Tele2 chockhöjer datamängden

Permalänk
Medlem

Hur är täckningen egentligen och hur är hastigheten på tele2:s nya? Själv sitter jag på ett gammalt abbonnemang sedan snart två år tillbaka som löper ut i April hos halebop. Skaffade det ihop med en S4 och betalar runt 600 varje månad inkl spotify då dra av 99. Tänkte nu dumpa detta då jag inte behöver en ny mobil då jag köpte apples 6 plus kontant. Halebop ringde mig för någon dag sedan och skulle kränga nya prylar i form av ett par "kvalitets" hörlurar i form av urbanears(jag vet skrämmande om marknadsföringen fungerar) och en ny 4g mobil. Det har ju gått några dagar och när man vaknade efter en natt på jobbet så låg där ett sms som höjde mitt abb från 3GB till 6GB. Själva abbonnemangen kostar 269 kr eller något i den stilen. Tänkte bara kolla så att man inte går på en nitlott och tror att man byter till något bra och sedan visar det sig att man har tillgång till 4G hastighet på en kvadratmeter i hela landet. Tänkte mig då 20 GB abb hos tele2

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Avstängd

Tele2 och Telenor delar på 4G 2600 MHz vet jag men om de delar på resten också vet jag inte.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Vi som har Halebop fick idag ett mail om att vår datadatamängd dubblas utan extra kostnad eller ansträngning.
Mycket välkommet med 6 istället för 3gb.

Permalänk
Medlem

Som Maxi Unlimited användare fick jag data höjt till 50GB innan hade jag 10GB kostnad 345:- /mån

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

http://s26.postimg.org/8m8nkcszt/tele2.jpg

Perfekt till den gamla telefonen i byrolådan eller för oss som köpt mobilen kontant utan bindningstid och inte vill köra med kontantkort. Undra vad som är haken? Har inte läste det finstilta ännu.

Fast har nu som sagt Telenor och är enormt nöjd med deras täckning och surffart så undra om man vågar byta till Tele2?

Alternativt kan man ha 99kr surfabonnemang om man har Office 365 som ger 60 minuter till fasta telefoner genom Skype. 60 minuter drar ca: 1 GB och då har man 4 GB kvar till surf och betalar då bara för att ringa till mobiltelefoner.

Jag har haft Tele2 i 10 år o det är väldigt få ställen med Tele2 som jag inte har haft täckning. Sedan är det värt att tillägga att Tele2 och Telenor delar täckningsmässigt 2G och 4G nätet tillsammans, så där är det ingen skillnad täckningsmässigt

Skrivet av stormense:

Tele2 och Telenor delar på 4G 2600 MHz vet jag men om de delar på resten också vet jag inte.

Tele2 och Telenor bygger ut 2G och 4G tillsammans under bolaget N4Mobility vilket gör att Tele2 och Telenor delar på HELA 2G och 4G täckningen tillsammans

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Jag har haft Tele2 i 10 år o det är väldigt få ställen med Tele2 som jag inte har haft täckning. Sedan är det värt att tillägga att Tele2 och Telenor delar täckningsmässigt 2G och 4G nätet tillsammans, så där är det ingen skillnad täckningsmässigt
..........
Tele2 och Telenor bygger ut 2G och 4G tillsammans under bolaget N4Mobility vilket gör att Tele2 och Telenor delar på HELA 2G och 4G täckningen tillsammans

Då är det ju bara för mig att byta

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Jag bytte till rörligt pris med 20GB, för 149:-/mån

Ringer och SMS:ar nästan inget, och 20GB räcker mer än väl för mig, så det blir perfekt med lite lägre kostnad nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Jag bytte till rörligt pris med 20GB, för 149:-/mån

Ringer och SMS:ar nästan inget, och 20GB räcker mer än väl för mig, så det blir perfekt med lite lägre kostnad nu!

som här då, tog 5gb, kommer knappt ens upp i 3gb per mån.
Enkelt och byta upp sig om man skulle behöva.

kollade förbrukning på samtal å sms 6 mån tillbaka.
Ligger på mellan 50-70kr per mån.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Då är det ju bara för mig att byta

Yep! Good move

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Yep! Good move

Ja, varför betala 200 kr i månaden för sms och samtal man inte ringer!

Helt OTA men kul från 2007 om Tre-försäljare: http://loading.se/forum.php?thread_id=26940&page=1#935163

Citat:

så brukar det stå folk utanför gallerian i stockholm och stå med mobiler från 3 och säga att mobilen är gratis... (men inte abonemanget såklart). Så en av min morsas jobbarpolare(som jobbar ungefär där) tog bara tag i en låda och fortsatte gå en stund för att se vad dom sa. "EY kom tillbaka den är ju inte gratis för fan!" hahahahaha

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

De måste väl göra nånting eftersom BBB tog över 350.000 kunder från Tele2. Går väl att titta på vad andra leverantörer erbjuder, Telia vill ha 400kr för 40GB så du får 10GB mer för samma pris hos Tele2.

Du menar "köpte", inte "tog", eller hur?
Det var ju bredbandskunder, så inte alls samma produktsegment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

Har fri surf för 249:-/ månad Telenor. Men det finns ju inte längre.

Skrivet av Json_81:

Samma här. Håller hårt i det.

Likaledes, har aldrig upplevt några begränsningar på mitt oavsett surfmängd.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Likaledes, har aldrig upplevt några begränsningar på mitt oavsett surfmängd.

Dock är det bara 3g upp till 3 mbit. Min sambo har det abonnemanget samtidigt som jag har ett abonnemang med 4g. På vissa platser har jag 66-70 mbit/s medans hon har 3.

Sen om det spelar någon verklig roll är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Dock är det bara 3g upp till 3 mbit. Min sambo har det abonnemanget samtidigt som jag har ett abonnemang med 4g. På vissa platser har jag 66-70 mbit/s medans hon har 3.

Sen om det spelar någon verklig roll är ju en annan femma.

Mitt är upp till 16Mbit men kommer över 20 ibland.
Det fanns dessutom upp till 32Mbit en kort tid innan de slopades.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag var på Tre nyss och hämtade en Note 4, bytte abonnemang samtidigt då de från och med idag erbjuder dubbla datamängden för samma pris (jag hade ett väldigt gammalt abonnemang). Det är ju trevligt att fler hakar på.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thursday:

Det är ju trevligt att fler hakar på.

Inte så att dom har nåt val direkt. Vore det inte för att Tele2 tog initiativet så skulle inte dom andra höja. Dom har ju inte höjt för att vara snälla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det lustiga var väl lögnhalsarna Tre som skrev att nu tar vi hänsyn till våra kunder och begränsar obegränsade Max abonnemanget till 50 Gig och senare släppte ett nytt dyrare med 100 Gig. Fick aldrig den ekvationen att gå ihop. Rätt kul när man 4 månader innan låst sig i två år efter braskande reklamkampanj om obegränsad data utan fartbegränsningar.

(läs alltid det finstilta i megasidors avtal)

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Inte så att dom har nåt val direkt. Vore det inte för att Tele2 tog initiativet så skulle inte dom andra höja. Dom har ju inte höjt för att vara snälla.

Och det var ju inte en så bra höjning från 3, blev rätt så förvånad över hur lite 3 höjde.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skäggig legend

Tre har också höjt mängden! dock har jag obg sedan 3 år tillbaka

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag har ringt tele2 idag för att internet tog slut fast tele2 appen visa

data 64 % använt
Kvar 10.55 GB

extra data 3 gb 40 % använt

Kvar 1.80 GB

På bredband 4G Medium

Och fick veta att det inte går att lita till 100% att sidan uppdaterar förbrukningen man gör av med och att tele2 kan ha fel på sin surver för mina sidor.

Men som tur var frågade jag om dom där 50 GB som nya abonomanges formen ska ha och fick veta att man måste ringa in till tele2 för att ändra från

30 Gb i mån till 50 GB i mån för att det inte går automatiskt Pga att man får betala minder och ändrar avtalet. skumt enligt mig.

Mitt gamla avtal 30 GB kosta 424 kr Bredband 4G medium 1 30GB
Och mitt nya 50 GB kommer kosta 324kr sa hon jag prata med. Bredband 4G 50GB

Jag spar 100 kr och får 20 GB mer att surfa för på ett samtal till tele2.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

Hej och tack för din beställning!
Vi är glada att du valt Tele2 som leverantör och hoppas och tror att du ska bli nöjd med ditt val. Ditt ordernummer är: TP9148945
Beställningen kommer att levereras till den adress som finns angiven i folkbokföringsregistret. Det går inte att ändra leveransadress.
Här nedan ser du en kopia av er order!

Maxi, bindningstid 24 månader (behåll nummer: 0707124365) 0 kr 345 kr/mån *
Samsung Galaxy Note 0 kr
Frakt 0 kr
Summa 0 kr 345 kr/mån

*Med Maxi Unlimited får du ringa, SMS:a och MMS:a hur mycket du vill för bara 345 kr/mån. Dessutom ingår fri surf. 10 GB data ingår per månad med hastigheter upp till 10 Mbit/s. Efter 10 GB kan du fortfarande surfa fritt, men hastigheten begränsas.

Leveransinformation
Just nu ligger din order och väntar på att skickas. När ordern lämnar vårt lager fått du ett nytt mail med mer information.
Med vänliga hälsningar
Tele2
Frågor om din leverans eller din levererade hårdvara:
Tel: 031-734 32 00
e-post: support.webbutiken@tele2.com
Frågor om ditt abonnemang, eller övriga telefoni- och internettjänster:
Telefon: 0772-25 25 25
Ångerrätt 14 dagar vid beställning på internet eller telefon
Kontakta Tele2 Kundtjänst om du vill avbryta en beställning eller ångrar ett köp. Vill du
returnera till exempel en mobiltelefon eller annan hårdvara, kontakta oss på 031-734 32 00.
Kom ihåg att varan skall vara oanvänd, i oskadat skick och i originalförpackningen för att
kunna returneras.

Tar mitt slut så är jag tvungen att köpa mer data.. Hmm.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Har för mig att där ska finnas ett nytt abbonemang som skulle vara lite billigare än Maxi men på deras hemsida så är motsvarande (räknat 50gb data) 49:- dyrare.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Bara att hoppas att Telenor hakar på trenden!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Shit! Haft mitt volym 6 ett bra tag. Fick ett SMS om att jag fått 100gb gratis i fortsättningen. Tele 2 är lätt varat avlånga lands bästa operatör!

Väntar spänt på frisurf nu så man kan få 30/30 fritt istället för mitt vdsl på 15/3 typ. 4g är riktigt bra och typ samma latency som vdsl bara bra mycket högre upp hastighet.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Inaktiv

Måste byta verkar det som. Sitter på halebop 3-4gb för 250 kr mån. Lutar väl mot tele2 för 298krmån 20gb..

Hade helst sluppit betala mer än 250 dock men av någon anledning har min internetmängd gått upp i skyarna senaste månaden där jag tidigare aldrig kom upp i taket så behövt köpa till. Youtube drar med ca 4h per vecka drygt 3gb på 2 veckor nu! Fattar inte varför, men 20 gb hade ju löst detta tror jag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av toxicstone:

Har för mig att där ska finnas ett nytt abbonemang som skulle vara lite billigare än Maxi men på deras hemsida så är motsvarande (räknat 50gb data) 49:- dyrare.

Du ska få uppdaterat till 50GB automatiskt, helt gratis, dessutom upp till 80Mbit/s.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

4G och oändligt med data liknande så som i kabelnätet så slår jag till, annars är det helt ointressant.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Rekordmedlem

Så här kan det gå :

Svensk mobildata allt dyrare jämfört med omvärlden. För fem år sedan var svensk mobildata billigast. I dag är vi först på åttonde plats bland 16 jämförda länder, visar en prisrapport från Post- och telestyrelsen, PTS.

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.612413/sverige-tappar-t...

http://www.pts.se/sv/Dokument/Rapporter/Telefoni/2015/Prisutv...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag ringde till Tele2 nu. Enligt personen jag talade med så skall avtalen vara det samma som ditt förgående abonnemang (om de automatiskt höjde datamängden iaf). Jag hade tydligen fått nån special pris på 100gb. Hade tänkt byta till 20GB, men det skulle bara vara 50kr lägre per månad. Betalar nu 349kr för 100gb surf och fast pris tele + sms. Sjukt bra! Lär bli en del internetdelning framöver!

Permalänk
Medlem

Även Vimla höjer sina datamängder 2015-03-08, riktigt bra priser om man är student och på jakt efter ett abonnemang

Visa signatur