Windows 8.1 hittar ej slavkort

Permalänk

Windows 8.1 hittar ej slavkort

Hejsan, har under flera år kört windows 7 med 4 skärmar, 2st i slavkortet och 2st i mainkortet.

Men nu när jag uppgraderade till 8.1 så hittar inte windows slavkortet eller skärmarna som sitter i det.
Det enda sättet att bekräfta att kortet finns där är att det hittas i GPU-z, men där finns det även "fel" så som att GPU klock och minne inte visas.

Detta är ett ganska stort problem då jag inte kan kan koppla i mer än 2 skärmar (vad jag ännu testat) i mitt 280x.

Slavkort: testat både nVidia GT 420 och ett nVidia 9500GT. Kan det vara så att AMD och nVidia verkligen inte går ihop i W8.1?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Hejsan, har under flera år kört windows 7 med 4 skärmar, 2st i slavkortet och 2st i mainkortet.

Men nu när jag uppgraderade till 8.1 så hittar inte windows slavkortet eller skärmarna som sitter i det.
Det enda sättet att bekräfta att kortet finns där är att det hittas i GPU-z, men där finns det även "fel" så som att GPU klock och minne inte visas.

Detta är ett ganska stort problem då jag inte kan kan koppla i mer än 2 skärmar (vad jag ännu testat) i mitt 280x.

Slavkort: testat både nVidia GT 420 och ett nVidia 9500GT. Kan det vara så att AMD och nVidia verkligen inte går ihop i W8.1?

Det var länge sedan nVidia såg till att deras kort inte skulle fungera tillsammans med AMD´s.
Konstigt att det har fungerat för dig.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Det var länge sedan nVidia såg till att deras kort inte skulle fungera tillsammans med AMD´s.
Konstigt att det har fungerat för dig.
/Lifooz

Så ett AMD slavkort skulle fungera?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Så ett AMD slavkort skulle fungera?

Utan tvek.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!