Hur kan jag kontrollera fläkternas hastighet ?

Permalänk

Hur kan jag kontrollera fläkternas hastighet ?

Hej och god eftermiddag!

Jag har nyligen lärt mig överclocka lite och lyckades få min i7 950 lite högre och den verkar stabil tror jag :P. Iaf jag använder en ASUS moderkort som använder sig av något som heter EPU-engein den har varit riktig bra för power saving. Den kontrollerar fläkterna automatiskt beroende på hur mycket stress får själva CPU. Men när man överclockar via BIOS då slutar EPU-engein fungerar för att den känner inte av dem settings jag la till och då blir den värdelös. så jag måste själv kontrollera fläkterna och sätta Min-Speed och på Max-speed. Någon vet hur man gör? alltså finns det något program eller nåt där man kan kontrollera de fläkter man har? Jag använder mig av SpeedFan dock vet ej om man kan göra det inom den och ifall man kan hur gör man?

Tack !

Moderkort= ASUS P6X58D-E

Permalänk
Medlem

Det finns flera olika alternativ. Jag har inte stenkoll men vet att det underlättar för folk som ska hjälpa dig om de vet exakt vad du har för moderkort. Komplettera med det så får du säkert bättre svar, lycka till!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Jag har lyckats fixa det Det va lite avancerat dock för första gången