HTC One (M9) avslöjas av återförsäljare

Permalänk
Medlem

jag ska förmodligen köpa denna om inte LG G4 kommer typ samtidigt

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

frågan är om det är värt och köpa M9 när man har M7

Jag kommer byta min m7 mot m9, förvisso haft en spräckt skärm väldigt länge nu, vilket gör valet betydligt lättare

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Må så vara, men dessa mini varianter är alltid så mycket sämre.
Lutar åt att konvertera till Apple.... =(

M9 är bara 0,3'' större än iPhone 6

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Än en gång, det som förstör är just det svarta bandet som HTC envisas med att ha.. HTC One M7 hade en mycket bättre design!

Du är inte ensam om att bli av med det svarta bandet med personer från HTC har förklarat att den är nödvändig för att få plats med alla komponenter på insidan

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Funderar på att uppgradera från min iPhone 4S som i nuläget har en batteritid på 1/2 dag... För mig kommer nog batteritiden vara bland det viktigaste så jag inte råkar ut för samma problem om typ 2 år

Permalänk
Skrivet av Felparkerad:

Du är inte ensam om att bli av med det svarta bandet med personer från HTC har förklarat att den är nödvändig för att få plats med alla komponenter på insidan

Fast grejen är väl lite att det inte spelar någon roll varför den är där, folk tycker den är ful och vill ha bort den. Sen är det upp till designerna att lösa det. Låter kanske lite hård nu, men men...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Inget nytt som driver utvecklingen fram här ser det ut som. Same same, different package.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Förståndigt att de stannar vid 1920 x 1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Annars finns det budget alternativ för det.

Designen är inte tillräcklig, ser ut som Samsung vinner i år.

Mumms!

Permalänk
Medlem

ja samsungs är grymt snygg o har trådlös laddning. Har en HTC One nu o får ladda minst en gång om dagen. fast antar att den går o ladda med vanlig laddare oxå ifall man inte är hemma. Använder den i jobbet o lyssnar på radio, talkshows o spelar, kollar FB mm så det suger batteritid.
Hade inte tänkt skaffa nån ny nu i Juni när jag kan skaffa ny men efter samsungs nya så ser det ut som att det blir så ^^
o så blir pojken glad när han får en "ny" mobil istället för sin gamla Iphone 3gs

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Förståndigt att de stannar vid 1920 x 1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Och för mig som sitter än med en S2'a.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

En till redan? Var ju inte länge sedan M7 kom... och M8 snart inpå.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jimmy:

Inget nytt som driver utvecklingen fram här ser det ut som. Same same, different package.

Du menar tvärtom va? Nästan alla förbättringar är ju på insidan och i mjukvaran, det är paketeringen som knappt förändrats, antagligen då den redan var ljusår bättre än typ alla konkurrenter, utom möjligtvis Apple som anammade delar av HTC:s design.

Skrivet av leafbranch:

Annars finns det budget alternativ för det.

Designen är inte tillräcklig, ser ut som Samsung vinner i år.

Mumms!
http://i.imgur.com/UW0zwdz.jpg

Så du menar att högre än FHD är bra för det är dyrt och status? Vad sägs om försumbar synlig skillnad mot betydligt försämrad batteritid och prestanda?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, och trevliga specar.
Förra året valde jag bort M8 PGA den usla kameran, nu finns inte det argumentet kvar när den får en traditionell sådan.

Man kan misstänka att den blir väldig rapp också med SD810 och 1920x1080.

Att den inte har trams och onödigheter som fingeravtrycksläsare är ett starkt plus också..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut, tyvärr inte jättestor skillnad utseende mässigt mot M8 vilket man hade hoppats på. Lutar väl åt att det kommer köpas en M9 iallafall. Det enda minuset är väl egentligen att den inte har trådlös laddning men det kan jag väl leva utan.

Samsungen ser grymt trevlig ut. Det som för mig fortfarande är ett big No No och gör att jag backar är Touchwiz. Finns verkligen inget sämre överlägg på android. Sen att den fortfarande saknar framåtriktade högtalare är ett mysterium, en av de absolut bästa egenskaperna hos HTC.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Inaktiv

Vad jag överhuvud taget inte kan förstå är varför dom flyttat upp bakåt knappen och home knappen från svarta underkanten in i skärmen. Känns som ett stort steg tillbaka imo. Skärmen blir ju mer clean när man har dessa knappar på svarta kanten som htc one m7. Kommer inte införskaffa någon ny htc förän dom fixar detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du menar tvärtom va? Nästan alla förbättringar är ju på insidan och i mjukvaran, det är paketeringen som knappt förändrats, antagligen då den redan var ljusår bättre än typ alla konkurrenter, utom möjligtvis Apple som anammade delar av HTC:s design.

Så du menar att högre än FHD är bra för det är dyrt och status? Vad sägs om försumbar synlig skillnad mot betydligt försämrad batteritid och prestanda?

Glöm inte heller bort att samsung är bloatware mästarnas mästare! Hade runt 750mb i Note 3'an. (Helt sjukt!) och då har den några år på nacken nu.
(Vill inte ens tänka på hur S5'an har det)

Är otroligt nöjd med min m8, så jag kommer stanna hos htc i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Må så vara, men dessa mini varianter är alltid så mycket sämre.
Lutar åt att konvertera till Apple.... =(

1gb ram... pinsamt....

Permalänk
Skrivet av Swesic:

1gb ram... pinsamt....

Det man inte har behöver man inte.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Vad jag överhuvud taget inte kan förstå är varför dom flyttat upp bakåt knappen och home knappen från svarta underkanten in i skärmen. Känns som ett stort steg tillbaka imo. Skärmen blir ju mer clean när man har dessa knappar på svarta kanten som htc one m7. Kommer inte införskaffa någon ny htc förän dom fixar detta..

Har för mig att det är google som pushar för virtuella knappar på skärmen, det var dock rätt länge sedan jag läste det nånstans så det är inte säkert att jag minns rätt. Håller i vilket fall med dig, stör mig t.ex. på att min m7a inte har en meny knapp.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Åh Gud vad snygg den är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragin Pig:

Har för mig att det är google som pushar för virtuella knappar på skärmen, det var dock rätt länge sedan jag läste det nånstans så det är inte säkert att jag minns rätt. Håller i vilket fall med dig, stör mig t.ex. på att min m7a inte har en meny knapp.

Fast det kan du fixa om du loadar en speciell rom för det med "soft buttons" eller vad det kallas.