Sälja WoW-konto, vart? pris? hur?

Permalänk
Medlem

Sälja WoW-konto, vart? pris? hur?

Har två wow-konton och spelar allt mindre, så tänkte försöka sälja av ett eller båda. Vart tror ni det är lättast att sälja och hur mycket tror ni kontona är värda? Jag är så klart ursprungsägaren till båda och de är spelade manuellt.

Konto 1:

Priest lvl 100: 50/50 rare/epic pvp gear, någon PvE-gear men inget märkvärdigt.
Rogue lvl 100: Full epic pvp-gear + 4k conquest, 2096 rating denna season, 670-PvE, fullt rustad garrison lvl 3 med 10+ followers på 659+ ilvl.

Konto 2:

Druid lvl 100: 75% epic pvp-gear, 666 PvE-gear, garrison lvl 3 men låg lvl på followers.

Permalänk
Medlem

Är WoW-konton värda någonting alls nu för tiden?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Du får nog inte så mycket tyvärr, max en tusenlapp för båda skulle jag tro. Sälj inte.

Permalänk
Medlem

Så du har inget av värde?
Har du tur får du vad wow+wod kostar nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Du får inte sälja ditt WoW konto då det tillhör Blizzard.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wixia:

Är WoW-konton värda någonting alls nu för tiden?

Beror på köparen.

Personligen skulle jag inte ge mer än vad ett ordinarie konto kostar oavsett achievements och gear... medans vissa värdesätter detta högt.

Det är inget svårt att samla ihop allt... men det tar tid, och tid är pengar.

Skrivet av Zeecor:

Du får inte sälja ditt WoW konto då det tillhör Blizzard.

Jodå, klart man får... dock finns det en risk att kontot låses av Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Har två wow-konton och spelar allt mindre, så tänkte försöka sälja av ett eller båda. Vart tror ni det är lättast att sälja och hur mycket tror ni kontona är värda? Jag är så klart ursprungsägaren till båda och de är spelade manuellt.
...

Skrivet av ReZZiE:

Beror på köparen.
...

Jodå, klart man får... dock finns det en risk att kontot låses av Blizzard.

Nej, du menar att man "kan", men man "får" fortfarande inte.
Det står klart och tydligt i avtalet man ingår med Blizzard när man skapar ett konto att det inte är tillåtet.
Som sagts ovan, man äger inte kontot, utan "hyr" en login till det.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

Nej, du menar att man "kan", men man "får" fortfarande inte.
Det står klart och tydligt i avtalet man ingår med Blizzard när man skapar ett konto att det inte är tillåtet.
Som sagts ovan, man äger inte kontot, utan "hyr" en login till det.

Nej jag menar "får".

Kan inte hitta domslutet angående "återförsäljning av begagnad mjukvara" just nu. Men det var rubriker om detta i samband med STEAM för ett par år sedan.

Men som sagt... risken för kontolåsning är kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Nej jag menar "får".

Kan inte hitta domslutet angående "återförsäljning av begagnad mjukvara" just nu. Men det var rubriker om detta i samband med STEAM för ett par år sedan.

Men som sagt... risken för kontolåsning är kvar.

Fast nu är det så att man personligen äger inte "sina" blizzard konton utan man hyr dem av blizzard.
självklart kan du sälja vidare mjukvaran (skivorna), men de är ju helt värdelösa.

d.v.s. Du KAN sälja ditt konto men du FÅR inte!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Nej jag menar "får".

Kan inte hitta domslutet angående "återförsäljning av begagnad mjukvara" just nu. Men det var rubriker om detta i samband med STEAM för ett par år sedan.

Men som sagt... risken för kontolåsning är kvar.

Du menar väl snarare att du får enligt lagen (eller inte kan bli dömd för det snarare) men du får inte enligt Blizzards avtal vilket leder till att kontot blir bannat om dom får reda på't

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lowngcawt:

Fast nu är det så att man personligen äger inte "sina" blizzard konton utan man hyr dem av blizzard.
självklart kan du sälja vidare mjukvaran (skivorna), men de är ju helt värdelösa.

d.v.s. Du KAN sälja ditt konto men du FÅR inte!

Det samma gäller i stort sett ALLA spel som finns. Man betalar för en licens som ger en rätten att använda mjukvaran med begränsningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Det samma gäller i stort sett ALLA spel som finns. Man betalar för en licens som ger en rätten att använda mjukvaran med begränsningar.

Fast i just WoW's fall så är det annorlunda p.g.a. månadskostnaden (kontohyran).

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Nej jag menar "får".

Kan inte hitta domslutet angående "återförsäljning av begagnad mjukvara" just nu. Men det var rubriker om detta i samband med STEAM för ett par år sedan.

Men som sagt... risken för kontolåsning är kvar.

Som många andra säger så äger du inte ditt konto, du har en licens som säger att du får nyttja det men det är fortfarande Blizzard som äger det.
Du får sälja vidare skivorna (dvs mjukvaran) osv men kontot är inte ditt att sälja, för att dra en dålig parallell så kan du inte sälja vidare t.ex en jaktlicens då den gäller enbart för dig och ger just dig rättigheten att nyttja den.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Har två wow-konton och spelar allt mindre, så tänkte försöka sälja av ett eller båda. Vart tror ni det är lättast att sälja och hur mycket tror ni kontona är värda? Jag är så klart ursprungsägaren till båda och de är spelade manuellt.

Konto 1:

Priest lvl 100: 50/50 rare/epic pvp gear, någon PvE-gear men inget märkvärdigt.
Rogue lvl 100: Full epic pvp-gear + 4k conquest, 2096 rating denna season, 670-PvE, fullt rustad garrison lvl 3 med 10+ followers på 659+ ilvl.

Konto 2:

Druid lvl 100: 75% epic pvp-gear, 666 PvE-gear, garrison lvl 3 men låg lvl på followers.

Brukar ju finnas ett gäng på Blocket, även om det finns risk att bli scammad om affären inte sker face-to-face.
Annars kan du prova http://www.elitepvpers.com/forum/mmorpg-trading/
Var inne på att sälja mitt alt-konto i GW2 ett tag, innan en kompis intresserade sig för det och jag gav bort kontot istället.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Även om affären går bra kan säljaren som står som första ägare alltid ta tillbaks kontot då blizzard som sagt inte tillåter försäljning av kontot, det räcker att han gör en anmälan att kontot är stulet så får han kontot tillbaks och du som köpare står där utan varken konto eller några pengar tillbaks.

Visa signatur

En trött jäkel.