Snälla hjälp mig rädda mitt innehåll i min Lumia 920.

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp mig rädda mitt innehåll i min Lumia 920.

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp att rädda det som finns kvar i min Lumia 920.

Skärmen är helt krossad och jag kan inte se någonting, men telefonen funkar för jag kan ladda den och den vibrerar när jag startar om den osv.

MEN när jag kopplar den till min dator händer absolut ingenting, det står bara att en enhet (Nokia Lumia 920) är ansluten men jag kan inte se filerna (för det är verkligen filerna jag behöver!).

Det jag då undrar är: HUR kan jag rädda mitt innehåll i den? Minneskortet eller hårddisken kan ju inte tagit skada av att skärmen är paj.

Kan jag koppla telefonen till TV eller Data via någon form av sladd? Så jag kan se min skärm på en annan skärm så att säga?

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra och uppskattar verkligen svar.

Mvh

Permalänk
Medlem

är inte hemma på Lumia men funka usb kan du via den gå in med tillverkarens program och ta backup
minnes kortet om det är ett som du stoppa i är bara att ta ut den kan du sen via usb adapter docka mot datorn

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

är inte hemma på Lumia men funka usb kan du via den gå in med tillverkarens program och ta backup
minnes kortet om det är ett som du stoppa i är bara att ta ut den kan du sen via usb adapter docka mot datorn

Hur tar jag backup? Vilket program ska jag använda isåfall? Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Tanka hem appen Onedrive, anslut till wifi.. done

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Tanka hem appen Onedrive, anslut till wifi.. done

Det blir nog svårt med en krossad skärm. Bättre att ladda hem program till datorn från Nokia/Microsoft och försöka läsa av filerna i så fall.

Skrivet av Cadoro:

Hur tar jag backup? Vilket program ska jag använda isåfall? Tack för svaret.

Här är någon som haft samma problem, det verkar finnas något alternativ fr att se telefonens skärm på datorn ifall inget annat i den är trasigt än skärmen. Jag ser inga programnamn, men det bör ju finnas om du söker på Microsofts sidor om Windows Phone.

http://forums.windowscentral.com/nokia-lumia-928/286185-cracked-screen-screen-broken-phone-still-functions-able-retrieve-files.html

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp att rädda det som finns kvar i min Lumia 920.

Vad vill du rädda? Vilken version av WP har din Lumia?

Som sagt, kontakter, inställningar, sms, bilder backas väl upp automatiskt i Onedrive...

Gå till www.onedrive.com eller www.outlook.com och logga in med ditt MS-account och se vad som finns där.

Permalänk
Medlem

Om du har ett fysiskt minneskort i mobilen är det hela väldigt lätt ju, bara ta ur minneskortet och sätt i en minneskortläsare i datorn :). Men om du bara har inbyggt minne så blir det ju lite svårare.

Jag fick med en mini hdmi -> hdmi kabel så jag kan koppla in min mobil till teven och se min skärm där, är dock osäker på om den visar automatiskt eller om jag måste godkänna "skärmdelning" på mobilen.

Att du inte hittar filerna när du bara kopplar in via usb kabeln tror jag har med att du inte trycker "mount" eller "connect usb" eller dylikt på mobilen. Annars kanske du kan beställa en ny display på typ ebay och försöka byta själv? Rädda telefonen, visst kan man lämna in den och få skärmen utbytt men tror att dem fabriksåterställer den då så bättre att försöka själv isåfall, kostar väll några hundringar för en ny display.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Har du pinkod så kommer datorn inte kunna komma åt filerna utan att du först låser upp telefonen.
Har du inte ställt in backup till Onedrive kommer du heller inte att kunna göra det (då du inte kan använda telefonen)

Lämna in den och få en ny display på plats. Kostar 1-2k. Se det som läropengar och ta backuper regelbundet i fortsättningen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10