Titan Z eller dubbla värstingar till media som 3D.

Permalänk

Titan Z eller dubbla värstingar till media som 3D.

Titan Z eller två värstingar ihopkopplade såsom 980 till tung media? Ska kunna flytande 4K.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Ska du titta på film eller spela? 3D modellering? Lite info hade inte skadat

Permalänk
Medlem

beror väl helt på vad ts menar med "tung media" Att spela på en quadro är inte en höjdare.

TS, vad menar ud egentligen med "3D"? Ska du spela tunga 3D-spel? Eller ska du modellera, rendera etc?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Det ska främst användas för att animera en kortfilm digitalt till och börja med. Tung media är rendering, simulering av partiklar, Texturering, rendering, Photoshop, Nuke, Maya, Modo, Zbrush, Substance Painter. En del av de är GPU baserade, en del inte. Ja, spel och VR vill jag kunna använda och 4K för framtiden. Tänkte köpa 64GB DDR3 i RAM och ett bra moderkort.Två 4K 27 tummare med lämplig panel- Frågan är om man ska vänta på Nvidias nästa tåg eller inhandla nu. Vet ni när de lanserar nytt?

Nej, inga prokort. De är bra med sjyssta drivers men jag behöver nåt helt annat i den klassen. Frågan är om man ska köpa Titan Z eller Titan? Kommer jag kunna använda den kraften eller är det overkill? Eller köpa två värstingar på marknaden och synka ihop de. Det är mycket med det här, och jag är inte hårdvaru expert, det är därför jag tänkte fråga dig. Det handlar inte så mycket om pengar men om prestanda.

Tack för svaren.

Permalänk

Kör just nu W5000 Firepro med 2GB RAM.

Permalänk
Medlem

Budget ????

Permalänk
Skrivet av swe3633:

Budget ????

15.000 riksdaler.

Permalänk

Skulle rekommendera att du väntar på maxwell baserade Titan

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av lightbird:

Det ska främst användas för att animera en kortfilm digitalt till och börja med. Tung media är rendering, simulering av partiklar, Texturering, rendering, Photoshop, Nuke, Maya, Modo, Zbrush, Substance Painter. En del av de är GPU baserade, en del inte. Ja, spel och VR vill jag kunna använda och 4K för framtiden. Tänkte köpa 64GB DDR3 i RAM och ett bra moderkort.Två 4K 27 tummare med lämplig panel- Frågan är om man ska vänta på Nvidias nästa tåg eller inhandla nu. Vet ni när de lanserar nytt?

Nej, inga prokort. De är bra med sjyssta drivers men jag behöver nåt helt annat i den klassen. Frågan är om man ska köpa Titan Z eller Titan? Kommer jag kunna använda den kraften eller är det overkill? Eller köpa två värstingar på marknaden och synka ihop de. Det är mycket med det här, och jag är inte hårdvaru expert, det är därför jag tänkte fråga dig. Det handlar inte så mycket om pengar men om prestanda.

Tack för svaren.

Humm vad har du för Moderkort och processor just nu?

Kanske värt att upgradera till X99 platformen?

Permalänk

[QUOTE="Emil Hansson;15249848"]Skulle rekommendera att du väntar på maxwell baserade Titan :)[/QUOTE

Ja, ser lovande ut:) Blir kul om Titan 2 från M skulle kunna fungera. Vad är det för krav för hårdvaran för att driva denna skönhet?

Permalänk
Skrivet av SUPERMACKAN:

Humm vad har du för Moderkort och processor just nu?

Kanske värt att upgradera till X99 platformen?

Hej. En Sabertooth x58 med en äldre I7. Vad är X99? Berätta!

Permalänk
Medlem

ska du köpa nvidia köp gamla Titan (6Gb minne) annars får det bli AMD 290X med 8GB ram 4K kräver extremt mycket minne.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090