Nvidia ska presentera "ny revolutionerande spelplattform" på GDC 2015

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av milo_:

Skulle inte Valve också presentera någonting 3/3? Kan bli intressant detta. Trean låter bekant.

En matematisk formel som bevisar att siffran 3 egentligen inte existerar så de förhoppningsvis inte behöver höra tjat om spelserier de inte vill ha att göra med längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Man spelar på mobil, Pc och konsol. Det finns inte något utrymme kvar att fylla. Nintendos typ DS (jag vet inte om den sista serien heter så) är mer eller mindre död sedan telefonspelen kom.

Ska du lyckas måste du få ensam rätt på minst tio stora speltitlar men hur troligt är det till en ny oprövad enhet.

Man kan inte bara hitta på saker och använda som argument

Sverige: Två titlar i top10 får anses vara rätt okej för en "död" plattform (xbox one kommer knappt in på top 20), jag kan dock låta den här ignoreras påga att den inte visar digital försäljning.
http://www.dataspelsbranschen.se/speltoppen.aspx

Nintendos egna siffror: 7 miljoner 3DS-enheter och 53 miljoner sålda spel mellan april och december 2014:
http://www.nintendo.co.jp/ir/library/historical_data/pdf/cons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En matematisk formel som bevisar att siffran 3 egentligen inte existerar så de förhoppningsvis inte behöver höra tjat om spelserier de inte vill ha att göra med längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, vad syftar du det på, eftersom världen i grunden är tre-dimensionell och det mesta i fysisk form bygger på siffran 3 och eftersom det är lättast att hålla reda på saker som bygger på grupper om tre eller där basen är tre. Samt att tal är lättast att läsa när dom är i grupper om tre och alla goda ting är tre osv.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En matematisk formel som bevisar att siffran 3 egentligen inte existerar så de förhoppningsvis inte behöver höra tjat om spelserier de inte vill ha att göra med längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Blir nog svårt att få igenom med tanke på π.

Tror själv att de kommer att visa upp någon ny implementation/teknik till deras motorer.

Permalänk
Medlem

Seriöst, hur revolutionerande kan en konsol egentligen bli?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Behövs det verkligen flera spelplattformar? Känns inte som det råder brist på dem.

Edit: Hellre nya plattformsspel än nya spelplattformar tycker jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OldComputer:

Intressant, vad syftar du det på, eftersom världen i grunden är tre-dimensionell och det mesta i fysisk form bygger på siffran 3 och eftersom det är lättast att hålla reda på saker som bygger på grupper om tre eller där basen är tre. Samt att tal är lättast att läsa när dom är i grupper om tre och alla goda ting är tre osv.

Bara jag som försöker skämta om Valves relation till siffran 3.
Spelserier Valve varit inblandade i brukar stanna på 2. Half Life 2: Episode 2. Portal 2. Left 4 Dead 2. Hm... Dota 2. Left 4 Dead-spelen kom rätt tätt dessutom.

Skrivet av milo_:

Blir nog svårt att få igenom med tanke på π.

Tror själv att de kommer att visa upp någon ny implementation/teknik till deras motorer.

Jo, Source 2 vore exempelvis trevlig om de presenterar. Den är väl dessutom officiell dessutom.

Permalänk
Inaktiv

Dags för mer "revolutionerande" proprietärt skräp från Nvidia?

Permalänk
Avstängd

Nvidia Shield 2 Console?

Much revolution. Much innovation. Wow.

Permalänk
Medlem

Det sitter AMD-grafik i både Xbox och playstation väl? Kanske även Wii U? Kan tänka mig det känns jobbigt för nvidia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bara jag som försöker skämta om Valves relation till siffran 3.
Spelserier Valve varit inblandade i brukar stanna på 2. Half Life 2: Episode 2. Portal 2. Left 4 Dead 2. Hm... Dota 2. Left 4 Dead-spelen kom rätt tätt dessutom.

Vilket är 9 stycken spel totalt, alltså en faktor av 3 Det är därför dom inte kan ha siffran 3

Half Life
Half Life 2
Half Life 2: episode 2
Portal
Portal 2
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Dota
Dota 2

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte bli ledsen om de lanserade en Shield 2. Portable dvs, inte tabletskräpet.
Om ingen dylik kommer så blir det nog AMD vid nästa uppgradering.

Permalänk

Om de har utvecklats i 5 år är det knappast en tablet eller mobil enhet, skulle gissa på VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Heter han Jen-Hsun eller jensen?
Eller är det två olika personer?

Jen-Hsun är namnet, men kallas/skrivs ofta Jensen. Inga oklarheter om hur det ska uttalas eller stavas för västerlänningar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tyvärr Nvidia, diskettstationen är redan uppfunnen och utdaterad. Bättre försök nästa decennium.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Hype-meter: 0%
Allvarligt talat. Snackar man "revolutionerande spelplattform", om det inte är någon surfplatta igen, så tänker jag mig en Nvidia-godkänd marknadsplats (vem i hela friden skulle vilja ha det?) eller någon klient likt Xfire/Comrade/dyl som inte heller i hela världen skulle kunna nå någonstans.

Är det någon surfplatta och/eller handkontroll så blir det väl samma oändliga succé* som Shield.
Vem bryr sig...

Permalänk
Medlem

Vad hände??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TuHack:

Vad hände??

Detta: http://arstechnica.com/gaming/2015/03/nvidias-shield-is-a-199...

Ouya 2, gäspvarning. Geforcekrav dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oh Gud vad... trist. Eller Ouya det var trist...