Corsairs RGB-belysta tangentbord kan fortfarande inte visa 16,8 miljoner färger

Permalänk
Medlem

Känns som jag gjorde ett rätt val då jag köpte Razer chroma istället för corsair..

Hade hört om detta problem så därför blev det ett razer chroma istället

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Corsair kanske skulle ge upp detta med led med tanke på hur deras kylare med led har fungerat

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Förstår inte hur folk kan se skillnad mellan 512 och 16.8m färger. O_O
Ännu otroliga är, kan någon människa urskilja alla 16.8M färger. >_>

Så vit jag vet så kan det mänskliga ögat/hjärnan hantera fler. Du kanske inte kan sätta fingret på det men du ser skillnaden.

Edit:
Var redan påpekat av RainesX.

Skrivet av Musketör:

Jag säger absolut inte emot dig men jag skulle gärna vilja se lite läsmaterial om detta av eget intresse!

Kan absolut tänka mig att skillnaden är enormt stor mellan olika människor. Syn har historiskt inte varit vårt enda primära överlevnadssinne vilket gjort att den förmodligen skiljer sig bra mycket mer oss emellan än t.ex hörsel (även om denna också verkar vara oerhört dålig hos vissa )

Tog bara från google: har inte kollat om et stämmer men intressant.
http://micro.magnet.fsu.edu/primer/lightandcolor/humanvisioni...

Skrivet av Herr Andersson:

Amiga 500 kunde visa 32 färger på skärmen samtidigt och det såg snyggt ut på den tiden så 512 färger borde räcka för 2-D grafik iallafall.

Offtopic:
SNES kunde ha på paret så vitt jag vet 256. men hade en pallet på 15bitar att byta mellan från så det var inte låst till samma 256. Har för mig att amigan hade
en högre pool också.

Skrivet av Herr Andersson:

Amiga 500 kunde visa 32 färger på skärmen samtidigt och det såg snyggt ut på den tiden så 512 färger borde räcka för 2-D grafik iallafall.

Offtopic:
SNES kunde ha på paret så vitt jag vet 256. men hade en pallet på 15bitar att byta mellan från så det var inte låst till samma 256. Har för mig att amigan hade en högre pool också.

Edit:1,2,3

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Alltså vad är det med folk som är så förlåtande? Köper man ett tangentbord som ska ha 16 miljoner färger eller 970 dom ska ha 4gb, SKA grejerna ha det. Det är det du betalat för. Självklart stämmer man ett företag som det visar sig inte levererar det som man köpt.
Konflikträdd eller bara lat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Och anledningen till att dom inte fixat mjukvaran ännu är för att dom lägger allt krut på att fixa något som bara är kosmetiskt.
Prio.1 borde vara fixa mjukvaran så dom har en fungerande produkt. Sen kan man fixa det kosmetiska.

Visst är det emot lagen att felaktigt marknadsföra en produkt men det är minst lika olagligt att sälja icke fungerande produkter så jag anser fortfarande att funktion går före utseende (vilket man kan säga att detta är)

Ja, du tycker att det borde vara prio 1, men nu är det ju tydligen inte det, av en enda anledning. Corsair har nog bra koll nu på vad dom ska prioritera vid det här laget med tanke på omständigheterna. Hade buggig mjukvara varit minst lika olaglig, då hade det inte funnits någon mjukvara alls, inte ens operativsystem.

Du verkar ju uppenbarligen inte förstå problematiken här, "sen kan man fixa det kosmetiska" säger du. Att det just är ljuset i det här fallet har absolut ingenting med saken att göra, ingenting alls. Det kunde lika gärna ha handlat om en mikroskopisk vit färgdroppe på undersidan av tangentbordet, eller "Num Lock" tangenten som utrustats med svart Cherry brytare istället för röd/brun/blå. Åter igen handlar det om att dom utlovat någonting som dom icke uppfyller och tar betalt för. Förstår du allvaret nu, hur fånigt och orimligt du än tycker att det är?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Amiga 500 kunde visa 32 färger på skärmen samtidigt och det såg snyggt ut på den tiden så 512 färger borde räcka för 2-D grafik iallafall.

Half-brite läget gav 64 fäger och HAM-läget gav 4096 färger och det är som du säger, antalet färger samtidigt. Men det här tangentbordet har ingen 2D-grafik och i detta fall handlar det om "animerade" färgövergångar, dvs att gå från svart till tex rött i steg. Om tangentbordet bara kan åstadkomma det i 8st steg (nyanser), så blir det ingen mjuk och behaglig upplevelse.

Personligen skulle jag aldrig köpa ett tangentbord med belysning i olika färger, inte ens med någon belysning överhuvudtaget, men det har inte med saken att göra. Corsair har marknadsfört ett tangentbord med tydliga specifikationer och de lever inte upp till dem.

Dumt att dra paralleller, men det är som att köpa en ny 4K-TV som bara kan visa 1920*1080 pga en bugg i programvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Ja, du tycker att det borde vara prio 1, men nu är det ju tydligen inte det, av en enda anledning. Corsair har nog bra koll nu på vad dom ska prioritera vid det här laget med tanke på omständigheterna. Hade buggig mjukvara varit minst lika olaglig, då hade det inte funnits någon mjukvara alls, inte ens operativsystem.

Du verkar ju uppenbarligen inte förstå problematiken här, "sen kan man fixa det kosmetiska" säger du. Att det just är ljuset i det här fallet har absolut ingenting med saken att göra, ingenting alls. Det kunde lika gärna ha handlat om en mikroskopisk vit färgdroppe på undersidan av tangentbordet, eller "Num Lock" tangenten som utrustats med svart Cherry brytare istället för röd/brun/blå. Åter igen handlar det om att dom utlovat någonting som dom icke uppfyller och tar betalt för. Förstår du allvaret nu, hur fånigt och orimligt du än tycker att det är?

RainesX:
Dessutom kan man köpta tangentborden utan RGB leds för en billigare penning.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Ja, du tycker att det borde vara prio 1, men nu är det ju tydligen inte det, av en enda anledning. Corsair har nog bra koll nu på vad dom ska prioritera vid det här laget med tanke på omständigheterna. Hade buggig mjukvara varit minst lika olaglig, då hade det inte funnits någon mjukvara alls, inte ens operativsystem.

Du verkar ju uppenbarligen inte förstå problematiken här, "sen kan man fixa det kosmetiska" säger du. Att det just är ljuset i det här fallet har absolut ingenting med saken att göra, ingenting alls. Det kunde lika gärna ha handlat om en mikroskopisk vit färgdroppe på undersidan av tangentbordet, eller "Num Lock" tangenten som utrustats med svart Cherry brytare istället för röd/brun/blå. Åter igen handlar det om att dom utlovat någonting som dom icke uppfyller och tar betalt för. Förstår du allvaret nu, hur fånigt och orimligt du än tycker att det är?

Men kom igen nu. Om ljuset inte fungerar så spelar det väl ändå ingen roll om den kan visa alla färger? eller?
Problemet är drivrutiner, mjukvaran och firmware. Lös det först så man kan ha glädjen av ljusspelet till att börja med.

Om mitt K65 där hemma har tangenter so har frusit i olika färger så har i alla fall inte jag glädje av dom där extra färgerna som saknas.

Som sagt jag förstår varför folk gnäller men jag anser fortfarande att ögonen är riktade åt helt fel håll och borde vara riktade till att få produkten att fungera över huvud taget.
Rasar motorn i din bil så börjar du väl knappast med att tanka den för att tanken är tom eller börjar byta ut den trasiga glödlampan på bromsljuset?

Men visst rätt skall absolut vara rätt så håller med på den punkten. Där i ligger dock ett problem enligt mig.

övrigt:
Tror det var LinusTechTips som resenserade ett av tangentborde i rgb som sa att hårdvaran inte enns tillåter att visa alla färger som dom säger skall finnas där så ursprungliga problemet är att någon har räknat fel på mattelektionen och att som nämndes tidigare marketing bara skrivit vad ledsen klarar av och inte resten.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Mitt i den här högen av hat måste jag ändå säga att det är OK hanterat av Corsair, jämfört med vad vi har sett nyligen med Nvidia och sina GTX 970 samt Samsung med deras 840 EVO-SSD:ar. Corsair erkänner i alla fall felet, och erbjuder pengarna tillbaka. När det gäller Samsung och Nvidia så har det varit återförsäljarna som har fått ta emot smällen, och kunderna erbjuds ingen lindring alls.

Måste även slänga in att Corsairs support är guld värd, RMA:ade ett gammalt Corsair K70-tangentbord och ska snart få tillbaka ett K95 RGB som plåster om såren. Fick även välja vilken typ av brytare jag ville ha. Riktigt schysst av dem!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Alltså... jag är nöjd om jag får 1 färg*. Dator-ljusgrått.. på själva tangentbordet då.
När ska detta hända? antagligen långt efter denna gigantiska färgbristbugg löses.

*se sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Och anledningen till att dom inte fixat mjukvaran ännu är för att dom lägger allt krut på att fixa något som bara är kosmetiskt.

Du verkar ha inside-kontakter hos Corsair!

Om det du säger är korrekt, kan man konstatera att de lyckats ganska dåligt...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Du verkar ha inside-kontakter hos Corsair!

Om det du säger är korrekt, kan man konstatera att de lyckats ganska dåligt...

Na inte direkt men med tanke på hur många månader sedan dom lovade fixa det problemet så (samma som med färgerna) så antar jag att det är så.
Att fixa till drivrutiner och en mjukvara borde inte ta så lång tid. Att lösa ett problem som det med färgerna kan jag förstå tar längre tid i och med begränsningarna i hårdvaran (om den info som finns där ute stämmer)
Ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt uttalande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Roliga blir... om de nu måste uppdatera FW på tangentbordet.. HF ska det gå till... ladda DOS och flasha ny FW till ditt tangentbord!?!? (Jag har uppdaterat FW på mycket i mina dagar, moderkort, RAIDkort, Ljudkort, Skrivare, Grafikkort, osv.. men aldrig ett tangentbord.)

USB Device Firmware Upgrade (DFU) är en del av USB-specifikationen som möjliggör flashning av USB-enheter på enheter som stödjer det.

Permalänk
Inaktiv

Så de har fortfarande inte löst detta? Bra att de till skillnad från Nvidia och Samsung tillåter returer.

Själv kommer jag nog inte välja detta företags produkter igen, finns dessutom gott om konkurrenter till detta företags produkter. Mest irriterande är det Corsair AX 750W jag har som troligen har problem med rippel och som skadat en del komponenter och förstört ett par hårddiskar.

Jag gillar fortfarande mitt 350D chassi även om jag tycker den är lite för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tangentbordet levererar bara 0,000030517578125% av de utlovade färgerna så det är extremt dåligt faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Johan på Corsair är en nära vän till mig. Jag kan inte svara för/åt honom men han är också en vanlig person, och arbetsuppgifterna är varierade och fältet är brett.

Att han inte svarat än behöver inte betyda att han ignorerar ämnet, men han måste arbeta inom Corsairs riktlinjer (som alla representanter) samtidigt som han ska hjälpa folk på en personlig nivå. Då kan man alltså inte kasta runt sig officiella uttalanden så fort det finns ett behov.

Som det står i artikeln så kan du kontakta återförsäljaren du köpte tangentbordet hos, förklara situationen och begära en retur. Skulle det av någon anledning inte gå så kan du alltid kasta iväg ett PM.

förstår vad du menar. men tycker att dom allt kan visa lite goodwill och göra det lätt för folk som vill lämna tbx, säger inte att de är svårt att prata med ÅF men lättare å ta de med någon från corsair som vet va de handlar om så man slipper skiva en hel roman till ÅF för att dom ska förstå problemet

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Jag inser att det kan vara svårt att förstå, men för de flesta handlar det om principen som är ganska viktig ifall man kan tänka längre än just den här enskilda händelsen.

Ta följande scenario som exempel:

  • Ponera att Intel/AMD skulle sälja en processor med 32 kärnor där det endast går att utnyttja 4 av dessa.

  • Du kontaktar Intel/AMD som erkänner detta men upplyser dig om hur onödigt det är med mer än 4 kärnor eftersom de flesta inte utnyttjar mer än så.

  • Mobben på SweClockers instämmer genast och anser att de som faktiskt vill ha sina 32 kärnor överdriver.

Eller vänta.. den sista punkten skulle aldrig ske, va?

Permalänk

Corsair sluta lurka nu

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Corsair sluta lurka nu

kan tro att dom inte fått svar av kontoret hur dom får/ska göra. måste ju vänta på vad chefen säger

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tangentbordet levererar bara 0,000030517578125% av de utlovade färgerna så det är extremt dåligt faktiskt.

Nej, 0,0030517578125%
Annars var det rätt.

Permalänk
Medlem

Är de unika med tangentbord med 16,8 miljoner färger?

Troligtvis

Hur många andra företag har tangentbord som kan visa 512 färger?
Jag skulle tippa att en del har det

Är detta tangentbord prissatt som om det vore unikt?
Ja

Är det på något sätt unikt i nuvarande tillstånd?
Nej

Skrattar Corsair ända till banken?
Ja

Notera att jag inte ens har kollat upp om de är unika eller inte, jag antar bara.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Men kom igen nu. Om ljuset inte fungerar så spelar det väl ändå ingen roll om den kan visa alla färger? eller?
Problemet är drivrutiner, mjukvaran och firmware. Lös det först så man kan ha glädjen av ljusspelet till att börja med.

Om mitt K65 där hemma har tangenter so har frusit i olika färger så har i alla fall inte jag glädje av dom där extra färgerna som saknas.

Som sagt jag förstår varför folk gnäller men jag anser fortfarande att ögonen är riktade åt helt fel håll och borde vara riktade till att få produkten att fungera över huvud taget.
Rasar motorn i din bil så börjar du väl knappast med att tanka den för att tanken är tom eller börjar byta ut den trasiga glödlampan på bromsljuset?

Men visst rätt skall absolut vara rätt så håller med på den punkten. Där i ligger dock ett problem enligt mig.

övrigt:
Tror det var LinusTechTips som resenserade ett av tangentborde i rgb som sa att hårdvaran inte enns tillåter att visa alla färger som dom säger skall finnas där så ursprungliga problemet är att någon har räknat fel på mattelektionen och att som nämndes tidigare marketing bara skrivit vad ledsen klarar av och inte resten.

Så är det bara, det som är korrekt är inte alltid helt rimligt, och detta är ett bra exempel.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

och här lyser dom i sin frånvaro..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Hejsan allihop,

Jag får börja med att ursäkta att jag inte svarat här förrän nu. Varför jag inte gjort det är för att jag väntat på information från huvudkontoret om allt detta. Istället för att gå in själv och svara vad jag tror så väntade jag hellre så jag kan svara med något jag vet. För det andra så vill jag be om ursäkt till alla som fortfarande väntar på att kunna använda alla 16.8 miljoner färger, vad jag vet är att våran mjukvaru-avdelning jobbar för fullt med detta och det kommer att komma en lösning.

På vårat eget forum så har våran VD gett ett officiellt uttalande som jag citerar här.

"I have read several forum comments from RGB keyboard customers asking about 16.8 million color support. I know we have been updating customers on the status and challenges of our 16.8M color software development work on our forums but I wanted to give you a personal update.

When we designed the RGB keyboards, our goal was to give users the ultimate gaming keyboard with the most advanced color customization and lighting effects available. We achieved these goals with unique multi-color per key lighting, layered animation effects, and extensive customization software. We also planned and promised support for 16.8M colors. The keyboard and its lighting controller was designed to support 16.8M colors, and while we have made progress with this we do not yet have a software solution that provides a better overall lighting experience than the current version.

I believe, and hope most of our customers agree, that we’ve built the most advanced gaming keyboard on the market, but we have more work to do. Based on recent feedback from our QA team and customers in our beta program, our engineering team estimates it will take another 8 weeks before we can release a software update that supports 16.8M colors. We apologize to those that want 16.8M color support. We realize that this is a long time to wait, so we are continuing to offer customers the option of returning their keyboard to us by contacting us at KBinquiries@corsair.com. For customers that are enjoying the advanced lighting that your keyboard offers today, we thank you and we hope you like the new enhancements we are working on for you.

- Andy Paul
CEO and Founder"

Så för alla er som inte är nöjda och inte vill vänta längre utan vill göra en retur, skicka iväg ett mail till KBinquiries@corsair.com så kommer vi att lösa detta. Vi gör allt för att göra denna retur så smärtfri det bara går, full refund är de som gäller och vi står för all frakt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av Rlx:

Tycker det andra är viktigare att fixa. Crashande profiler när man startar ett spel, buggar i drivrutiner som gör att det tar 10 min att boota in i windows.

Hej Rlx,

Vi har släppt en ny version av mjukvaran till våra gaming-tangentbord, 1.5.80. Den ska lösa en del av crashandet och frysning av LEDs, ladda hem den och se om det hjälper, gör de inte det så skapa en tråd i vårat subforum här på Sweclocker så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.

http://www.corsair.com/se-fi/support/downloads

Skrivet av Moriquende:

Drivrutinerna är verkligen hemska. Jag kunde inte ens välja ljusprofiler med mitt K65 RGB.

Hej Moriguende,

Hur menar du med att du inte kan välja ljusprofil?

Skrivet av magnuso:

Med tanke på hur bedrövligt dåligt de sköter sina coirsair Link produkter med mjukvara så är de ju absolut ingen överraskning att denna är lika dålig.

Jag uppdaterade min H80i för ett tag sen, den svarar inte alls efter den uppdateringen, den snurrar dock fortfarande som tur är. Så Coirsair's mjukvaruavdelning ger jag inte mycket för tillomed sämre än Logitechs och de är lågt.

Hej magnuso,

Tråkigt att du haft en dålig upplevelse av Corsair Link. Jag vill gärna hjälpa dig att lösa detta. Vilken version av Windows har du? Kolla gärna in våran Corsair Link tråd här på forumet där jag förklarar hur man installerar Link på bästa sätt i steg.

http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/1333214-allt-om-...

Skrivet av Sirme:

Jag gillar att ha olika färger: D men detta känns som falsk marknadsföring, så antingen en recall eller ge en del pengar tillbaka i ersättning, det är faktiskt inte bara nvidia som ska ha slir för falsk marknadsföring,

Utan ska vi bli kvitt denna sjukdom måste alla granskas,

Hej Sirme,

Vi ger pengarna tillbaka för de som vill returnera.

Skrivet av TimMy2003:

Corsair?

Hur gör jag för retur?

Hej TimMy2003,

Ursäkta för att jag inte svarat än. Vill du göra en retur så skicka iväg ett mail till KBinquiries@corsair.com så löser vi resten.

Skrivet av RainesX:

Jag ser inte problemet.
Enda jag vill ha är stabilare mjukvara inte mer inte mindre.
Tycker inte om att dom lägger krut på att lösa "problemet med att det "bara" kan visas 512 färger.
Jag kan leva med 512 så länge mjukvaran och drivrutinerna är stabila.

Som det är just nu så crashar drivisarna efter en kort stunds spelade och slår över på den interna profilen med olika färger som frusit på tangernterna.

Hej RainesX,

Vi har släppt en ny version av våran mjukvara, 1.5.80, den ska lösa en del av problemen med crasher, ladda hem den och se om det hjälper, annars skapa en tråd i vårat subforum här på Sweclockers så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.

http://www.corsair.com/se-fi/support/downloads

Skrivet av track_666:

tycker som dig här ... är riktigt missnöjd faktiskt! sen det här med färger som fryser fast :S varför gör dom så?

varför har jag inte sett några corsair representater från sverige i tråden ännu?
vad jag tidigare har sett brukar dom vara snabba att svara/hjälpa folk, är verkligen sugen på en retur.

Hej track_666,

Ursäkta för att jag inte svarat än, har väntat på svar från huvudkontoret. Om du vill göra en retur så skicka ett mail till KBinquiries@corsair.com så löser vi resten.

Skrivet av anon5930:

Så de har fortfarande inte löst detta? Bra att de till skillnad från Nvidia och Samsung tillåter returer.

Själv kommer jag nog inte välja detta företags produkter igen, finns dessutom gott om konkurrenter till detta företags produkter. Mest irriterande är det Corsair AX 750W jag har som troligen har problem med rippel och som skadat en del komponenter och förstört ett par hårddiskar.

Jag gillar fortfarande mitt 350D chassi även om jag tycker den är lite för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej anders190,

Har du fortfarande problem med ditt AX750W? Isåfall hjälper jag dig mer än gärna att byta ut det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan