Corsair återkallar vattenkylaren H110i GT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Segas:

Hur försvarar man de dåliga gängorna som används för att montera pumpen i chassit, till att börja med. De högljudda fläktarna och de dånande pumparna? Jag skulle vilja ge en känga åt dem som sitter i kvalitétsledet för dessa produkterna.

Jag var i kontakt med Corsair senast förra sommaren med mitt dåvarande köp av en H100i gällande gängor som inte längre gick att använda de tillhörande skruvarna till.

Svaret jag fick var allt annat än trevligt...

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är ett problem jag aldrig haft med de Corsair-kylare jag installerat i diverse byggen. Inklusive H100i.
Antigen har ni haft en extrem otur, eller varit lite väl vårdslös mot skruvarna.

Visst väsnas fläktarna... om man kör de i full hastighet. Det gör de flesta fläktarna. Dessutom kan man byta fläktarna om man så önskar.
Pumpen har bara krånglat för mig i ett enda bygge, och då var det luftbubblor som for runt i loopen. Berodde på att datorn hade driftsatts i fel läge, och luften följde med runt. Tog bara några dagar så var allt i sin ordning igen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Svaret jag fick var allt annat än trevligt...

Intressant, jag har varit i kontakt med Corsair i ett flertal tillfällen och alltid bemötts på ett otroligt korrekt och proffsigt sätt.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av zxhosting:

[/SPOILER]

Jag har problem med min 900D den ena dörren som är magnets går inte att stänga och inet vill att jag skulle plocka ut allt som jag har i dator för att göra en undersökning hur man fixar problemet och då skulle det ta 6 dagar för inet att kolla det och jag vill ju spela inte vänta en vecka för att får svar från dom.

Går det att får reservdelar till 900D?

Jag tycker om Corsair det är ett bra företag har massa saker från er är en nöjd kund.

Hejsan,

Vilken dörr är det du menar? Luckan nedanför sidopanelen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av Segas:

Hur försvarar man de dåliga gängorna som används för att montera pumpen i chassit, till att börja med. De högljudda fläktarna och de dånande pumparna? Jag skulle vilja ge en känga åt dem som sitter i kvalitétsledet för dessa produkterna.

Jag var i kontakt med Corsair senast förra sommaren med mitt dåvarande köp av en H100i gällande gängor som inte längre gick att använda de tillhörande skruvarna till.

Svaret jag fick var allt annat än trevligt...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Segas,

Väldigt tråkigt att höra att du känner så, får ursäkta för att du haft en otrevlig upplevelse av både våra produkter och support. Jag hjälper dig mer än gärna med att byta ut dina produkter som krånglat.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av WardonE:

Var kan du få likvärdigt presterande luftkylning till cpun? Och billigare?...

noctua nh-d15

Inte mkt som klår den
Tyst som en mus med.
Men det är mkt snyggare med vattenkylning då denna tar upp så mkt plats.

//Hampus

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Vilken dörr är det du menar? Luckan nedanför sidopanelen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej Segas,

Väldigt tråkigt att höra att du känner så, får ursäkta för att du haft en otrevlig upplevelse av både våra produkter och support. Jag hjälper dig mer än gärna med att byta ut dina produkter som krånglat.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ingen fara, Johan. Bemötandet var inte 'otrevligt', det fanns bara ingen vilja hos supporten att vilja hjälpa mig när jag hade problem. Jag bytte chassi och kunde därefter inte fästa kylaren i mitt nya chassi igen, skruvarna fäste inte i den stora kylardelen. Det enda alternativ jag fick var nya skruvar (till självkostnad dessutom) men det var inte det som var problemet - supporten brydde sig inte ens om att läsa vad jag skrev.

Jag fick slänga min H100i, vilket var synd. Den kylde riktigt, riktigt bra.

//Fredrik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Vilken dörr är det du menar? Luckan nedanför sidopanelen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Så här ser den ut. Har haft problem med den dörren från dag ett.

Dold text
Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Det är bra att dom tar tillbaks alla men om kina modeller för 399kr klarar av att fraktas utan att bli defekt av kyla så borde även dom 3x dyrare corsair klara det och låter mer som en dålig bortförklaring och ett problem som inte borde få hända och när dom återkallar alla så är det antagligen något konstruktions fel för dom snålat på någon komponent som är väldigt känslig vid kyla

Antagligen av samma anledning som andra liknande problem. Det har inte märkts på deras tester troligtvis. Sen när man kommer ut i världen o andra situationer uppstår så märker man andra problem.
Ungefär samma anledning till varför man har betor på spel, för att du kan inte återskapa alla situationer på ett ställe

Sen om det beror på att dom har snålat på ngn del där dom inte borde gjort så är det så klart dåligt.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Segas:

Ingen fara, Johan. Bemötandet var inte 'otrevligt', det fanns bara ingen vilja hos supporten att vilja hjälpa mig när jag hade problem. Jag bytte chassi och kunde därefter inte fästa kylaren i mitt nya chassi igen, skruvarna fäste inte i den stora kylardelen. Det enda alternativ jag fick var nya skruvar (till självkostnad dessutom) men det var inte det som var problemet - supporten brydde sig inte ens om att läsa vad jag skrev.

Jag fick slänga min H100i, vilket var synd. Den kylde riktigt, riktigt bra.

//Fredrik

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Fredrik,

Tråkigt att höra att de var så, så ska det förstås inte vara, får ursäkta det. Hör av dig till mig nästa gång de är något.

Skrivet av zxhosting:

Så här ser den ut. Har haft problem med den dörren från dag ett.

Hej,

Skapa en ticket på våran supportsida så fixar vi dig en ny.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej jag har kvar hela datorn, har bara köpt dom delarna i SIGN också

Jag tyckte att jag hörde någon som sade att X99 skulle bli för dyrt, så att han skulle hoppa över det.:D
Jag visste väl att du inte kunde hålla fingrarna borta.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!