Permalänk
Medlem

Rosa skönheten

Då var det dags för ett galleri igen.

Hörnan finns här: http://www.sweclockers.com/galleri/13074-gamingstationen

Blev till att testa på vattenkylning för första gången då jag tyckte det var något spännande samtidigt som jag ville byta till en mindre dator och detta är då resultatet.

Innan vi börjar med bilder vill jag tacka
Corsair
Noiseblockers
Shakmods

Specs:
Asus Z97M-Plus
Intel Core i5-4670k
Evga GTX 780
Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz
Corsair Force LX 256GB
Corsair Link
Seagate 2TB
WD Black 320GB
Corsair Air 240

Vattenkylning
Block från EKWB. Acetal/nickel
DDC 2.2 EKWB
150Res EKWB
XSPC 240Radiatorer
Primochill slangar
Mayhems Pink Pastel

Skulle egentligen funnits en bygglogg också, men oturen hoppade fram och gjorde mitt minneskort korrupt.

Let's go!

Rosa skönheten

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Vad har du på baksidan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vad har du på baksidan då?

Just de, glömde!

Corsair HX750i.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

du borde färga den perforerade metallen på framsidan till rosa

Permalänk
Medlem

Förstår inte placeringen av ressen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Förstår inte placeringen av ressen?

Dårå?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Varför sätta den på utsidan av chassit, när det finns gott om plats att sätta den på insidan?

Permalänk

Hur kommer det sig att du körde DCP 2.2 istället för t.ex DDC eller liknande? Sen vet jag inte om pumpen kommer överleva särskilt länge i den där vinkeln. Schysst annars!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Du har ett gigantiskt chassi med gott om plats bakom moderkortet. Varför du har satt ressen på baksidan är för en gåta.

Inte för att vara sån, men jag ser inte hur ett sådan vanligt bygge blev sponsrat. Inget särskilt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Hur kommer det sig att du körde DCP 2.2 istället för t.ex DDC eller liknande? Sen vet jag inte om pumpen kommer överleva särskilt länge i den där vinkeln. Schysst annars!

Funkar bra för sitt pris!

Skrivet av biorrith:

Du har ett gigantiskt chassi med gott om plats bakom moderkortet. Varför du har satt ressen på baksidan är för en gåta.

Inte för att vara sån, men jag ser inte hur ett sådan vanligt bygge blev sponsrat. Inget särskilt direkt.

Gigantiskt kan jag inte påstå att det är.
Skulle jag sätta den bakom skulle jag lika gärna kunna köra utan res.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Min lillebror som går i 7:an hade gjort detta bättre.

Skulle se betydligt bättre ut om du flyttar IN reservoaren så den sitter på insidan av det gallret den sitter fäst i nu.

Samt så bör du flytta pumpen så den får stå upprätt för den tar stryk av att ligga så där.

Så om di inte är sugen på att din pump ska tappa prestanda, Börja väsnas och till slut skära så bör du flytta den genast.

Flytta pumpen så den sitter i den andra kammaren, Flytta reservoaren till insidan av gallret den sitter fäst i nu, Flytta led slingan så den börjar i nederkant fram och sedan går bakåt längs med golvet och upp längs bakstycket.

Hade jag sponsrat dig och du hade presenterat detta mediokra och allmänt alldagliga bygget så hade jag antingen bett om pengar för prylarna eller sagt upp kontakten och möjligheterna för framtida sponsring. För du har verkligen gjort ett halvdant jobb av något som skulle kunna sett riktigt bra ut.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Tycker ni går lite väl hårt med kritiken här i tråden. Om bygget är sponsrat eller ej borde ej angå er, det är ju en deal mellan byggare och företag. Angående reservoaren så är det väl helt upp till tycke och smak. Pumpen kanske är lite mer kritisk men det lär väl visa sig i framtiden om inte annat.

Tycker förövrigt att det är ett helt okej bygge.

(Ta inte åt dig allt för mycket av kängorna)

Permalänk
Skrivet av Nex3r:

Tycker ni går lite väl hårt med kritiken här i tråden. Om bygget är sponsrat eller ej borde ej angå er, det är ju en deal mellan byggare och företag. Angående reservoaren så är det väl helt upp till tycke och smak. Pumpen kanske är lite mer kritisk men det lär väl visa sig i framtiden om inte annat.

Tycker förövrigt att det är ett helt okej bygge.

(Ta inte åt dig allt för mycket av kängorna)

är väl kanske inte riktigt mina färgpreferenser men måste säja detta ser sjukt häftigt ut :). instämer i ocanstående. men är man "out there" får ta lite krititk ibland

Permalänk
Medlem

Tja! Riktigt najs bygge! Vill bara veta, vare lätt att bygga i chassit? Har börjat fundera på att vattenkyla och blev lite peppad på att bygga i samma som du? rekommenderar du det?

Mvh
Costumes

Visa signatur

Min Pärla: [Corsair Obsidian 650D] [Antec 900W] MSI Radeon R9 290] [Intel Core i7 2600K@4,7Ghz 1.33V] [4x4Corsair Vengeance@1600MHz] [Asus P8 Z68] [Western Digital Green 1TB] [Samsung Evo 250 GB]
Side Stuff: [Asus VG248QE 144 Hz] [Steel Series 7G] [Razer Imperator] [Siberia USB Edition]

Permalänk
Frida 🥐

Tycker du borde ha justerat vitbalansen så inte allt såg så gult ut, sleevingen ser orange ut på bilderna. Vore kul med lite bättre bilder. Annars fint utfört!
Reservoaren kan man ju sätta vart som helst som man föredrar kan jag tycka. Men en fråga; går flödet från pumpen IN i reservoaren, istället för tvärt om?

Visa signatur