surfplatta spel och filmtittande

Permalänk
Medlem

surfplatta spel och filmtittande

har efter jag insett att jag inte kan spela heroes 3 hd på min note 3 blivit tvungen att skaffa en surfplatta.
har aldrig brytt mig om de tidigare och därför inte har mycket kunskap om dem. Är ute efter en platta på runt 10" för huvudsakligen spel samt serie/filmtittande.
Minnesmängden är viktig då de spelen jag har tar rätt mycket plats så minst 16gb plus micro sd kortsplats med möjlighet att flytta appar till sd kort.

Kollat lite på xperia z2 tablet och samsung tablet 4 vet dock inte om de är bra nog för spel eller liknande eller om det finns bättre plattor för samma pris eller billigare som klarar det jag är ute efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rusthoi:

har efter jag insett att jag inte kan spela heroes 3 hd på min note 3 blivit tvungen att skaffa en surfplatta.
har aldrig brytt mig om de tidigare och därför inte har mycket kunskap om dem. Är ute efter en platta på runt 10" för huvudsakligen spel samt serie/filmtittande.
Minnesmängden är viktig då de spelen jag har tar rätt mycket plats så minst 16gb plus micro sd kortsplats med möjlighet att flytta appar till sd kort.

Kollat lite på xperia z2 tablet och samsung tablet 4 vet dock inte om de är bra nog för spel eller liknande eller om det finns bättre plattor för samma pris eller billigare som klarar det jag är ute efter

Surface Pro bör vara ett alternativ...?

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av tottz00:

Surface Pro bör vara ett alternativ...?

Att köpa en Surface Pro för filmtittande är som att köpa en ferrari bara för att kunna ta sig till andra sidan stan.

Sony Xperia Z2 tablet är en kompetent tablet med ett ytterskal av kvalitétsmaterial (metall och glas) bra specs och egenskaper, skulle utan tvekan köpa den. Den kommer att klara av alla androidspel på maximala inställningar i flera år framåt (4-5 förutsatt att det inte sker någon mindre revolution inom mobil gaming) och har bra batteritid. Dessutom tål den vatten så att man kan se på film i badkaret

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Att köpa en Surface Pro för filmtittande är som att köpa en ferrari bara för att kunna ta sig till andra sidan stan.

Sony Xperia Z2 tablet är en kompetent tablet med ett ytterskal av kvalitétsmaterial (metall och glas) bra specs och egenskaper, skulle utan tvekan köpa den. Den kommer att klara av alla androidspel på maximala inställningar i flera år framåt (4-5 förutsatt att det inte sker någon mindre revolution inom mobil gaming) och har bra batteritid. Dessutom tål den vatten så att man kan se på film i badkaret

Vet inte hur Xperia klarar "externa" spel, men Surface funkar ok (iaf på de jag testat so far) mest det jag tänkte på
Frågan var ju ändå om en platta för film OCH spel..

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Att köpa en Surface Pro för filmtittande är som att köpa en ferrari bara för att kunna ta sig till andra sidan stan.

Sony Xperia Z2 tablet är en kompetent tablet med ett ytterskal av kvalitétsmaterial (metall och glas) bra specs och egenskaper, skulle utan tvekan köpa den. Den kommer att klara av alla androidspel på maximala inställningar i flera år framåt (4-5 förutsatt att det inte sker någon mindre revolution inom mobil gaming) och har bra batteritid. Dessutom tål den vatten så att man kan se på film i badkaret

Kollat mest på Z2an vet du om det går att flytta appar till minneskortet på den? Känns som det snabbt blir fullt minne annars. Kollade på z4 tidigare idag fast den kostade 3000 mer och verkade inte ha så mycket met i den eller har jag missat något med z4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rusthoi:

Kollat mest på Z2an vet du om det går att flytta appar till minneskortet på den? Känns som det snabbt blir fullt minne annars. Kollade på z4 tidigare idag fast den kostade 3000 mer och verkade inte ha så mycket met i den eller har jag missat något med z4?

Numera är det inga Androidenheter som stödjer appar på SD-kortet. I senaste versionen kan inte ens icke-systemappar skriva till minneskortet. Går däremot att ta bort write-begränsningen genom root, men fortfarande så kan inte appar flyttas.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av Rusthoi:

Kollat mest på Z2an vet du om det går att flytta appar till minneskortet på den? Känns som det snabbt blir fullt minne annars. Kollade på z4 tidigare idag fast den kostade 3000 mer och verkade inte ha så mycket met i den eller har jag missat något med z4?

Jag ska byta upp mig från Tablet Z till Tablet Z4 direkt när den kommer, främst för den förbättrade skärmen (både högre ljusstyrka och högre upplösning är guld värt) men också för att den är så sjukt lätt för att vara en 10-tummare - under 400 gram.

Den nya versionen kommer bara i 32GB-utförande, kanske du tittat på Z2 i 16GB-versionen; där döljer sig nog en del av prisskillnaden.

Jag kommer välja 4G-varianten och plockar in ett minneskort på 128GB också, för att skapa den perfekta reskamraten - flyg-, tåg- och bussresor går ju så fort när man har filmer, serier, musik, böcker, serietidningar, spel och inte minst nätet samlat på en och samma skärm

Permalänk

Ska du spela och kolla film skulle jag säga Samsung Galaxy Tab Pro. Har själv en sådan och skärmen är väldigt bra. Hade tidigare en Tab 3 och jäääklar vilken upplevelse-skillnad. Den laggar aldrig i spel heller. Kan vara värd att kolla upp iallafall tycker jag.

Visa signatur

Dator: LG P420 | Intel Core i5-2410M 2.3 GHz | Nvidia GeForce GT 520M | 8 GB RAM
Kringutrustning: Razer DeathAdder Chroma | Razer Kraken Pro | LG E2260 | SteelSeries Qck+ | QPAD MK-80 MX BLUE | Western Digital My Book 1140 2 TB
Mobilt: Samsung Galaxy S5 | Ej rootad | (Lolipop stock)
Surfplatta: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 | Ej rootad | (KitKat stock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Numera är det inga Androidenheter som stödjer appar på SD-kortet. I senaste versionen kan inte ens icke-systemappar skriva till minneskortet. Går däremot att ta bort write-begränsningen genom root, men fortfarande så kan inte appar flyttas.

på min samsung galaxy note 3 kan jag flytta appar till sd kort. Kunnat det på alla telefoner jag haft utom en och antog innan jag skaffade det att alla kunde det men fick veta att det inte är en funktion i android utan något varje utvecklare fixat med

Permalänk
Medlem