? Hon ville dock betala för att bucklan skulle lagas och skickade in den igen. Av någon anledning kom datorn tillbaka utan att bucklan lagats och där står vi nu?

Så din vän har fått en dyr reparation gratis och ett misstag har skett, hur är det dålig service? Hur Inet nu sköter sitt misstag kommer avgöra hur bra de sköter sig.

min vän bad då att den skulle skickas tillbaka och att det ochså skulle fixas. vilket gick bra. men hon fick vänta ytterligare en månad på att få att kostnads förslag. vilket hon fick. hon betalade extra kostnaden för utbyte av av det den bit som hade buklan. och fick nu tillbaka datorn. vilket hon öppnade och såg att buklan var kvar..

Så läser vi TS inlägg! då hade du sett att HON betalade för att få det fixat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

min vän bad då att den skulle skickas tillbaka och att det ochså skulle fixas. vilket gick bra. men hon fick vänta ytterligare en månad på att få att kostnads förslag. vilket hon fick. hon betalade extra kostnaden för utbyte av av det den bit som hade buklan. och fick nu tillbaka datorn. vilket hon öppnade och såg att buklan var kvar..

Så läser vi TS inlägg! då hade du sett att HON betalade för att få det fixat!

Han menar att den första reparationen, som berodde på att kompisen tappat datorn, fick hon gratis. Sen när hon ville få bucklan fixad var hon villig att betala extra. Så den stora reparationen, låter det som även för mig, fick hon gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hur Inet fått bästa betyg förstår jag fortfarande inte och det här exemplet är bara skrämmande. Två månader för något så enkelt och det blir ÄNDÅ inte gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Säg det... jag har väntat 2 månader på att få min bils buckla lagad... De behövde dock "bara 6-8" arbetsdagar på sig att göra det. Vilket är skrämmande, med tanke på hur liten skadan är.

Skrivet av deranger:

Verkar som okunnighet regerar fortfarande, vem här tror att Inet själva fixar sådant. (tar för givet att detta gäller en bärbar dator).
Vad står det att dom skall laga?
För "bucklor" är alltid ett byte av "över" eller "underdel" av chassit vilket kan och brukar vara väldigt dyrt.

Är väldigt få dator försäljare som lagar sina bärbara datorer pga att det kräver ganska mycket tid och delar kan ha lång leveranstid och finns väldigt lite vinst i det hela delarna äter upp det mesta.

Och när man skickar iväg datorn och får den reparerad så vill man ju att det skall gå så snabbt som möjligt så troligt är att dom lämnade ut/skickade ut datorn så snart den kom tillbaka till butiken.

Inet har för mig inte strulat hittills men dom har inte för mig stått ut från mängden heller, (har precis blivit sponsrad med kablar till mitt projekt av dom och cablemods) så uppfattningen håller kanske på att ändras

Du har blivit sponsrad så bra.
Vf har det med detta att göra? Så du blir såld på en pingvinstång och lite kablar nu? Sluta brunnäsa butiken.

Inet har oavsett om de skickat den dator till månen för lagning, ansvaret till att se till att skadan blir lagad.
Spelar ingen roll, deras vinst, deras problem, deras leveranser. De väljer vilken kostnad de tar av kunden, kunden betalar, och ska få få utfört detta jobb. Inet ska garantera att detta jobb har blivit utfört och kunden blir nöjd. Förstår mycket väl att det tar tid. 1 månad är lång tid, men det var ju en extra kostnad, därför lagades det inte första vändan, fullt förståeligt. Men när de sen skickar iväg den 1 månad till, då tar de ju betalt för att få ordna detta extra jobb, och ska då se till att det blir gjort, annars är det bedrägeri om de inte anser sig fixa det.

Melekai: På dem bara. Inte oartigt, eller elakt, utan ärligt, rakt på sak och tydligt, utan att vara otrevlig. Förklara situationen, och att du förväntar dig att datorn lagas som det har betalats för, och du förväntar dig lite kompensation, nu när du måste vänta 1 månad till. Annars får de återbetala hela extra kostnaden för lagningen och du går till en annan butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Det är en dödssynd att skriva nåt om Inet här! det blir påhopp dumförklarande m.m passa dig!
Att ett ärende tar 2 månader och personen ifråga har betalat för en sak som skulle åtgärdas och inte blev det fast HON sade/skrev till Inet och det blev inte fixat.
Och en person skriver ut frustration över Inets urdåliga service i detta ärende och denne får påhopp dumförklarande m.m är rent ut sagt förjävligt.

Skärp er!

Struntar i vilken butik, men känns som det är ett kommunikationsfel (dvs inte tydligt nog vid inlämning). Skulle vara trevligt att se text från inlämningen + vad Inet har skrivit vad dom har fixat för att se vart allt går fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

min vän bad då att den skulle skickas tillbaka och att det ochså skulle fixas. vilket gick bra. men hon fick vänta ytterligare en månad på att få att kostnads förslag. vilket hon fick. hon betalade extra kostnaden för utbyte av av det den bit som hade buklan. och fick nu tillbaka datorn. vilket hon öppnade och såg att buklan var kvar..

Så läser vi TS inlägg! då hade du sett att HON betalade för att få det fixat!

Testa att läsa vad som skrivs, så svårt är det inte.

Det har skett ett misstag och TS börjar skrika dålig service innan Inet har haft en chans att göra något. Bra service är inte att misstag aldrig sker (eftersom det aldrig kan lovas), servicenivån bestäms av hur butiken hanterar de misstag som sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Testa att läsa vad som skrivs, så svårt är det inte.

Det har skett ett misstag och TS börjar skrika dålig service innan Inet har haft en chans att göra något. Bra service är inte att misstag aldrig sker (eftersom det aldrig kan lovas), servicenivån bestäms av hur butiken hanterar de misstag som sker.

Bortsett från allt annat så har ärendet tagit alldeles för lång tid, nu kommer någon säkert hävda "ja men det är inte Inets fel, det är ju serviceverkstaden". Det stämmer inte, Inet har tagit ansvar för servicen gentemot klienten och ska agera som ombud (ligga på verkstaden, se till att allt blir ordnat inom rimlig tid etc).

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

TS är mycket aktiv i sin egna forumstråd....

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

"Nya" inet har skärpt till sig rejält, och har fått tillbaks mig som kund

Gamla inet handlade jag aldrig på pga uruselt bemötande från deras "kundservice"
Fast sämre än Diavolo blev de ju aldrig

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Snacka med dem. Det här med att hänga ut företag i media för att man inte är nöjd börjar jag bli trött på. Handla hos någon annan nästa gång.

Är man inte nöjd med ett företag så ska folk få veta det... så de kan undvika det företaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Är man inte nöjd med ett företag så ska folk få veta det... så de kan undvika det företaget.

Håller helt med dig om det.

Dock kunde man ju önska att de företag som gör BRA saker också fick lite mer uppmärksamhet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det som brukar vara problemet i sådana här trådar är att man bara skickar e-post till affären. Det är mycket lättare att ringa och undviker då missförstånd. Sedan hade det varit bra att veta vad som hände sen, om inet rättade till felet igen eller inte.