Kan byta mobil om 2 dagar. Vilken rekommenderas att byta till?

Permalänk
Medlem

Kan byta mobil om 2 dagar. Vilken rekommenderas att byta till?

Hallå!

Det är så att jag just nu har en Samsung Galaxy S3 och om 2 dagar kan jag byta mobil / abonnemang.
Den har varit bra fram tills för några veckor sedan då den började bli ganska seg och började frysa ibland random.

Vilken mobil rekommenderar ni i nuläget?

Permalänk
Medlem

Lumia 930

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

windows android eller ios?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Vilken flaggskeppsmobil som helst, även om jag själv inte väljer iPhones.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

OnePlus ONE ''The flagship killer''

Permalänk
Medlem

Sony Xperia z3. Jag har visserligen ingen z3 utan en z1 compact. Är otroligt nöjd med den, så spana in xperia z serien!

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Ljusskygg

Sony Xperia Z3
OnePlus One

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ollwee:

Motorola Moto X 2014

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Ska kolla upp bla Sony Xperia Z3, One Plus One och Nokia Lumia 930

Permalänk
Medlem

Går väl inte få one plus one med abbonemang?

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Tack för alla tips! Ska kolla upp bla Sony Xperia Z3, One Plus One och Nokia Lumia 930

Skrivet av mickius:

Går väl inte få one plus one med abbonemang?

^ Mickius har rätt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Det lataste valet är att fortsätta använda android eftersom det mesta synkas i molnet och kommer återställas in i din nya. Men det kan vara värt att fundera på vilket system du vill köra, samt vilka funktioner som är viktiga för dig

Permalänk
Medlem

Nya mobiler presenteras om typ 2 dagar. Kan vara värt att vänta en vecka och se vad som kommer. Annars xperia z3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickius:

Går väl inte få one plus one med abonnemang?

nepp
men man kan beställa en oneplus och sedan ta ett tex 4g tele2 abonnemang som är billigare en att köpa en telefon med abonnemanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det lataste valet är att fortsätta använda android eftersom det mesta synkas i molnet och kommer återställas in i din nya. Men det kan vara värt att fundera på vilket system du vill köra, samt vilka funktioner som är viktiga för dig

Jo, jag gillar ju android men hur vet jag vilket system som passar mig då? Kan man se någon jämförelse mellan dom alla?
Alltså jag ringer/smsar inte så där värst mkt, men däremot gillar jag ju tex gå in på nätet om man ska kolla något osv. forum eller bara googla något.
något jag tyvärr saknar i min samsung galaxy s3 då det blivit riktigt slött och segt att surfa.

Skrivet av motvikt:

Nya mobiler presenteras om typ 2 dagar. Kan vara värt att vänta en vecka och se vad som kommer. Annars xperia z3

nice, var kan man se dessa nyheterna? Alltså var kan jag se vilka mobiler som presenteras? Ska kolla upp Xperia Z3. Många verkar tipsa om den. Men Nokia Lumia 930 verkar också ganska nice, och enligt prisjakt så har den fått bra omdöme. Men ska fundera

Tack alla än så länge!

edit: btw vilken Z3 pratar vi om? Sony Xperia Z3 Compact D5803 eller den vanliga ? Alltså ej Compact.

edit2: Har kollat en del recensioner på Sony Xperia Z3 Compact på prisjakt och den låter ju också lovande! Och jag som tidigare/just nu har en android telefon och gillar de, så kanske detta är rätt val? Vem vet. Får fundera lite till samt kolla runt.
Ska nog också titta på mobilen i butik.

Permalänk
Medlem

Kolla in Galaxy S6. Tror den kommer vara riktigt najs när den släpps!

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk

Htc One M9 eller Xperia z3. Har z3an och är väldigt nöjd med den. Allt flyter på och telefonen känns premium med sin fram och baksida av glas HTC har jag också haft (one m4) var nöjd med den och HTC är kända för premium känsla

Edit: One M9 presenteras imorgon innan MWC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB 3200MHz - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

om det ska vara med abonnemang så går ju tyvärr inte oneplus one, men nexus 6 är ju svindyr, så den kan du ta

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast

Är ni på riktigt eller? Självklart ska du ju vänta och se, imorgon presenteras både S6 och nya HTC One.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Rekordmedlem

Behåll s3an och rensa den eller kör in Cyanogenmod.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Rekommenderar antingen Samsung Galaxy note 4 eller iPhone 6 plus.
Kanonskärmar och bra batteritid.
De kostar en del, men de står sig i längden också. Kvalité och med
säkra uppdateringar under relativt lång tid.

/P

Permalänk
Medlem

World mobile congress går ju av stapeln om några dagar, mycket lanseras nu i samband med det. Själv är jag sugen på vad sonys nya z4-serie har att erbjuda, om den nu kommer..

Permalänk

Om WP bjuder på de appar du behöver så helt klart Lumia 930, en riktigt trevlig telefon.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Bar på väg att köpa en Xperia Z3 men efter att jag har hört folk nämna att man borde vänta tills efter WMC så kanske man borde göra det. Någon som vet om det kommer att streamas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Benham20:

Tack för alla svar! Bar på väg att köpa en Xperia Z3 men efter att jag har hört folk nämna att man borde vänta tills efter WMC så kanske man borde göra det. Någon som vet om det kommer att streamas?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kommer det, på gsmarena borde det finnas instruktioner.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja det kommer det, på gsmarena borde det finnas instruktioner.

Ok tack. Vilken mobil hoppas du mycket på under WMC?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag ser fram emot galaxy s6. Verkar vara riktigt trevlig. Sitter idag på en Xperia Z2 och kunde inte vara mer nöjd, men fingrarna kliar när nya mobiler släpps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag ser fram emot galaxy s6. Verkar vara riktigt trevlig. Sitter idag på en Xperia Z2 och kunde inte vara mer nöjd, men fingrarna kliar när nya mobiler släpps...

Haha håller med! Min mobil (Samsung Galaxy S3) börjar bli riktigt seg och typ freezar ibland. Men jag har ju funderat på Sony Xperia Z3. Eller kommer Z4:an komma inom snar framtid? Ska även kolla upp S6:an. Men har det inte varit lite ups and downs med den? Tycker jag läst en del negativa saker om den, men jag vet inte.

Z3:an locker mig för tillfället i alla fall. Men HTC One M9 kanske också skulle vara något? Ack så svårt val...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Benham20:

Haha håller med! Min mobil (Samsung Galaxy S3) börjar bli riktigt seg och typ freezar ibland. Men jag har ju funderat på Sony Xperia Z3. Eller kommer Z4:an komma inom snar framtid? Ska även kolla upp S6:an. Men har det inte varit lite ups and downs med den? Tycker jag läst en del negativa saker om den, men jag vet inte.

Z3:an locker mig för tillfället i alla fall. Men HTC One M9 kanske också skulle vara något? Ack så svårt val...

Med tanke på hur Touchwiz ser ut och flyter, samt de läckta bilderna på S6 och dess specifikationer så har jag inga förväntningar direkt. M9 tror jag dock kommer bli en stor hit

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit