Diablo 3 reaper of souls problem

Permalänk
Medlem

Diablo 3 reaper of souls problem

Hejsan, köpte precis RoS på g2a, fick koden och allt gick som det skulle men när jag startar spelet så står det att jag behöver Ros för att kunna starta på tex Adventure eller Crusader. Står på Battle.net att jag har Diablo 3: Reaper Of Souls.

Någon som vet vad som är fel eller har ett liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indowzor:

Hejsan, köpte precis RoS på g2a, fick koden och allt gick som det skulle men när jag startar spelet så står det att jag behöver Ros för att kunna starta på tex Adventure eller Crusader. Står på Battle.net att jag har Diablo 3: Reaper Of Souls.

Någon som vet vad som är fel eller har ett liknande problem?

Kolla så det står inne i ditt account på Battlenet att du har RoS. Om så är fallet har nog din account flagga frusit. Enkel fix:

1) Stäng helt av Battlenet applikationen/Spelen/Spelet/Allt som har met Blizzard att göra.
2) Gå via din browser in och ändra ditt Battlenet lösenord i Account Management.

Detta bör resetta din account data flagga = Hämta nya från ditt account.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste en "Blue post" nånstans där det stod att det kunde ta 24h för RoS att aktiveras. Jag orkar inte leta upp källan dock..

Permalänk
Medlem

Hade en polare med samma problem som dig igår.

Byt lösenord på Battle.net så "tvingar" du dem att uppdatera din profil, då kommer det fungera

Edit: Oj såg att Hzup redan hade skrivit det

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp men lyckades lösa det själv va tvungen och ta bort spelet och appen, sen installera appen igen och installera diablo därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indowzor:

Tack för all hjälp men lyckades lösa det själv va tvungen och ta bort spelet och appen, sen installera appen igen och installera diablo därifrån.

Då uppdateras din profil precis som om du hade byt lösenord

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535