Permalänk
Medlem

Z3 eller vänta på Z4?

Hej

Har tänkt att köpa en ny mobil min budget är på 5500kr.

Hur som helst, så undrar jag om det är värt att köpa en Z3 nu eller vänta tills Z4 släpps? (eller om ni rekommenderar en annan mobil som ni tycker är bättre, förklara varför i så fall.)

Tack i förhand

Permalänk

Oooh jag väntar på Z4. Varför skulle du köpa deras äldre när nästa står runt hörnet?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Oooh jag väntar på Z4. Varför skulle du köpa deras äldre när nästa står runt hörnet?

Det handlar om pris och om det är en så jätte stor skillnad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obnoXIuz:

Det handlar om pris och om det är en så jätte stor skillnad.

Om det handlar om pris kan du ju vänta tills Z4 släpps. Z3 kommer att säljas för reapris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av obnoXIuz:

Det handlar om pris och om det är en så jätte stor skillnad.

Det är ju märkligt då det inte finns några priser för den ännu?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Oooh jag väntar på Z4. Varför skulle du köpa deras äldre när nästa står runt hörnet?

När de gäller androidtelefoner så står väl nästan alltid en ny runt hörnet?

Permalänk
Medlem

När det gäller Z3 och Z4 är det också 32 mot 64-bitars (hoppas jag) vilket är i sig lite mer än bara en ny modell. Men det är kanske bara jag som bryr mig om 64-bitars Android.

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

När de gäller androidtelefoner så står väl nästan alltid en ny runt hörnet?

Jo men vi pratar sony z serien så det var det som jag syftade på.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Jo men vi pratar sony z serien så det var det som jag syftade på.

Jo ja me bla.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte ens ett halvår sedan Z3 släpptes så vill du ha en ny mobil nu så slå till. Det är fortfarande en snuskigt bra telefon när Z4 väl kommer (om en, fyra, åtta månader, vem vet?).

Permalänk
Entusiast

Sony har lovat en release utav Z4 innan September, vilket förmodligen betyder September eller någon månad senare. Du får alltså vänta länge om du ska vänta, köpte i Lördags en Z3C å morsan en Z3 helgen innan. Båda jättenöjda, bra telefon!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Köp en Z3, jag gick i samma funderingar men sen tänkte jag, "vafan, det släpps nya telefoner hela tiden, väntar jag på Z4 så är det nåt ännu nyare runt hörnet"

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Sony har lovat en release utav Z4 innan September, vilket förmodligen betyder September eller någon månad senare. Du får alltså vänta länge om du ska vänta, köpte i Lördags en Z3C å morsan en Z3 helgen innan. Båda jättenöjda, bra telefon!

Sony funderar just nu på att lägga ner eller sälja sin smartphone-tillverkning, så det är inte helt säkert att det kommer en Z4.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Sony funderar just nu på att lägga ner eller sälja sin smartphone-tillverkning, så det är inte helt säkert att det kommer en Z4.

Va

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Precis, Z4 kommer. Däremot kommer de göra färre telefoner per år vilket är vettigt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skulle nog väntat... till nr 4 kanske dom äntligen lärt sig göra en telefon där skärmen inte spontanspricker! Brukar ju va 3dje gången gillt så sony borde ju kunna fixa det till 4an!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Ja, deras försäljning har gått uselt de senaste åren. Sverige är ett undantag, mest tack vare Ericsson-historiken.
Sony har för ett par dagar dementerat att de vill sälja, men vänder det inte snart så har de inget val.
Ett ytterligare alternativ till att lägga ner eller sälja, vore att hitta en ny partner...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital