Permalänk
Medlem

Paypal trubbel

Såhär ligger det till, en kille "köpte" 3 csgo skins av mig, transaktionen gick bra. Han betalade 36 dollar via paypal och jag gav han skinsen och sa hejdå.
1 dag senare ser jag att hans betalning har lagts på held, och pengarna han skickat har gått till negativ balans i mitt paypal konto.
Detta ledde till att paypal drog pengarna från mitt bank konto utan att ens fråga?
Nu så har han reversat betalningen helt och jag kan inte göra någonting åt detta.
Finns det någon paypal kunnig som vet om man kan blocka paypal helt och hållet, vill inte ha någonting med dem att göra.
Problemet är bara att dem inte låter mig stänga mitt konto då jag har negativ balans på kontot.
Jag har SEB som bank.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Kontakta paypal? Har du bevis på att köparen fått sina varor? Annars ser det surt ut, då bevisbördan ligger hos dig. (PP tar ALLTID köparens parti annars)

Permalänk
Medlem

Jag la in bildbevis i chattrutan som jag skulle göra på paypal, men dem verkade fullständigt skita i den helt och hållet endå.
Mailade paypal nyss och dem svarade bara att jag var tvungen o fylla på kontot, inget annat val.

EDIT: Funderar och kollar om det finns något sätt att be SEB blocka paypal att ta mer pengar från mitt kort utan tillåtelse.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Jag la in bildbevis i chattrutan som jag skulle göra på paypal, men dem verkade fullständigt skita i den helt och hållet endå.
Mailade paypal nyss och dem svarade bara att jag var tvungen o fylla på kontot, inget annat val.

EDIT: Funderar och kollar om det finns något sätt att be SEB blocka paypal att ta mer pengar från mitt kort utan tillåtelse.

Du kan göra en polisanmälan och ta med den till SEB, så borde de kunna hjälpa dig.
Annars får du se det som en learning experience, och endast acceptera Paypal-gift. (kan inte tas tillbaka)

Permalänk
Medlem

Nja, känns lite överdrivet att polisanmäla detta, får nog ringa SEB imorn och se hur det går, men jätte tacksam för svaren!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Har du kopplat ett bankort på paypal? Kolla mitt konto -> min profil -> lägg till eller redigera betalkort -> ta bort.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Yes men fifflarna har gjort så om man har negativ balans så kan man ej redigera sitt konto på något vis.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk

Surt, paypal är känd scammingmetod så synd att du inte visste det innan :/ Tror inte du får tillbaka dina skins, tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Skinsen kan ta sig, bara det att mina pengar är frysta på paypal, om dem kräver att jag ska lägga till ännu mer för någonting jag inte ens har gjort.
Äckligt företag!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

www.paypalsucks.com så ser du att du är låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt ifrån ensam att ha problem med paypal.

Paypal kan frysa ett konto för i princip vad som helst och när som helst ska du låsa upp det igen så är det i stort sett omöjligt.
Syrran handlar/säljer en hel del (innan frysningen så handlade det om långt över 1000 transaktioner) på blocket/tradera för ett par år sedan så hade hon köpt en del men mestadels sålt små saker så det handlade vid enbart 2-3 tillfällen om mer än 100:- insättningar (köp var ungefär det samma men några fler över 100:-) och allt genom paypal.
Efter att ha gjort detta under ca 4 år (med väldigt få transaktioner över 100:-) så sålde hon en vara som hon fick en bit över 1500:- för (kommer ej ihåg exakt summa) när dom pengarna kom in så kollade hon kontot några minuter efter att betalningen kommit in (dvs ren tur att hon kollade just då) så hon förde då över pengarna till sitt bankkonto (vilket hon i stort sett ALLTID gjort dvs direkt efter hon sett att dom kommit in på paypal) sen tog det ca 5min innan kontot vart fryst.

Hon hade under alla sina år inte ett enda fall där perosner krävde pengar tillbaks/klagomål/etc hon krävde aldrig nåt tillbaks heller med andra ord så kunde hennes konto inte vara mer rent/perfekt.
Det tog henne 20-25 mail 15-20 samtal för att ens få reda på VARFÖR dom fryste kontot och svaret var att dom tyckte att den där 1500:- transaktionen var mystiskt då den inte följde hennes tidigare mönster.
På frågan varför dom tyckte det fick hon inget direkt svar förutom att du har ju aldrig haft så stor transaktion förrut.

Sen hur hon skulle gjöra för att få kontot upplåst så började det med att hon skulle skicka ett mail med bevis på att hon faktiskt sålt en vara som hade det värdet hon tog kontakt med köparen som gav uppgifter så paypal kunde kontakta henne och fråga om det var sant (plus sände ett eget mail) och sände sen in mail med bilder/uppgifter/etc.
Inget händer på 4 veckor köparen blir aldrig kontaktad syrran frågar igen får svar att paypal inte fått något och att hon ska skicka in igen vilket hon och köparen gjorde igen efter 2 månader inget svar paypal har ej fått nåt.

Och denna gång så skulle hon skicka in kort på den aktuella varan med en dagstidning som bevis på att kortet ej är gammalt köparen fixade detta och båda mailade igen, inget händer upprepar samma sak igen med nytt kort efter en månad, inget händer.
Ringer paypal ja vi har fått båda mailen (så nu funkade det helt plötsligt) men allt vi begärde är ej med ??? vad är det som saknas då jo vi behöver en kopia på ditt (syrrans id kort), varför fick jag aldrig den infon tidigare för? svaret var jo det fick du.
Så igen nytt kort på varan med tidning kopia på id kort (OCH hon la även till pass i fall att) och köparen tyckte att det är väl lika bra att även jag skickar in kopia på id kort och pass.

Inget händer!
Ringer efter ca en månad igen och svaret då var att kopiorna behövde en dagstidning för att styrka att det inte var en gammal kopia dvs det behövde vara ett foto och ingen kopia.
Återigen skickades allt dom ville ha in plus köparen id/pass med inget händer, ringer och då vet dom ej vem som är syrran och vem som är köpare då det behövdes en lapp som det stod köpare/konto ägare på korten av id/pass.
Så igen in med allt igen inget händer, ringer och då kan man helt plötsligt inte använda sig av email längre utan man måste skicka snigelpost.
Så sniglepost det blir efter att köparen har skickat brev (tog 1 dag) med kort/etc som sen skickades iväg samma dag som köparens brev med kort kom och köparen hade då sagt till syrran att skicka det inte som vanligt brev utan som rekomenderat då har du bevis på att dom fått det, inget händer!.
Paypal hävdar att dom aldrig fick brevet, posten hävdar att dom fått brevet.
Efter många samtal fram och tillbaks så är det helt plötsligt så att paypal ej kan ta imot bevis genom rekomenderade brev och det ska således skickas som vanligt brev (och därmed inga evis på att dom fått nåt).

Vanligt brev skickas, inget händer, paypal har ej fått nåt brev och varför skickades det inte som rek?
Nu hade det gått över två år sedan kontot frystes och hon gav upp 1500:- +porto+en mängd långa telefonsamtal fattigare.

Och läser man paypalsucks så är detta standard arbetssätt för paypal enligt en mängd fall och även enligt anställda som bekräftat att dom SKA hålla på så här ger dom efter/låser upp konton så är risken för sparken nästan 100%.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Rekordmedlem

Man ska aldrig någonsin lämna ut sitt kontokortsnummer på siter som sparar dem, Paypal är ett sånt ställe.
Man bör använda överföring via bank till Paypalkontot i stället om man måste använda Paypal, eller så undviker man helt siter som inte tar e kort.
Det är svårt att ändra nu men gör rätt nästa gång, lämna aldrig någonsin ut ett riktigt kortnummer.
Du kan spärra ditt kontokort i banken men det blir ju lite jobb med det i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Du kan göra en polisanmälan och ta med den till SEB, så borde de kunna hjälpa dig.
Annars får du se det som en learning experience, och endast acceptera Paypal-gift. (kan inte tas tillbaka)

Vem skulle dock våga handla om du tvingas till att gifta pengarna. Att säljaren ber dig skicka som gåva är ju typ en instant-varningsklocka på att hen kommer att försöka scamma dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DR33M:

Vem skulle dock våga handla om du tvingas till att gifta pengarna. Att säljaren ber dig skicka som gåva är ju typ en instant-varningsklocka på att hen kommer att försöka scamma dig.

Standard i de förhållandena jag har använt mig av PayPal mot/till privatpersoner. Detta just för att detta inte ska ske, vet även att det är en vanlig metod för t ex donations för en privatserver.