Permalänk
Medlem

XFX Triple Monitor/Dual Stand

https://www.komplett.se/xfx-triple-monitordual-stand/646839

Någon som användet/använt detta ställ ?

Letar efter ett ställ med mer eller mindre flytande skärmar så jag kan flytta undan dom lite smidigt för att få mer plats på skrivbordet när jag inte använder alla tre.
Mittenskärmen kan vara fast.

Permalänk

Kör själv med ett ställ som heter Ergotech 100-D16-B03. Klockrent ställ som är stabilt utan att sidoskärmarma hänger ner pga tyngden. Många inställningsmöjligheter och passar skärmar upp till 27".

Kommer snart sälja mitt ställ pga uppgradering till en böjd 34".

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Kör själv med ett ställ som heter Ergotech 100-D16-B03. Klockrent ställ som är stabilt utan att sidoskärmarma hänger ner pga tyngden. Många inställningsmöjligheter och passar skärmar upp till 27".

Kommer snart sälja mitt ställ pga uppgradering till en böjd 34".

slog till på det här för lite pengar på ebay: http://www.ebay.com/itm/281534123708?_trksid=p2059210.m2749.l...

verkar vara väldigt likt ditt nu när jag googlat lite. Väger strax under 10 kg vilket känns lite lite dock..
bör komma den här veckan så jag ska försöka komma ihåg att återkomma med rapport

Permalänk
Medlem

Har du fått den än?

Funderar nämligen på en likadan!

Permalänk

Ja vore intressant... jag är också på jakt efter en dylik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Ja vore intressant... jag är också på jakt efter en dylik.

Skrivet av MrBoXon:

Har du fått den än?

Funderar nämligen på en likadan!

mellan första och tolfte mars ska det dyka upp så jag hoppas få det i veckan. Återkommer här med omdöme och kanske suddiga bilder

Permalänk
Medlem

Dök upp ett paket idag!
jag är väldigt nöjd, speciellt med tanke på att jag inte betalade mer än 1200-1500 totalt.

Var inte mer än 4 delar totalt att montera, verktyg för att justera trögheten i armarna följde med. Man fick också med delar för att montera direkt på skrivbordet, men då måste man borra, vilket jag inte orkat än, men då slipper man den ganska stora foten som tar plats.

ska man vara riktigt kräsen så hade jag gärna velat ha lite längre armar för sidoskärmarna så man hade kunnat fälla in dom lite mer, men jag tror det finns utrymme för att modifiera bort det problemet.

tl:dr Över förväntan, och tog inte ens 2 veckor att få hem. Frakt och tull gick på ca 600 kr och drogs direkt när jag betalade.

Permalänk

Låter ju bra. Vad har du för storlek på skärmarna... Jag har 22" och det är en förutsättning att det går att fälla ihop dem nästan 80-85 grader för att jag ska vara helt nöjd.

Permalänk
Medlem

Kör 24" och det är lite för stort för att få in så mycket tyvärr, hamnar väl på en 15-20 grader

Permalänk

Tror du 22" går att vika in mycket mer eller är det nåt annat mekaniskt problem för att göra det?

Permalänk
Medlem

mät hur breda dom är så kan jag kolla exakt, mina skärmar är 57 cm breda, så jag gissar att om du hamnar på en 50-55 så bör det gå, lederna på stativet klarar det iaf

Permalänk
Medlem

Nyfiken på om ytterskärmarna sviktar med tanke på den ledade konstruktionen, eller om dessa håller sig i nivå med mitten skärmen?

Svårt att uppfatta hur mycket det går att vika in skärmarna, har själv 3st 24" så skulle uppskatta en bild på hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

mer än så här får jag inte ihop 24", jag _tror_ att man kan modda fästet till mittenskärmen så det kommer längre in och att man därmed får lite mer plats att vika in ytterskärmarna. Hinner inte forska mer i det förräns nästa vecka dock.

Än så länge sviktar inget, godset i lederna är ca 4 mm/sida

Min mittenskärm är ca 5mm högre än dom andra två, är man mindre lat än mig kan man justera mittenskärmen i höjdled med två skruvar

Permalänk
Skrivet av Ynkrygg:

mät hur breda dom är så kan jag kolla exakt, mina skärmar är 57 cm breda, så jag gissar att om du hamnar på en 50-55 så bör det gå, lederna på stativet klarar det iaf

Mina 22-or är 51cm breda... så det skulle vara intressant att se en bild rakt uppifrån på din setup så man kan måtta lite vart lederna sitter i förhållande till mittskärmen.