Permalänk
Medlem

Platta för film.

Hej!
Har gått i tankarna att införskaffa en platta nu efter all tid och är helt lost när det kommer till dessa grejer.
Plattan som jag letar efter kommer egentligen enbart användas till film, t.ex Twitch, Youtube etc. Så inget spelande.

Det enda kravet jag har är väl att det ska vara Android och helt 7" då jag troligtvis kommer använda den när jag åker runt.

Budget är oväsentligt.

Så kom igen SC, ge mig lite härliga tips!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Nexus 7 av valfri modell =).
Sitter själv på en av första generationen och är otroligt nöjd.
Använder den i princip enbart till filmer/serier och ljudböcker.
Kodar jag filmer/serier med mina inställningar i handbrake så får jag 11 timmar+ batteritid.
För ljudböcker så är det nog 2 dygn

Permalänk

Z3 tablet compact eller iPad mini

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I den storleken hade jag tveklöst kört på en Z3 Tablet Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nexus 7 av valfri modell =).
Sitter själv på en av första generationen och är otroligt nöjd.
Använder den i princip enbart till filmer/serier och ljudböcker.
Kodar jag filmer/serier med mina inställningar i handbrake så får jag 11 timmar+ batteritid.
För ljudböcker så är det nog 2 dygn

Han jag delar lägenhet med sitter faktiskt på Nexus 7, 2013 års modellen och lika så är super nöjd.

Skrivet av AndraBullar:

I den storleken hade jag tveklöst kört på en Z3 Tablet Compact

Har faktiskt tittat på Z3:an innan och funderade lite på den.
Hur är Android versionen (så att säga) på den? Jag vet att Samsung har en tendens till att proppa sina grejer fullt med onödigt skit, vill helst ha så orörd som möjligt om det går.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Likt det flesta andra skickar Sony med en del egen programvara men det är långt ifrån lika påträngande som hos Samsung, enligt min erfarenhet. Sedan är själva GUI:t riktigt trevligt - renare och mer nära "riktiga" Android, så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Likt det flesta andra skickar Sony med en del egen programvara men det är långt ifrån lika påträngande som hos Samsung, enligt min erfarenhet. Sedan är själva GUI:t riktigt trevligt - renare och mer nära "riktiga" Android, så att säga.

Att dem skickar med lite programvara är ju vanligt, det köper jag, men om det inte är lika illa som med Samsung så är jag nöjd, deras smartphones är ju i stort sett odugliga när det kommer till sånt.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Nexus 7 (2013) definitivt, men svårt att hitta en ny för ett bra pris nu för tiden

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag hade nog valt en Nexus 7 också. Riktigt trevlig platta med ren OS och grymt bra batteritid.