Corsair Gaming H2100 - Webhallen - Reklamation utan kvitto

Permalänk
Medlem

Corsair Gaming H2100 - Webhallen - Reklamation utan kvitto

Hej

Precis som titeln säger så köpte jag ett par Corsair H2100 på Webhallen i Barkarby den 22:a Oktober 2014. Dessa lurar funkar jätte bra om man kör med sladd men dom är knappast trådlösa. Har jag sändaren står på bordet när jag sitter vid datorn tappar dom fortfarande kontakten. Har provat att flytta sändaren men det hjälper föga. Vissa dagar kan dom funka rätt okej men oftast så bryter dom med jämna mellanrum när man kör utan laddsladden i.

Kompisen som har ett par likadana fast av modellen äldre, kan springa runt i hela sin lägenhet utan problem.

Jag är rätt missnöjd med lurarna då dom kostade mig 1190:-, dessvärre har jag tappat bort kvittot när jag flyttade till lägenhet. Originalkartong och allt annat finns kvar. Jag har historik via internetbanken när jag köpte lurarna, räcker det som kvitto?. Dock står det bara Webhallen , belopp och datum. Inte att jag köpt just dom hörlurarna i Barkarby.

Mvh, Jens.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

Du behöver ett inköpsbevis, något som visar att du handlat produkten av dem, det behöver inte vara ett kvitto även om det underlättar. Kontoutdrag kan fungera om beloppet är samma som vad produkten kostade.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

du beställde inte via hemsidan så att det syns på ditt webhallen-konto?

Permalänk
Medlem

Varför ringer du inte och frågar Webhallen?

Permalänk
Medlem

Webhallen godtar att man har kontoutdrag på när du köpte dem då de kollar datum och summa.
Så det ska inte vara några problem om du har historiken via internetbanken

Permalänk
Medlem

Bara för att säkerställa så har du provat alla usb-portar? Av erfarenhet så fungerar olika usb-portar olika bra.