Permalänk
Skrivet av Oliver91:

av vad jag förstår ska moderkortet återställa sig själv om det inte kan posta med hjälp av ett andra bios chip på moderkortet.. undra om det där verkligen funkar !

om du kollar vid Dual Bios texten så står det M-Bios och B-Bios vilket säkert står för main bios och backup bios så du kan ju testa och se om det fungerar om du vill?

tycker dock du ska uppgradera till något bättre moderkort oavsett så din processor kan överklockas ordentligt för ditt nuvarande moderkort verkar bara ha 4-pin till cpu'n och med 8-pin kan du säkerligen nå höga överklockningar, min i5 2500k nådde 5,4ghz på luft stabilt men gick väldigt varm och kördes i 4.8ghz under daglig drift.

Kommer, kanske, testa

Men börjar luta ,mot nytt mobo...blä!

Permalänk
Medlem

290x är fortfarande ett av marknadens bästa kort, och utan tvekan är just nu 290/290x några av de mest prisvärda också.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Kan vara värt att tänka på att 290x faktiskt har sjukt hör TDP när du drar upp power target med 50%.

Min gamla rigg lyckades dra 1050w från väggen i furmark med en 25% powerhöjning på två stycken 290x

Ungf 900-950W men fortfarande rätt saftigt, hade ett 1000W nättagg då så blev lite skraj..

Det ska dock sägas att det var två överklockade kort med power target höjd, men räkna med att du kan få upp ett kort i 400W om du drar upp alla mätare i topp och kör furmark.

och det scenariot händer ju ofta i verkligheten när jag testade max överklockning av min i7 3770k och mitt r9 290x så drog min dator ungefär 580w men i normal användning ligger jag mellan 400-450w beroende på vad jag spelar och i windows ungefär 100w?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

"Vi" är väl jag o Oliver91 (Hasselhof). DU har rätt att det kan vara flera saker, vet ju inte riktigt än. Diskuterar mest möjligheter.

Skulle dock inte säga att 290x är från en svunnen tid haha. Senaste high-end kortet från AMD ju.

baserar just moderkortsstrul eftersom detta inte är den första tråden där en bios uppdatering fixat strulet med pci-e 3.0 kort som vägrar boota här på sweclockers och efter en snabb googling hittar man flera trådar på andra forum där samma problem har lösts med bios uppdatering eller byte av moderkort, oavsett vad du gör så är inte ett byte av moderkort slöseri med pengar eftersom ditt moderkort i dagsläget är en av det "billigare" modellerna på sin tid och ett bättre moderkort tillåter att du överklockar och kommer åt andra funktioner som bättre integrerat ljudkort, fler usb portar samt tillgång till din integererade grafik i CPU'n vid felsökning!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

finns ingen möjlighet att boota från den interna grafikdelen på P67 för det chipsetet stödjer inte det, mitt tips är att köpa ett begagnat Z68/Z77 moderkort som funkar bättre

Kan garantera dig att det funkar med ett P67 bios å ett 290 kort har kört på det utan problem tycker du ska prova med ett annat nätag eller peta in grafikkortet i en annan burk om du har möjlighet till det

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziefle:

Kan garantera dig att det funkar med ett P67 bios å ett 290 kort har kört på det utan problem tycker du ska prova med ett annat nätag eller peta in grafikkortet i en annan burk om du har möjlighet till det

på samma moderkort från gigabyte? vet att både msi, asus och asrock släppte bios uppdateringar för att fixa dessa strul på alla deras moderkort från sandy bridge och uppåt.

liknande moderkort från asrock: http://www.asrock.com/mb/Intel/P67%20Pro3/?cat=Download&os=BI...

kom en uppdatering 2013 för att fixa dessa problem t.ex.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

och det scenariot händer ju ofta i verkligheten

Eeeh.. alla sitter väl å kör furmark hela dagarna? Det är ju så hypnotiserande..

Till alla som snackar om att man ska byta nätagget: detta felet har inget med nätagget att göra. Skulle inte kortet få tillräckligt mycket ström så finns det massa fail-safes på kortet som slår ifrån. Det skulle blinka lampor osv.

Det drar dessutom lååångt ifrån så mycket kraft när man inte belastar kortet hårt.

250W skulle räcka för att starta datorn problemfritt..

Jag tror på biosuppdatering eller PCI-inställningar i bios. Testa att byta mellan x16/x8 osv eller nåt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Eeeh.. alla sitter väl å kör furmark hela dagarna? Det är ju så hyptnotiserande..

javisst, jag körde 3dmark extreme för att uppnå mina 580w

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av ziefle:

Kan garantera dig att det funkar med ett P67 bios å ett 290 kort har kört på det utan problem tycker du ska prova med ett annat nätag eller peta in grafikkortet i en annan burk om du har möjlighet till det

Intressant! Vad hade du för modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

"Vi" är väl jag o Oliver91 (Hasselhof). DU har rätt att det kan vara flera saker, vet ju inte riktigt än. Diskuterar mest möjligheter.

Skulle dock inte säga att 290x är från en svunnen tid haha. Senaste high-end kortet från AMD ju.

Dessa är från en svunnen tid och använder ett äldre system, funnits med rätt länge i leken. Radeon lanserar snart sina nya kort vilket blir högst intressant.

Jämfört med nyare GTX-korten från Nvidia, som presterar liknande (men drar mindre ström och producerar mindre värme) så ligger dock 290x-kortet runt samma pris som GTX 970, och man får då 4 "äkta" GB i minne. 290 och 290x-korten är dock riktigt fina grafikkort och 290x kommer säkerligen att sjunka i pris när nya korten kommer ut, vilket är som upplagt för dubbla kort i "crossfire".

Visa signatur

187

Permalänk
Skrivet av Sajke:

Dessa är från en svunnen tid och använder ett äldre system, funnits med rätt länge i leken. Radeon lanserar snart sina nya kort vilket blir högst intressant.

Jämfört med nyare GTX-korten från Nvidia, som presterar liknande (men drar mindre ström och producerar mindre värme) så ligger dock 290x-kortet runt samma pris som GTX 970, och man får då 4 "äkta" GB i minne. 290 och 290x-korten är dock riktigt fina grafikkort och 290x kommer säkerligen att sjunka i pris när nya korten kommer ut, vilket är som upplagt för dubbla kort i "crossfire".

Detta känns ganska offtopic, har inte lust att diskutera detta. Tack för din input, du har gett bra tips som jag ska testa när tillfälle ges. Men snälla, vi struntar i denna diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajke:

Dessa är från en svunnen tid och använder ett äldre system, funnits med rätt länge i leken. Radeon lanserar snart sina nya kort vilket blir högst intressant.

Jämfört med nyare GTX-korten från Nvidia, som presterar liknande (men drar mindre ström och producerar mindre värme) så ligger dock 290x-kortet runt samma pris som GTX 970, och man får då 4 "äkta" GB i minne. 290 och 290x-korten är dock riktigt fina grafikkort och 290x kommer säkerligen att sjunka i pris när nya korten kommer ut, vilket är som upplagt för dubbla kort i "crossfire".

jag köpte mitt 290x mest för att jag fick ett matrix platinum vilket är den bästa modellen som asus har och erbjuda och att jag fick den för 2995kr och att jag kör 1440p där mitt kort presterar 5-10% bättre och några veckor senare kom 3.5gb avslöjandet om GTX 970 och då ångrade man ju knappast sitt köp även om mitt kort gärna skulle fått vara lite tystare och inte bli så förbannat varmt!

TS: testa ditt kort i en annan dator innan du börjar flasha om BIOS iallafall så du inte sitter där med ett brickat moderkort och ett defekt grafikkort sen när du fått tag i ett nytt moderkort..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

290x är fortfarande ett av marknadens bästa kort, och utan tvekan är just nu 290/290x några av de mest prisvärda också.

Beror på vilket pris man får tag i ett för. Omöjligt att driva två kort i CF om man har ett semi-PSU. GTX 970 presterar bättre än ett 290x, ponera då att det inte drar lika mycket ström och även arbetar i lägre temperatur. Jag har maxat mitt GTX 970 i 65 grader. 290x arbetar säkert upp emot 80-85.

Finns ingen anledning att välja ett 290x om man inte får det till ett bra pris. Jag köpte mitt GTX 970 för 3095 kr, har även där OC-möjligheter som varma kort från Radeon inte ger.

Visa signatur

187

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

TS: testa ditt kort i en annan dator innan du börjar flasha om BIOS iallafall så du inte sitter där med ett brickat moderkort och ett defekt grafikkort sen när du fått tag i ett nytt moderkort..

Jotack, det låter rimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Detta känns ganska offtopic, har inte lust att diskutera detta. Tack för din input, du har gett bra tips som jag ska testa när tillfälle ges. Men snälla, vi struntar i denna diskussionen.

Ingen mening alls att gå off topic eller föra en debatt gällande green vs red-team. Det mesta som skrivits här i din tråd rör kanske inte diskussionen från start. Vi fjantar kör mest en dialog med varandra där vi diskuterar och informerar andra om saker som rör ämnet. Särskilt intressant är det för mig som inte riktigt hängt med på ett tag gällande hårdvara.

Håller dock fast vid att 290x är ett monsterkort, men det drar MYCKET ström! Just Sapphire Tri-X har bra kylning också samt låter inte som en helikopter. Ingen mening alls i det jag skriver att dissa ditt kort, det är grymt, och landar man hem det för en bra peng är det sjukt prisvärt!

Men hoppas du får igång kortet. Kör uteslutningsprincipen, vad som helst kan egentligen fela, det är ju datorer vi pratar om.

Visa signatur

187

Permalänk
Skrivet av Sajke:

Ingen mening alls att gå off topic eller föra en debatt gällande green vs red-team. Det mesta som skrivits här i din tråd rör kanske inte diskussionen från start. Vi fjantar kör mest en dialog med varandra där vi diskuterar och informerar andra om saker som rör ämnet. Särskilt intressant är det för mig som inte riktigt hängt med på ett tag gällande hårdvara.

Håller dock fast vid att 290x är ett monsterkort, men det drar MYCKET ström! Just Sapphire Tri-X har bra kylning också samt låter inte som en helikopter. Ingen mening alls i det jag skriver att dissa ditt kort, det är grymt, och landar man hem det för en bra peng är det sjukt prisvärt!

Men hoppas du får igång kortet. Kör uteslutningsprincipen, vad som helst kan egentligen fela, det är ju datorer vi pratar om.

Hehe jag förstår att diskussionsivern kickar in ibland. Ingen fara! Tack för råd, ska beta igenom förslagen som getts i denna tråd när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajke:

Ingen mening alls att gå off topic eller föra en debatt gällande green vs red-team. Det mesta som skrivits här i din tråd rör kanske inte diskussionen från start. Vi fjantar kör mest en dialog med varandra där vi diskuterar och informerar andra om saker som rör ämnet. Särskilt intressant är det för mig som inte riktigt hängt med på ett tag gällande hårdvara.

Håller dock fast vid att 290x är ett monsterkort, men det drar MYCKET ström! Just Sapphire Tri-X har bra kylning också samt låter inte som en helikopter. Ingen mening alls i det jag skriver att dissa ditt kort, det är grymt, och landar man hem det för en bra peng är det sjukt prisvärt!

Men hoppas du får igång kortet. Kör uteslutningsprincipen, vad som helst kan egentligen fela, det är ju datorer vi pratar om.

jämfört med nvidias topkort som presterar 20-25% bättre och priset på gtx 980 ligger runt 6000kr medans man kan få ett 29 290x för runt 3000kr men då får man också leva med att r9 290x låter mer, spyr ut värme och är en äldre arkitektur som iofs ska få stöd för dx12 men man vet ju inte hur länge dessa r9 290x orkar ligga och peaka vid 70-90'c vid spelande, hade ett XFX 9800gt som dog efter 11 månader när de legat mellan 85-95'c vid spelande.

kom ihåg att GTX 980 likt GTX 680 inte är det bästa nvidia har på lager och vi kommer antagligen snart få se ett titan 2.0 som piskar skiten ur allt som amd har att erbjuda framöver som det brukar vara men för en rejält saftig prislapp

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

på samma moderkort från gigabyte? vet att både msi, asus och asrock släppte bios uppdateringar för att fixa dessa strul på alla deras moderkort från sandy bridge och uppåt.

liknande moderkort från asrock: http://www.asrock.com/mb/Intel/P67%20Pro3/?cat=Download&os=BI...

kom en uppdatering 2013 för att fixa dessa problem t.ex.

gigabyte P67a ud7 b3 var det jag körde på

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

<läste inte hela tråden, sorry om det redan sagts>

Hade probs med mitt Gigabyte Z77-baserade moderkort och ett XFX 280X, väldigt suspekt, fick ingen bild alls på någon utgång.
Det enda som hjälpte var att uppgradera till ett nytt beta-BIOS, resetta BIOS-parametrar (fick använda VGA ut från moderkortet, enklast så), sedan så detekterades kortet korrekt och fungerade i Windows m.m.

Fick tips on att testa det i andra PCIX-slottar också och se om det inte detekerades där men det var inte aktuellt i mitt chassi då kortet inte fick plats i nedre.

Kortet fungerade däremot perfekt i ett Core2Duo-baserat system på betydligt klenare nätagg (det pratas så mycket om att 7970/280X behöver ett monsteragg men det vete fan) så det var definitivt mobot denna gången som felade.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av ziefle:

gigabyte P67a ud7 b3 var det jag körde på

Där ser man! Kollar man på mitt korts olika tillgängliga bios och jämför med det du hade verkar det inte vara mycket som skiljer uppdateringsmässigt. Kompabiliteten kan ju fortfarande vara dåligt, men BIOS-versionerna verkar snarlika och det talas inget om fix för pci3 som nån var inne på.

Tack!

Permalänk
Skrivet av Sajke:

Ja, alltså. Självklart! Ska inte fyra av kanonerna här. Blir ju dock påhoppad för att man tillhör det gröna laget, man måste ju slå tillbaka!

Nej det måste du verkligen inte.

Skrivet av RHWarrior:

<läste inte hela tråden, sorry om det redan sagts>

Hade probs med mitt Gigabyte Z77-baserade moderkort och ett XFX 280X, väldigt suspekt, fick ingen bild alls på någon utgång.
Det enda som hjälpte var att uppgradera till ett nytt beta-BIOS, resetta BIOS-parametrar (fick använda VGA ut från moderkortet, enklast så), sedan så detekterades kortet korrekt och fungerade i Windows m.m.

Fick tips on att testa det i andra PCIX-slottar också och se om det inte detekerades där men det var inte aktuellt i mitt chassi då kortet inte fick plats i nedre.

Kortet fungerade däremot perfekt i ett Core2Duo-baserat system på betydligt klenare nätagg (det pratas så mycket om att 7970/280X behöver ett monsteragg men det vete fan) så det var definitivt mobot denna gången som felade.

Ok, updatera BIOS har jag gjort, vad menar du med att resetta parametrar (optimized defaults?). Ska fixa vga-kabel och göra som du säger!

Tack

Permalänk
Inofficiell ambassadör

#snip#

Till TS

Effekten på ditt nätaggregat är tillräckligt, kortet hade dessutom inte dragit i närheten av max när du bara startar datorn så ÄVEN OM grafikkortet drar 700W i full belastning så hade det inte varit något problem att iaf starta datorn och få bild i Windows.

Jag rekomenderar att du testar grafikkortet i en annan rigg, för att åtminstonde säkerhetsställa att det inte är grafikkortet i sig som felar.

Att uppdatera ditt moderkorts bios till ett från Rev 2. borde vara din absolut sista utväg. Det kan hjälpa, men det är också mycket sannolikt att du brickar ditt moderkort - det är mycket som kan skilja mellan olika revisioner.

Har du för övrigt säkerställt att din tidigare bios uppdatering gick vägen? Alltså, har du kontrollerat att du nu har det nyaste bioset på ditt moderkort?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

#snip#
Till TS

Effekten på ditt nätaggregat är tillräckligt, kortet hade dessutom inte dragit i närheten av max när du bara startar datorn så ÄVEN OM grafikkortet drar 700W i full belastning så hade det inte varit något problem att iaf starta datorn och få bild i Windows.

Jag rekomenderar att du testar grafikkortet i en annan rigg, för att åtminstonde säkerhetsställa att det inte är grafikkortet i sig som felar.

Att uppdatera ditt moderkorts bios till ett från Rev 2. borde vara din absolut sista utväg. Det kan hjälpa, men det är också mycket sannolikt att du brickar ditt moderkort - det är mycket som kan skilja mellan olika revisioner.

Har du för övrigt säkerställt att din tidigare bios uppdatering gick vägen? Alltså, har du kontrollerat att du nu har det nyaste bioset på ditt moderkort?

Tack också för din input. Hur kontrollerar jag BIOS-versionen? Flashade alldeles för sent igår så jag gjorde inget efter det (förutom starta datorn då). Körde Q-flash och det stod att allt gick vägen, men nån mer kontroll gjorde jag inte.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av LessGifted:

Tack också för din input. Hur kontrollerar jag BIOS-versionen? Flashade alldeles för sent igår så jag gjorde inget efter det (förutom starta datorn då). Körde Q-flash och det stod att allt gick vägen, men nån mer kontroll gjorde jag inte.

Du borde kunna se biosets Versionsnummer när du går i i BIOS. Det brukar allt som oftast stå uppe i ena hörnet eller liknande. Det kan vara värt att kolla, det har hänt förr att en biosuppdatering inte "gick igenom" så att säga, som resulterat i att man sitter kvar på sin gamla version utan att veta om det om man inte kollar.

De problem du har låter nämligen precis som de man brukar få av att moderkortets BIOS inte stödjer grafikkortet. Vilket det ju enligt tidigare utsago verkar finnas BIOS som gör - till ditt moderkort.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajke:

Nja, var hittar du 290x för runt 3000? Ligger här runt dryga 3500 kr: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2167

Men du har självklart rätt. Påtaglig temperatur för r9-korten lär påverka deras funktion negativt i längden jämfört med GTX 9-serien hos Nvidia som körs svala. Överklockning hos R9-korten är också något man lär undvika, till skillnad fron GTX 9-serien som maxpresterar i svalare temperaturer.

Men som sagt, orkar inte dra igång en debatt om green vs red. Gällande prissättning + värme + ström - så presterar Nvidia och dess kort bättre.

När jag köpte mitt den 26e december innan gtx 970 floppen fanns det flera modeller av 290x under 3000kr och billigaste 970 på 3300kr men nu är de väl tvärtom eftersom man hellre köper r9 290x och får ett kort med äkta 4gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Du borde kunna se biosets Versionsnummer när du går i i BIOS. Det brukar allt som oftast stå uppe i ena hörnet eller liknande. Det kan vara värt att kolla, det har hänt förr att en biosuppdatering inte "gick igenom" så att säga, som resulterat i att man sitter kvar på sin gamla version utan att veta om det om man inte kollar.

De problem du har låter nämligen precis som de man brukar få av att moderkortets BIOS inte stödjer grafikkortet. Vilket det ju enligt tidigare utsago verkar finnas BIOS som gör - till ditt moderkort.

Ok, då ska jag se efter!

Permalänk

Yay! Moderkortet har ingen vga-port utan serial port! Alltså helt omöjligt att använda den interna grafiken...

Permalänk

Har haft samma symptom med svart skärm fläktar går igång osv. På flera datorer, det har aldrig orsakats av att jag haft en utdaterad BIOS.
Orsakerna har varit:
Grafikkort slotten på Moderkortet hade gått sönder, hade fler än en slot så kunde bara byta...
Andra gånger har det varit att batteriet på moderkortet hade blivit för urladdat, så bytte det så fungerade det. Känns enkelt att testa det iaf. CR 2032 eller CR2034 brukar det vara, din bankdosa använder kanske samma batteri om du inte har nått hemma du kan testa med

Permalänk

Hade samma problem som dig ts, var bara att uppdatera bios I ditt fall så är det förmodligen moderkortet som sätter stopp, eftersom det inte kommit någon uppdatering sen 2012. Som sista utväg kan du ju testa att rev 2 uppdateringen.
Att nätagget skulle vara för klent kan du även utesluta, om du kollar i min sign så ser du vad jag har för hårdvara och clock. ( 1100 gpuclock, 5800 memclock)
Hoppas det hjälpte något och lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Yay! Moderkortet har ingen vga-port utan serial port! Alltså helt omöjligt att använda den interna grafiken...

Har du kvar gamla grafikkortet? Du kommer nog tyvärr behöva sätta i ett annat grafikkort och starta datorn via det :<

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional