Permalänk
Avstängd

Köpa domän

Jag tänkte säkra upp ett .com-domännamn om jag i framtiden vill jobba med en hemsida som hör ihop med min Youtube/Twitter-kanal. Egentligen skulle jag vilja säkra upp .net och .org med men det känns overkill(och blir väl dyrare? eller kan man säkra upp samtliga för samma pris?). Det är alltså bara domännamnet jag är intresserad av för tillfället och inget annat.

Min fråga till er är vilken hemsida ni rekommenderar att jag köper ifrån. Finns ju Loopia m.fl. Inte bara prismässigt, utan om jag sedan skulle vilja flytta till en annan sida(typ Loopia -> AnnanSida) ska det inte krångla vilket jag har hört att nån sida gör. Som när man väljer bank, att välja Swedbank är som att be om krångel. Bra support är ju också ett plus. Men givetvis är lågt pris också viktigt, spelar ingen roll om det skilljer några tior dock. Svensk sida är ju ett plus också.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Fsdata.se

Permalänk
Medlem

CityNetwork, där ingår även mailtjänst om du skulle vilja nyttja det så länge. Du betalar per domän, så .org, .net & .com räknas ju 3 st separata, blir svårt att få ett paketpris såvida du inte köper kanske 100 st domäner

Permalänk
Medlem

Jag har Loopia just nu men har även fast Citynetwork också.
Kundtjänsten på Loopia är nedlåtande och allmänt dryga. Däremot på Citynetwork kan du lätt få tag på dem på Twitter och även på helger. Jag lyckades i alla fall få svar på en helg.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Håller med Chamezz.

Även jag rekommenderar City Network.
Har 7 domäner registrerade där.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har med CityNetwork funkar prima, deras support är ok, dom är trevliga och löser problem man har rätt fort.
dom har även ett helt ok webbhotelspaket ifall man skulle vilja ha det, dom är inte billigast på den punkten med dom har inte mycket problem häller

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Hmm, har läst blandade åsikter om City Network. Billigt, men man får ju vad man betalar för. Någon som har bytt från City Network till nåt annat, gick det smidigt? Hur är hastigheten? Har läst i vissa omdömen att sidorna är sega. Designen på sidan ser även lite Budget ut.

Nu spelar detta ju ingen roll, eftersom jag inte ska göra en webbsida än utan bara säkra upp ett namn, men det viktigaste är att skiten inte ska krångla om jag skulle vilja byta webbhotell. Hur fungerar detta?

Loopia verkar vara en större och seriösare sida.

Ber om ursäkt för att jag la tråden fel, misstänkte det efteråt.

Permalänk

Överväg binero.se också.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör själv med Citynetwork, har ca 20 domäner hos de. Jag kör dock egen server och deras e-posttjänst. Supporten är som helan och halvan, beroende på vem du får i supporten så kan svaren vara super eller superdåligt. Citycloud är helt OK och fungerar skapligt, har kört minecraftserver där och det fungerade grymt bra. Men Citynetwork som shared hosting är kass. Så mitt tips är, köp domänen på CityNetwork och kör egen server/molnet.