GTX560Ti DCII Dator skärmen släcks på datorn när projektorn stängs av via förstärkare

Permalänk

GTX560Ti DCII Dator skärmen släcks på datorn när projektorn stängs av via förstärkare

Har följande problem att när jag ansluter en Mini HDMI till datorns grafikkort som skall gå vidare till förstärkaren som i sin tur till projektorn så får jag varken någon signal och dator skärmen som går via DVI blir helt svart istället.

Jag misstänker att Mini HDMI porten har blivit så pass utsliten så den glappar. Istället köpte jag nu en DVI till HDMI adapter som jag har då kopplad direkt till förstärkaren, YES jag fick fram signal och grafikkortet kan hitta förstärkaren samt att datorskärmen fungerar normalt. Jag väljer därmed datorskärmen som primär!

Ett annat problem framstår, så fort jag antingen stänger av projektorn eller för den delen förstärkaren i sig så dör även signalen till datorskärmen. När jag väl bara stänger av projektorn rakt av så kan bakgrundsbilden på dator skärmen vara kvar men skrivbordspanelen m.m. försvinner.. trycker jag Ctrl+alt+del för att få upp aktivitetshanteraren då blir skärmen också svart. Väljer jag därefter att dra ur kontakten för förstärkaren till grafikkortet då kommer signalen tillbaka till dator skärmen.

NOTERA, DETTA ÄR NYTT BETEENDE DÅ JAG HAFT DENNA LÖSNING MED miniHDMI >HDMI I DRYGT 4 ÅR UTAN PROBLEM MER ÄN ATT miniHDMI kontakten glappat och därav gått över till DVI-I > HDMI (med adapter där emellan)

Skall även tillägga att jag nyligen gjort en formatering på datorn, därefter gjort installation på windows 7 pro, därefter kört drivrutiner direkt från medföljande skivor för moderkort samt grafikkortet, därmed laddat hem nya uppdateringar via uppdateringsprogram för dessa komponenter.

Kort beskrivning av de delar som är inblandade:
Grafikkort ASUS GeForce ENGTX 560 Ti DCII/2DI/1GD5 ( anslutningar: 2st DVD-I, 1st miniHDMI)
Förstärkare: ONKYO TX-SR608

Någon som har varit med om liknande eller kan tänka sig vad problemet beror på?

Permalänk

Ny infallsvinkel

SE BIFOGAD PRINTSCREEN!

Verkar vara ett hopplöst fall detta och ingen som har en ide kring vad man kan söka efter?

Har konstaterat iaf att ifall jag kopplar ur projektorn från förstärkaren så dör även signalen till datorskärmen.
Har listat ut att den mjukvara som är förinstallerad i windows system heter displayswitch.exe men enligt andra som omnämnt den filen så skall man INTE manuellt försöka ladda ner den för att ersätta den befintliga som kan åstadkomma andra problem.

Jag börjar dock få en stark känsla av att det är displayswitch som är boven, när jag startar programmet så får jag fram en avlång display över 4 alternativ över hur skärmarna ska fungera: Endast dator, Spegla, Utvidga, Endast projektor.

Nu till det som jag tror orsakar största problemet. När jag väljer [Endast dator] så slocknar dator skärmen och projektorn visar skrivbordet, när jag väljer [Endast projektor] så fungerar dator skärmen. I inställningarna [Ändra bildskärmsinställningar] så står dock dator skärmen som primär.

Tillbaka till Displayswitch.exe då, har testat att flytta bara exe.filen från sin mapp men enligt datorn så måste jag ha behörighet TrustedInstaller. Försökt ändra detta men går inte att varken ändra det eller min behörighet som administratör till full behörighet.

Är jag helt fel ute eller?!?

Permalänk
Moderator
Moderator

Galleri raderat då det stred mot galleridelens regler.

Citat:

§ 1.3 Galleriet är ingen bilduppladdningstjänst. Ett galleri måste innehålla tillräckligt mycket information, både bilder och text, för att uppnå läsarvärde.

För bilduppladdning testa http://imgur.com/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.