INET Fraktfritt SWECLOCKERS

Permalänk

INET Fraktfritt SWECLOCKERS

Detta "Köper" man vid varje beställningstillfälle?
Låter som en "Bra Deal"

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Detta "Köper" man vid varje beställningstillfälle?
Låter som en "Bra Deal"

Korrekt, bara att lägga i kundvagnen

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

värt att notera att det inte fungerar i alla fall, exempelvis vid montering

Permalänk

Nä, jag såg det, samt INTE vid HEMLEVERANS..
Dock en "väl valt ord" suverän deal....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Nä, jag såg det, samt INTE vid HEMLEVERANS..
Dock en "väl valt ord" suverän deal....

För nåt år sen kanske, men nu kör Komplett och Netonnet fraktfritt by default.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

För nåt år sen kanske, men nu kör Komplett och Netonnet fraktfritt by default.

Komplett har väll inte gratis frakt om du inte är student eller annat?
Kommer ihåg att jag fick beställa familjens tv i julas för att komplett ville ha ca400kr frakt, jag och student och slapp frakten dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Komplett har väll inte gratis frakt om du inte är student eller annat?
Kommer ihåg att jag fick beställa familjens tv i julas för att komplett ville ha ca400kr frakt, jag och student och slapp frakten dock

Skickades från m.sweclockers.com

komplett har fri frakt för alla. ska man ha hempaket kanske de inte bjuder på det, det vet jag inte. det bjuder inte inet på heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Komplett har väll inte gratis frakt om du inte är student eller annat?
Kommer ihåg att jag fick beställa familjens tv i julas för att komplett ville ha ca400kr frakt, jag och student och slapp frakten dock

Skickades från m.sweclockers.com

fri frakt gäller INTE pall/ar . oavsett vilken butik kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem

Netonnets fria frakt ger längre leveranstid tex

Permalänk
Skrivet av Helge200:

fri frakt gäller INTE pall/ar . oavsett vilken butik kan jag tänka mig.

Frakt avgift pallar vi inte hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge200:

fri frakt gäller INTE pall/ar . oavsett vilken butik kan jag tänka mig.

Det gäller visst pallfrakt på komplett.
På vissa saker som högtalare kan man välja hempaket, fraktfritt.

Du har inte bara fri frakt utan fri retur också.
Dessutom 45 dagars öppet köp.

Permalänk
Medlem

Fri frakt är bra. Men många har det idag som andra sagt.
Det som spelar betydligt mer roll är fri retur.
Inet drar av 100 spänn vid återköp, vilket är typ 25% på en sak som en mus.
Komplett så fick man fraktsedel och pengarna var tillbaka inom en vecka med hela beloppet.

Det har gjort att jag iaf handlar mer på Komplett, fri retur är oslagbart ifall man faktiskt inte är helt nöjd med en vara.
När det är samma pris dessutom så finns det 0 anledning att handla på Inet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fri frakt är bra. Men många har det idag som andra sagt.
Det som spelar betydligt mer roll är fri retur.
Inet drar av 100 spänn vid återköp, vilket är typ 25% på en sak som en mus.
Komplett så fick man fraktsedel och pengarna var tillbaka inom en vecka med hela beloppet.

Det har gjort att jag iaf handlar mer på Komplett, fri retur är oslagbart ifall man faktiskt inte är helt nöjd med en vara.
När det är samma pris dessutom så finns det 0 anledning att handla på Inet då.

Fast de flesta sakerna ja jämfört pris mellan Inet och Komplett, Så har Inet varit billigare.. Kanske bara för några kronor, men ändå..

Edit: Sen tycker ja Inet har mycket bättre support.. Fick krångla med Komplett i ~2.5 - 3 månader, för o få ny Cooler Master Seidon 120m..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

INET har ingen konkurens om man
känner till dom och har handlat där
innan...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

INET har ingen konkurens om man
känner till dom och har handlat där
innan...

Jag vet inte det. Jag handlar från i stort sett vilken butik som helst, om priset är rätt, och jag har varit kund hos Inet i åtminstone 5 år. Från min erfarenhet är Inet's styrka support, FÖRE försäljning. Efter försäljningen är de lika bra, eller dåliga att ha med och göra som alla andra. Så behöver man support före försäljningen, eller hamnar i en situation där de behöver lösa ett problem, exempelvis varor som inte går att få tag på efter att ordern är lagd, så är "rätt" ställe att befinna sig på, Inet's webshop. Å andra sidan kan man helt enkelt avbryta ordern hos alla andra, och köpa sin produkt någon annanstans, om det visar sig att det är svårt med tillgängligheten på en produkt.

Missförstå mig rätt. Inet är bra. Men jag har varit kund där i 5 år, och hos många andra klart längre än så. Inet är inte på något sätt outstanding.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Fast de flesta sakerna ja jämfört pris mellan Inet och Komplett, Så har Inet varit billigare.. Kanske bara för några kronor, men ändå..

Edit: Sen tycker ja Inet har mycket bättre support.. Fick krångla med Komplett i ~2.5 - 3 månader, för o få ny Cooler Master Seidon 120m..

Indeed indeed, mitt system som jag köpte nu i veckan vart 350:- billigare hos Inet, så den gamla myten att dom skulle vara dyrast av alla håller inte lägre.
Supporten är det bara instämma i, finns nog ingen mer enastående support jag varit med om. Då har jag varit tvungen att "bråka" med bl Webhallen, Komplett, NetOnNet, & CDON på ett eller flera sätt. tagit över dryga månaden hos alla förutom Inet så har fixat allt inom loppet av en arbetsvecka eller mindre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Fast de flesta sakerna ja jämfört pris mellan Inet och Komplett, Så har Inet varit billigare.. Kanske bara för några kronor, men ändå..

Edit: Sen tycker ja Inet har mycket bättre support.. Fick krångla med Komplett i ~2.5 - 3 månader, för o få ny Cooler Master Seidon 120m..

Tycker supporten på komplett varit bra alla gånger.
Och som sagt fri retur sköttes extremt snabbt.
Betydligt snabbare än återköp gjort på Inet senaste 2 gångerna.

Men ja det är ju mina erfarenheter utav det. Handlar alltid på kompeltt om priset är detsamma.

Permalänk