Dålig stil av Halebop?

Permalänk
Medlem

Dålig stil av Halebop?

Hej!

Jag har ett mobilabonnemang hos Halebop (Rubbet). Efter några månader ringde Halebop mig och erbjöd mig en extra Gb om jag band upp mitt abonnemang i 1år, grymt bra tänkte jag och gjorde det, fick nu då alltså 4Gb/månad.

Nu någon vecka sedan så uppgraderar Halebop sina abonnemang och standard blir 6Gb, jag uppgraderas också till 6Gb men har kvar 5 månader av min bindningstid.

Jag tycker att jag borde få 7Gb då jag ska ha ett extra för att jag bundit upp mig, Halebops enda svar är "Men du har ju bättre nu än innan".

Vad tycker ni?

Uppdatering: Halebop har erbjudit att ta bort bindningstiden efter förvånansvärt lite tjat. Jag är alltså hel nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Svenska företag ska skärpa sig i sitt servicebemötante. Hur f-n kan man säga så till en kund som just påpekat ett kanske ful knep som de använt.

Du borde iaf inte behöva vara bunden.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tappi:

Hej!

Jag har ett mobilabonnemang hos Halebop (Rubbet). Efter några månader ringde Halebop mig och erbjöd mig en extra Gb om jag band upp mitt abonnemang i 1år, grymt bra tänkte jag och gjorde det, fick nu då alltså 4Gb/månad.

Nu någon vecka sedan så uppgraderar Halebop sina abonnemang och standard blir 6Gb, jag uppgraderas också till 6Gb men har kvar 5 månader av min bindningstid.

Jag tycker att jag borde få 7Gb då jag ska ha ett extra för att jag bundit upp mig, Halebops enda svar är "Men du har ju bättre nu än innan".

Vad tycker ni?

Mycke vill ha mer?

Personligen skulle jag inte bråka, men du har dock en poäng att dealen var 1GB/mån extra än ordinarie för att du band upp dig ett år. Men rent juridiskt sett kan de ändra till 0.5GB/mån om de så önskar, du får då chansen att säga upp utan bindningstidens påverkan.

Kontentan:
Vad glad för 6GB/s, finns inget gott som kommer komma av att bråka med dem över denna principsak.

Om du nu verkligen vill bråka, tips från coachen:
Du ringer in, berättar läget, och säger:
"Detta är en principsak för mig, jag känner mig snuvad på min ersättning från den deal vi gjorde och har tappat förtroende för er. Kommer det en bättre deal så kommer jag inte tveka att byta operatör, såvida ni inte kan tänka er att fullfölja ert avtal med mig och ersätta mig med 1GB/mån utöver ordinarie datamängd tills min bindningstid är slut. Alternativt kompensera mig på annat sätt?"

Dock skall du vara med på att du kanske bara blir erbjuden att säga upp ditt abonnemang eller så har de avtalet som ordagrant löser deras ändring på ett snyggt sätt utan att du har rätt till 1GB/s extra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Jag tycker Svenska företag ska skärpa sig i sitt servicebemötante. Hur f-n kan man säga så till en kund som just påpekat ett kanske ful knep som de använt.

Du borde iaf inte behöva vara bunden.

Som grädde på moset så var jag dessutom utan min extra gigabyte en eller fler månader då den mystiskt försvann någonstans i mitten av bindningstiden och fick tillbaka först när jag upptäckte att den saknades och klagade, så har ju/kommer vara utan min "bonus" i upp till 50% av bindningstiden...

Permalänk

Ja det är rätt dålig stil, den person du pratade med visste säkerligen om höjningen som skulle komma och ville helt enkelt få folk att binda sig till abonnemanget. Det är dock tveksamt om det finns så mycket att göra. Gör du av med mer än 6GB per månad? Är det värt massa samtal fram och tillbaka för att argumentera om saken? Det kan ju vara värt det för dig som en ren principsak för deras dåliga stil och om så är fallet så pröva att ligga på ännu mer men jag tror dock att det kommer bli svårt.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Nej men jag tycker egentligen inte de behöver kompensera dig eller ändra något. Ibland kan det vara rätt svårt att göra det i deras system. Det jag tycker är fel och som väldigt många Svenska företag brister i är bemötandet av kunden.

Det här med "the customer is always right" har ine riktigt slagit igenom här. Att säga "Men du har ju bättre nu än innan" är arrogant och fult imho. Det skulle vara så enkelt för dem att säga något trevligare och kanske bjuda på ett par månader med extra surf.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Inaktiv

Va glad för att du får 6Gb istället för 4Gb.

Ring och tjata att du vill ha dina 4Gb annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Mycke vill ha mer?

Personligen skulle jag inte bråka, men du har dock en poäng att dealen var 1GB/mån extra än ordinarie för att du band upp dig ett år. Men rent juridiskt sett kan de ändra till 0.5GB/mån om de så önskar, du får då chansen att säga upp utan bindningstidens påverkan.

Kontentan:
Vad glad för 6GB/s, finns inget gott som kommer komma av att bråka med dem över denna principsak.

Om du nu verkligen vill bråka, tips från coachen:
Du ringer in, berättar läget, och säger:
"Detta är en principsak för mig, jag känner mig snuvad på min ersättning från den deal vi gjorde och har tappat förtroende för er. Kommer det en bättre deal så kommer jag inte tveka att byta operatör, såvida ni inte kan tänka er att fullfölja ert avtal med mig och ersätta mig med 1GB/mån utöver ordinarie datamängd tills min bindningstid är slut. Alternativt kompensera mig på annat sätt?"

Dock skall du vara med på att du kanske bara blir erbjuden att säga upp ditt abonnemang eller så har de avtalet som ordagrant löser deras ändring på ett snyggt sätt utan att du har rätt till 1GB/s extra.

Skrivet av NybbTronio:

Ja det är rätt dålig stil, den person du pratade med visste säkerligen om höjningen som skulle komma och ville helt enkelt få folk att binda sig till abonnemanget. Det är dock tveksamt om det finns så mycket att göra. Gör du av med mer än 6GB per månad? Är det värt massa samtal fram och tillbaka för att argumentera om saken? Det kan ju vara värt det för dig som en ren principsak för deras dåliga stil och om så är fallet så pröva att ligga på ännu mer men jag tror dock att det kommer bli svårt.
Lycka till!

Ja saken är ju den att jag antagligen ytterst sällan kommer göra av med mer än 6Gb så är väl mest en principsak. Jag är mycket för principer så jag känner att jag gärna kämpar lite. Som du säger så kom nog inte denna höjningen från ingenstans så helt otippat är det ju inte att de visste om det när de gick ut med erbjudandet.

Förstår om de inte kan ge mig den extra Gb, men de bör rimligtvis ta bort min bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Som grädde på moset så var jag dessutom utan min extra gigabyte en eller fler månader då den mystiskt försvann någonstans i mitten av bindningstiden och fick tillbaka först när jag upptäckte att den saknades och klagade, så har ju/kommer vara utan min "bonus" i upp till 50% av bindningstiden...

Att du inte får vad du har rätt till är förstås inte OK. Det borde dom kompensera dig för.

Men ärligt talat tycker jag inte att resten är jättekonstigt. Som du beskriver det gick det ändå flera månader mellan att dom erbjöd dig en 1GB extra och att datamängden höjdes för samtliga. Hade det varit ännu kortare tid mellan hade jag tyckt att det varit värre.

När villkoren förbättras är det alltid någon som precis missar, undantaget är sådana här fall då även befintliga kunder får bättre villkor. Men det är klart att jag förstår att det kan kännas lite retligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Att du inte får vad du har rätt till är förstås inte OK. Det borde dom kompensera dig för.

Men ärligt talat tycker jag inte att resten är jättekonstigt. Som du beskriver det gick det ändå flera månader mellan att dom erbjöd dig en 1GB extra och att datamängden höjdes för samtliga. Hade det varit ännu kortare tid mellan hade jag tyckt att det varit värre.

När villkoren förbättras är det alltid någon som precis missar, undantaget är sådana här fall då även befintliga kunder får bättre villkor. Men det är klart att jag förstår att det kan kännas lite retligt.

Jo, jag håller ju med dig jag har ju bar fått bättre nu, svårt att klaga på att bli uppgraderad utan extra kostnad. Har inte direkt påverkat mig så mycket att vara bunden. Men känns ändå lite surt. Har ju bundit mig i ett år och som motprestation skulle jag få 1Gb, nu drar de upp alla till samma nivå och då strutar i sin motprestation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Hej!

Jag har ett mobilabonnemang hos Halebop (Rubbet). Efter några månader ringde Halebop mig och erbjöd mig en extra Gb om jag band upp mitt abonnemang i 1år, grymt bra tänkte jag och gjorde det, fick nu då alltså 4Gb/månad.

Nu någon vecka sedan så uppgraderar Halebop sina abonnemang och standard blir 6Gb, jag uppgraderas också till 6Gb men har kvar 5 månader av min bindningstid.

Jag tycker att jag borde få 7Gb då jag ska ha ett extra för att jag bundit upp mig, Halebops enda svar är "Men du har ju bättre nu än innan".

Vad tycker ni?

Du tecknar/förlänger ett abonnemang på 4Gb/mån med 1 års bindningstid. Efter halva bindningstiden ökar Halebop din surfmängd till 6gb. Du är nu missnöjd för att den ökade surfmängden, som de inte hade behövt ge dig, kunde varit högre. Var tacksam att de bjöd på mer surf. De hade inte behövt göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Du tecknar/förlänger ett abonnemang på 4Gb/mån med 1 års bindningstid. Efter halva bindningstiden ökar Halebop din surfmängd till 6gb. Du är nu missnöjd för att den ökade surfmängden, som de inte hade behövt ge dig, kunde varit högre. Var tacksam att de bjöd på mer surf. De hade inte behövt göra det.

Går definitivt att se det på det sättet också, även om jag inte håller med. Är absolut inte missnöjd på att de höjt min surf. Är missnöjd på att jag ser det som att de tagit bort den bonus eller premie som jag fick för att binda mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Går definitivt att se det på det sättet också, även om jag inte håller med. Är absolut inte missnöjd på att de höjt min surf. Är missnöjd på att jag ser det som att de tagit bort den bonus eller premie som jag fick för att binda mig.

De har inte "tagit bort" något från ditt abonnemang de har lagt på mer surf. Det går inte att se det på något annat sätt. Om det är så att du vill ha möjlighet till att få bättre villkor och att kunna byta abonnemang så ska du inte binda dig i fortsättningen. Att binda dig betyder att du kommer att ha samma villkor hela bindningstiden. I detta fallet hade du tur och fick bättre villkor, men det går inte att räkna med i vanliga fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Går definitivt att se det på det sättet också, även om jag inte håller med. Är absolut inte missnöjd på att de höjt min surf. Är missnöjd på att jag ser det som att de tagit bort den bonus eller premie som jag fick för att binda mig.

Men de har de ju inte? De har bara gjort den ännu bättre och tillgänglig för alla. Du hade den exklusivt under ett antal månader.

Jag ser inte riktigt var du förlorar i allt det här och jag håller inte med om att det är dålig service från Halebop, dålig service hade varit att INTE höja din datamängd under bindningstiden för att du bundit dig för lägre mängd.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tappi:

Hej!

Jag har ett mobilabonnemang hos Halebop (Rubbet). Efter några månader ringde Halebop mig och erbjöd mig en extra Gb om jag band upp mitt abonnemang i 1år, grymt bra tänkte jag och gjorde det, fick nu då alltså 4Gb/månad.

Nu någon vecka sedan så uppgraderar Halebop sina abonnemang och standard blir 6Gb, jag uppgraderas också till 6Gb men har kvar 5 månader av min bindningstid.

Jag tycker att jag borde få 7Gb då jag ska ha ett extra för att jag bundit upp mig, Halebops enda svar är "Men du har ju bättre nu än innan".

Vad tycker ni?

Du fick 4GB istället för 3, och nu har du 6.
Inget att gnälla över.

Permalänk

Du gjorde ju det här för 7 månader sedan, det är inte som att de ringde upp dig strax innan de skulle uppgradera och bad om att du band upp dig på momangen. Du har haft en GB extra i 7 månader!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Du fick 4GB istället för 3, och nu har du 6.
Inget att gnälla över.

Skrivet av Yorg:

Men de har de ju inte? De har bara gjort den ännu bättre och tillgänglig för alla. Du hade den exklusivt under ett antal månader.

Jag ser inte riktigt var du förlorar i allt det här och jag håller inte med om att det är dålig service från Halebop, dålig service hade varit att INTE höja din datamängd under bindningstiden för att du bundit dig för lägre mängd.

Skrivet av twk:

De har inte "tagit bort" något från ditt abonnemang de har lagt på mer surf. Det går inte att se det på något annat sätt. Om det är så att du vill ha möjlighet till att få bättre villkor och att kunna byta abonnemang så ska du inte binda dig i fortsättningen. Att binda dig betyder att du kommer att ha samma villkor hela bindningstiden. I detta fallet hade du tur och fick bättre villkor, men det går inte att räkna med i vanliga fall.

Skrivet av Irrationell:

Du gjorde ju det här för 7 månader sedan, det är inte som att de ringde upp dig strax innan de skulle uppgradera och bad om att du band upp dig på momangen. Du har haft en GB extra i 7 månader!!

Jag hade ett abonnemang med 3Gb (Standard) Blev erbjuden +1 för att binda mig. Standard höjs till 6Gb. Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner.
Tycker inte att det är orimligt på något sätt att tycka att det ska vara kvar eller bindningstiden tas bort.
Halebop håller numera med mig, fick ett mail där de bad om ursäkt och erbjöd ta bort bindningstiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Jag hade ett abonnemang med 3Gb (Standard) Blev erbjuden +1 för att binda mig. Standard höjs till 6Gb. Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner.
Tycker inte att det är orimligt på något sätt att tycka att det ska vara kvar eller bindningstiden tas bort.
Halebop håller numera med mig, fick ett mail där de bad om ursäkt och erbjöd ta bort bindningstiden.

Självklart. Detta borde de sagt direkt på telefon. Dåligt utbildad eller inkompetent 1st line personal.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Jag hade ett abonnemang med 3Gb (Standard) Blev erbjuden +1 för att binda mig. Standard höjs till 6Gb. Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner.
Tycker inte att det är orimligt på något sätt att tycka att det ska vara kvar eller bindningstiden tas bort.
Halebop håller numera med mig, fick ett mail där de bad om ursäkt och erbjöd ta bort bindningstiden.

Fast det där är lite som hur satan läser bibeln, du kan också hävda att du blev erbjuden 4gb (inte +1), band upp dig och fick senare 6gb vid en automatisk förbättring av abonnemanget.

Det är inte självklart att man får dessa förbättringar av abb under bindningstid, därför får man ju fundera på om det är värt det när man binder sig, precis som med bolån och allt annat med just bindningstid.

Tjusigt av Halebop att ta bort den åt dig, verkar som att de är måna om sina kunder. Kan inte se att de vid något steg har behandlat dig illa, snarare väldigt bra.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Tappi:

Jag hade ett abonnemang med 3Gb (Standard) Blev erbjuden +1 för att binda mig. Standard höjs till 6Gb. Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner.
Tycker inte att det är orimligt på något sätt att tycka att det ska vara kvar eller bindningstiden tas bort.
Halebop håller numera med mig, fick ett mail där de bad om ursäkt och erbjöd ta bort bindningstiden.

rent generellt så gäller avtalet under hela tiden som det är tecknat dvs 12/24 månader. Då binder du upp dig till gällande villkor och de förbinder sig att leverera det. Att de sedan under tiden gör om abonnemangen är helt normalt. Dock så brukar dessa förändringar inte gälla befintliga kunder då man inte kan ändra avtal hur som helst. I detta fallet så är det en generell förbättring för alla kunder och du ska egentligen vara glad över att du ens fick 6gb då de inte har någon skyldighet att ge dig det då ni har ett avtal på 3 + 1gb.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av Tappi:

Jag hade ett abonnemang med 3Gb (Standard) Blev erbjuden +1 för att binda mig. Standard höjs till 6Gb. Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner.
Tycker inte att det är orimligt på något sätt att tycka att det ska vara kvar eller bindningstiden tas bort.
Halebop håller numera med mig, fick ett mail där de bad om ursäkt och erbjöd ta bort bindningstiden.

Jag håller med dig, skönt att det löste sig bra.

Permalänk

Fick samma med telia å deras fiber.

De tog bort min hastighet 100/10 och ville göra om min uppkoppling till 100/100 samt höja avgiften med 150:- fick dem att acceptera att ja skulle ha kvar min gammla avgift för 100/10 eftersom det inte var jag som valt att upgradera utan tvingades till detta.

Sa att de va deras val eller så byter jag leverantör vars bredband blev billigare till skillnad mot vad det skulle bli med deras påtvingade höjning.

De accepterade mitt förslag direkt typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Fick samma med telia å deras fiber.

De tog bort min hastighet 100/10 och ville göra om min uppkoppling till 100/100 samt höja avgiften med 150:- fick dem att acceptera att ja skulle ha kvar min gammla avgift för 100/10 eftersom det inte var jag som valt att upgradera utan tvingades till detta.

Sa att de va deras val eller så byter jag leverantör vars bredband blev billigare till skillnad mot vad det skulle bli med deras påtvingade höjning.

De accepterade mitt förslag direkt typ.

"Fick samma" haha. TS fick större surfmängd till samma pris och var missnöjd. Det är inte "samma" som att få högre hastighet till ett högre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Jag hade ett abonnemang med 3Gb (Standard) Blev erbjuden +1 för att binda mig. Standard höjs till 6Gb. Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner.
Tycker inte att det är orimligt på något sätt att tycka att det ska vara kvar eller bindningstiden tas bort.
Halebop håller numera med mig, fick ett mail där de bad om ursäkt och erbjöd ta bort bindningstiden.

Jo men du fick detta erbjudande med +1 Gb för 7 månader sedan?! (då det var 5 mån kvar).
Det var ju inte så att de ringde dig för en vecka sedan och gav dig det erbjudandet. När du binder upp dig så kommer du ha samma villkor tills bindningstiden går ut, du skulle inte bundit upp dig från första början om du inte var beredd på det... Hur vidare villkoren är i dagsläget hör inte hit.

När du binder upp dig igen på nytt skulle du tänkt "Klarar jag mig med dessa villkor i ett år framöver?" Om svaret är nej, bind fan inte upp dig igen...

För 7 månader sedan visste man ju också att priserna för mobil data gick upp och ner hela tiden.
Bind inte upp dig i fortsättningen om du inte kan leva med de bestämda villkoren under din valda bindningstid.

Edit: "Min bindningstid är kvar men min +1 försvinner". Då håller jag helt med dig TS om det är så att de tar bort din extra +1 Gb data under din bindningstid. Men så är inte fallet, du fick +1 och har nu +2 om jag förstår dig rätt? I min mening borde du fortfarande ligga på 4Gb/mån och inte 6Gb/mån.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Var glad att du hade en gigabyte extra fram tills nu istället?
Själv är jag lite småsur att jag dom har ett gammalt abonnemang (ca 4 år) inte fick höjningen från 3GB till 6GB, men jag orkar inte bry mig så mycket.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Hej!

Jag har ett mobilabonnemang hos Halebop (Rubbet). Efter några månader ringde Halebop mig och erbjöd mig en extra Gb om jag band upp mitt abonnemang i 1år, grymt bra tänkte jag och gjorde det, fick nu då alltså 4Gb/månad.

Nu någon vecka sedan så uppgraderar Halebop sina abonnemang och standard blir 6Gb, jag uppgraderas också till 6Gb men har kvar 5 månader av min bindningstid.

Jag tycker att jag borde få 7Gb då jag ska ha ett extra för att jag bundit upp mig, Halebops enda svar är "Men du har ju bättre nu än innan".

Vad tycker ni?

Uppdatering: Halebop har erbjudit att ta bort bindningstiden efter förvånansvärt lite tjat. Jag är alltså hel nöjd.

Måste säga att jag tycker detta är pinsamt. Visst kan man tycka att Halebop borde antingen lagt på 1 Gb extra i och med att du hade bindningstid som avsåg just detta eller meddelat att de som har den kampanjen ej får behålla sin +1. Dock ser jag inte att de har någon skyldighet att göra det då du nu fick mer än vad din kampanj avsåg.

Trots detta tycker jag att du har rätt att häva bindningstiden i och med att du tog den för att just få mer surf, men att klaga på att du får mer surf än vad ditt avtal egentligen innefattar tycker jag är pinsamt.

Antingen godkänner du 6 Gb eller går tillbaka till din kampanj med 3 Gb + 1 Gb. De ger dig ändå mer surf utan att ens ändra dina avtalsvillkor.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Skrivet av xeRoos:

Måste säga att jag tycker detta är pinsamt. Visst kan man tycka att Halebop borde antingen lagt på 1 Gb extra i och med att du hade bindningstid som avsåg just detta eller meddelat att de som har den kampanjen ej får behålla sin +1. Dock ser jag inte att de har någon skyldighet att göra det då du nu fick mer än vad din kampanj avsåg.

Trots detta tycker jag att du har rätt att häva bindningstiden i och med att du tog den för att just få mer surf, men att klaga på att du får mer surf än vad ditt avtal egentligen innefattar tycker jag är pinsamt.

Antingen godkänner du 6 Gb eller går tillbaka till din kampanj med 3 Gb + 1 Gb. De ger dig ändå mer surf utan att ens ändra dina avtalsvillkor.

Varför har han rätt att häva bindningstiden? Han har fått 2gb extra i surf utan någon höjd avgift. Om han nu så gärna vill ha sin 3 + 1gb så är det bara att be dem minska din surfmängd. Girighet ut i fingersptesarna

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad du gnäller över. De har uppgraderat dig helt gratis trots att du har tecknat ett abonnemang för en lägre mängd. Hur detta kan vara något annat än positivt är för mig en gåta.
Att de sedan går med på att ta bort bindningstiden betyder inte nödvändigtvis att de anser att du har rätt, utan att de vill ha kvar dig som kund och tjäna pengar på dig under så lång tid som möjligt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG