Permalänk

Köpråd mobil

Hej, jag sitter just nu på en Samsung Galaxy S4 som börjar ge upp, batteriproblem och vissa andra saker. Så nu är det dags att uppgradera och tänkte köpa telefonen kontant men har faktiskt ingen aning vilken man borde sikta in sig på. Har kollat på Nexus 6, Moto X och HTC One M8 men vet faktiskt inte var man ska vända sig. Har ingen direkt budget utan det ska helst vara prisvärt och sätter stor vikt i batteritid. Är inte jättesugen på att lägga över 7000kr för till exempel Galaxy S6.

Använder telefonen mest för podcast/ljudbokslyssning på jobbet och sen diverse sociala medier on the go. Därför vänder jag mig nu hit för råd om vilken jag borde välja.

Permalänk
Medlem

Inte mycket krav verkar det som.
Jag rekommenderar Sonys telefoner, Z3 Compact om du vill ha en mindre, Z3an (alternativt vänta på Z4an som borde släppas snart) om du gillar så stora skärmar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

oneplus one
billig och bra batteri tid finns för 2800kr för 64 gb tror jag

Permalänk

Dom kraven jag har är väl bra batteritid och sen att det blir en uppgradering från S4an. Det är väl dom starkaste, sen har jag så såklart ingenting emot ännu fler finesser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamikorozv:

Hej, jag sitter just nu på en Samsung Galaxy S4 som börjar ge upp, batteriproblem och vissa andra saker. Så nu är det dags att uppgradera och tänkte köpa telefonen kontant men har faktiskt ingen aning vilken man borde sikta in sig på. Har kollat på Nexus 6, Moto X och HTC One M8 men vet faktiskt inte var man ska vända sig. Har ingen direkt budget utan det ska helst vara prisvärt och sätter stor vikt i batteritid. Är inte jättesugen på att lägga över 7000kr för till exempel Galaxy S6.

Använder telefonen mest för podcast/ljudbokslyssning på jobbet och sen diverse sociala medier on the go. Därför vänder jag mig nu hit för råd om vilken jag borde välja.

har du kollar på dessa 3?
Huawei Ascend Mate7 : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2791762
Huawei Honor 6 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2772521
LG G3 D855 32GB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661802

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

oneplus one
billig och bra batteri tid finns för 2800kr för 64 gb tror jag

Instämmer. Sjukt prisvärd - bra skärm, bra batteritid och stort lagringsutrymme.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Hardy:

Har inte kollat in dom där, gör nog det nu! Tackar.

Skrivet av Llhweiir:

Instämmer. Sjukt prisvärd - bra skärm, bra batteritid och stort lagringsutrymme.

Hört mycket bra om One Plus One, inte varit helt övertygad dock. Priset är dock väldigt lockande.

Permalänk

Velar lite mellan OnePlus One och LG G3, då dom verkar vara relativt lika förutom att OnePlus One har lite större skärm men lägre upplösning än G3an. Är det någon som vet hur lång tid det tar dock för leverans av OPO? Tyckte jag såg att dom var ute ur lager och väntar helst inte allt för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamikorozv:

Velar lite mellan OnePlus One och LG G3, då dom verkar vara relativt lika förutom att OnePlus One har lite större skärm men lägre upplösning än G3an. Är det någon som vet hur lång tid det tar dock för leverans av OPO? Tyckte jag såg att dom var ute ur lager och väntar helst inte allt för länge.

G3 och OPO har lika stora skärmar, båda ligger på 5.5". Däremot skiljer det sig ganska rejält i storlek på själva telefonen.