Permalänk
Medlem

Fråga ang. SLI.

Hej,

Hittade ingen annanstans att fråga än här.

Det är så att jag har 2st 780SLI och jag har MAIN skärm på Dvi, TV på HDMI på översta grafikkort.
Det undre grafikkortet har jag SECOND skärm inkopplad på HDMI.

Problemet jag har stött på är att när jag går in på SLI inställningar i Nvidia så är SLI inaktiverat och om jag väljer att Maxa 3D-Prestanda så stängs SECOND skärmen av.

Måste alla skärmar vara inkopplade på ett o samma grafikkort?

Mvh
Tobias

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Ja, för att SLI ska fungera måste alla skärmar drivas av huvudkortet.

Edit: fel av mig

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

På mina GTX 780:

Main: DVI + HDMI
Secondary: HDMI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Ja, för att SLI ska fungera måste alla skärmar drivas av huvudkortet.

Alla måste inte va kopplade i main.

På mina 680 kort så har jag 2st i main och ett i secondary.
http://www.geforce.com/whats-new/guides/how-to-correctly-conf...

Permalänk
Medlem

Saken är den att jag inte använder för att sträcka ut bilden, enbart 2 separata skärmar

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det är med 780 korten, men på mitt 680, så kan jag inte använda 2dvi samtidigt som jag använder HDMI porten.
det är antigen 2dvi eller 1dvi + hdmi.
därav så sitter en skärm/tv i secondary kortet.
med 2 skärmar allt i översta kortet, med 3 skärmar så måste du ha en 1 understa. (om du ska ha alla aktiva samtidigt)

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag vet inte hur det fungerar nu. Men när jag körde SLI för länge sen så kunde man inte köra skärmar på det andra grafikkortet i SLI om undantaget om man körde Nvidia Surround. Dvs, körde du med Windows egna delade skrivbord så ställde drivrutinerna in det så att det andra kortet gick ur SLI och bara jobbade med att driva den andra skärmen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Kryssa i "Aktivera alla bildskärmar". (eller något sådant).

"Maximera 3D-prestanda" funkar bara när alla skärmarna är kopplade till samma kort har jag för mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

Nu vet jag inte hur det är med 780 korten, men på mitt 680, så kan jag inte använda 2dvi samtidigt som jag använder HDMI porten.
det är antigen 2dvi eller 1dvi + hdmi.
därav så sitter en skärm/tv i secondary kortet.
med 2 skärmar allt i översta kortet, med 3 skärmar så måste du ha en 1 understa. (om du ska ha alla aktiva samtidigt)

Jag sitter på två 780 ti i SLI, har 2x DVI och hdmi i main kortet, fungerar för mig iaf.
För att använda maximera 3D prestanda krävs det att alla är kopplade till ett kort.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Fortfarande en karamell att suga på, då jag bytte ut TV mot SECOND skärm dvs. MAIN & SECOND skärm på Main grafikkort och kör maximera 3D-Prestanda, Så när jag spelar (Diablo 3) i "Windowed Fullscreen", laggar det något enormt. Och då har jag bara spotify på SECOND skärmen..

Tips?

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag vet inte hur det fungerar nu. Men när jag körde SLI för länge sen så kunde man inte köra skärmar på det andra grafikkortet i SLI om undantaget om man körde Nvidia Surround. Dvs, körde du med Windows egna delade skrivbord så ställde drivrutinerna in det så att det andra kortet gick ur SLI och bara jobbade med att driva den andra skärmen.

Jag kör med 3 skärmar i både surround och vanligt, beroende på vad jag gör.
Och detta funkar med 2 skärmar i main och en i secondary.
Men 680 stödjer väll vara 2 skärmar per kort?...

men Han borde du väll fått med en liten lapp med korten, hur man ska koppla dom, likt den jag länkade högre upp för 680 korten.