Okunskap och dålig service spelbutiken.se

Permalänk

Okunskap och dålig service spelbutiken.se

Jag kontaktade i veckan spelbutiken på chattan och frågade om deras hard copy av ett spel gick att aktivera i Steam, dvs med nyckeln. svaret jag fick var japp. jag frågade sedan om han var säker. "Jupp" fick jag till svar. Perfekt tänkte jag och beställde spelet.

Jag googlade sedan i efterhand för att dubbelkolla och frågade även här på forumet och nu visar det sig inte vara lika säkert. Jag kontaktade dom på chatten igen och får chatta med samma kille som idag skriver att han inte är 100% säker.

Blir bara så upprörd över det arroganta bemötandet andra gången man tar dom på chatten. Man kan inte första dagen vara säker och sedan säga att man inte är 100% säker och tro en massa. Han borde sagt att han inte vet direkt och hänvisat mig till steam direkt vid första chatten. Spelet är redan beställt och påväg hem till mig. Nu kommer jag behöver returnera spelet och troligtvis inte få denna retur godkänd för att jag varit en "jobbig" kund.

Jag är kanske dum själv som inte kontaktade steam först men en butik som lever på att sälja spel borde veta om inget annat hänvisat till steam direkt istället för att ljuga och vara säker för att sedan visa sig inte veta och tro en massa.

Har tidigare beställt flera spel från spelbutiken men där fick dom min sista beställning!

Upprörd och kände för att skriva av mig

Permalänk
Medlem

Tråkigt!

Handlat över spelbutiken flera gånger och aldrig haft problem (inte med supporten heller för den delen).
Hoppas det löser sig!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ja, det var trist att höra! att man som personal i en spelbutik inte läser på om olika spel och skaffar sig massor utav kunskap i den genre man jobbar som är ju tragisk.

Jag hoppas att allt löser sig för dig mannen!
Mvh Tom

Permalänk
Skrivet av Danielsan:

Jag kontaktade i veckan spelbutiken på chattan och frågade om deras hard copy av ett spel gick att aktivera i Steam, dvs med nyckeln. svaret jag fick var japp. jag frågade sedan om han var säker. "Jupp" fick jag till svar. Perfekt tänkte jag och beställde spelet.

Jag googlade sedan i efterhand för att dubbelkolla och frågade även här på forumet och nu visar det sig inte vara lika säkert. Jag kontaktade dom på chatten igen och får chatta med samma kille som idag skriver att han inte är 100% säker.

Blir bara så upprörd över det arroganta bemötandet andra gången man tar dom på chatten. Man kan inte första dagen vara säker och sedan säga att man inte är 100% säker och tro en massa. Han borde sagt att han inte vet direkt och hänvisat mig till steam direkt vid första chatten. Spelet är redan beställt och påväg hem till mig. Nu kommer jag behöver returnera spelet och troligtvis inte få denna retur godkänd för att jag varit en "jobbig" kund.

Jag är kanske dum själv som inte kontaktade steam först men en butik som lever på att sälja spel borde veta om inget annat hänvisat till steam direkt istället för att ljuga och vara säker för att sedan visa sig inte veta och tro en massa.

Har tidigare beställt flera spel från spelbutiken men där fick dom min sista beställning!

Upprörd och kände för att skriva av mig

Varför skulle det inte gå? beror på spel i för sig. Men dom spel jag köpt på skiva och jag försökt installera,det la in det i steam, vissa fodral har även bara ett fodral med en kod i.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

Du har alltså beställt ett spel men inte fått hem det ännu. Du misstänker att det inte går att aktivera men du vet inte eftersom du inte kunnat prova än. Då skapar du den här tråden och säger att du aldrig ska handla av företaget igen. Fortfarande vet du inte om det går eller inte.

Är det rätt uppfattat av mig?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Varför skulle det inte gå? beror på spel i för sig. Men dom spel jag köpt på skiva och jag försökt installera,det la in det i steam, vissa fodral har även bara ett fodral med en kod i.

ja självklart hoppas jag att spelet fungerar och att jag kan knacka in koden i steam. Men det är inte kul när personalen säger sig veta 100% när de inte är det. Alla cd-keys går inte att aktivera i steam bara för att spelet finns på steam.

Permalänk
Skrivet av Danielsan:

ja självklart hoppas jag att spelet fungerar och att jag kan knacka in koden i steam. Men det är inte kul när personalen säger sig veta 100% när de inte är det. Alla cd-keys går inte att aktivera i steam bara för att spelet finns på steam.

Är det steam loggo på baksidan, så ska det gå att få in i steam:) Men vilket spel gäller det?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du har alltså beställt ett spel men inte fått hem det ännu. Du misstänker att det inte går att aktivera men du vet inte eftersom du inte kunnat prova än. Då skapar du den här tråden och säger att du aldrig ska handla av företaget igen. Fortfarande vet du inte om det går eller inte.

Är det rätt uppfattat av mig?

första frågan: korrekt.
andra frågan: jag har blivit osäker i efterhand och vill inte behöva prova för att det sedan ska visa sig inte fungera. det går inte att returnera en öppnad vara.
tredje frågan. korrekt.

och åter igen. spelbutiken borde inte säga att dom är säkra på något när dom inte är det vilket dom själva bekräftade andra gången jag chattar med dom.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Är det steam loggo på baksidan, så ska det gå att få in i steam:) Men vilket spel gäller det?

det gäller dying light som borde komma imorgon

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Danielsan:

det gäller dying light som borde komma imorgon

Enligt denna bilden http://vgboxart.com/viewfullsize/68650/Dying%20Light/ så är det inte 100% chans det funkar ska typ se ut så här http://www.covergalaxy.com/forum/attachments/pc/7417d12601559...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du passar på att förhandsgnälla lite innan det visar sig om det ens finns ett problem?

Finns inte Facebook för denna typ av "terapi" trådar.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Du passar på att förhandsgnälla lite innan det visar sig om det ens finns ett problem?

Finns inte Facebook för denna typ av "terapi" trådar.

Jag tycker det är fel av en butik säga sig sig vara helt säker på en sak när dom inte är det. Oavsett vilken butik det gäller ska man aldrig TRO när man inte vet och absolut inte säga sig vara helt säker när det nästa gång visar sig att man inte är 100% säker vilket det hela handlar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såna som dig som gör att jag tycker synd om dom som jobbar i butik

Permalänk
Medlem

Hade du inte börjat tänka efter så in i bengtson skulle du aldrig börjat tvivla. Om man tänker för mycket skapar man problem som inte fanns där från början.

Vänta med att hänga ut butiken åtminstånde tills du vet att det finns ett problem överhuvudtaget.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobado:

Såna som dig som gör att jag tycker synd om dom som jobbar i butik

What? Om du är på en arbetsplats och bemöter kunder och får en fråga gör du ju ett helt fantastiskt dåligt jobb om du ljuger för dem. Hur är det synd om någon för att de gör ett kasst jobb?

"Hej, jag tänkte köpa ett moderkort, funkar moderkort X med CPU Y?"
"Aa, det är inga problem."
1 dag senare
"Ni sa att detta moderkortet funkar med CPU Y, visade sig att det är helt fel socket."
"Amen gud, fan vad synd om mig som måste ha med så jobbiga kunder att göra, är det inte OK att jag bara drar svar ur röven för jag inte orkar använda hjärnan när jag jobbar!?"

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Du passar på att förhandsgnälla lite innan det visar sig om det ens finns ett problem?

Finns inte Facebook för denna typ av "terapi" trådar.

Problemet han både presenterar och gnäller om är butikens bemötande. Vilket bevisligen är existerande, och utfärdat.
Så jo, det finns bevisligen ett problem.

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Tobberoth:

What? Om du är på en arbetsplats och bemöter kunder och får en fråga gör du ju ett helt fantastiskt dåligt jobb om du ljuger för dem. Hur är det synd om någon för att de gör ett kasst jobb?

"Hej, jag tänkte köpa ett moderkort, funkar moderkort X med CPU Y?"
"Aa, det är inga problem."
1 dag senare
"Ni sa att detta moderkortet funkar med CPU Y, visade sig att det är helt fel socket."
"Amen gud, fan vad synd om mig som måste ha med så jobbiga kunder att göra, är det inte OK att jag bara drar svar ur röven för jag inte orkar använda hjärnan när jag jobbar!?"

Tack du förstod vad jag ville få fram

Permalänk
Medlem

Han på supporten skulle inte ha sagt att han var 100% säker på att spelet går att aktivera i Steam och sen säga på en annan dag att han är osäker. Men som tur är så kan du aktivera spelet i Steam, eftersom spelet använder sig av Steamworks, och då krävs Steam

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Jag ringde "spelförsäljare" och frågade just samma sak. "Kan jag använda nyckeln i Steam?" och fick ett rungande "Ja" tillbaks, frågade en gång till och det var ingen tvekan. Gällde ett spel som varit ute något år. Jag hade sökt info men inte funnit svar. Beställde och satte mig vid datorn när det kom.

Koden gick ju självklart inte att använda. Ringde "spelförsäljare" och ville bara påpeka att det var slarvigt att säga tvärsäkert "ja" på något som sen var tvärtom. Jag förstod att det inte gick att returnera liret då jag hade öppnat det men hade hoppats på lite mer hjälp från firman men det var mer attityden, "skyll dig själv"!

Efter några mail fram och tillbaks med foton på ask, skivor och kod så fick jag Steamnyckel av tillverkaren så det löste sig på eget initiativ.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk