Permalänk
Medlem

Blueberry.

Hejsan allihopa!

Jag vill presentera mitt lilla blå bygge vid namnet Blueberry. Detta är ett projekt som började med att jag köpte ett Inwin D-frame Mini som jag sen inte visste var jag skulle göra med!
Sedan bar det av och till sist hade jag en hel hög med alla komponenter. Namnet Blueberry kommer faktiskt inte från något speciellt utan jag tycke bara det passa när bygget ändå skulle vara blått.

Under byggets gång har jag lärt mig en hel del och haft riktigt skoj dessutom.

Projektlogg Blueberry

Hårdvara

Chassi: In Win D-Frame Mini
Moderkort: Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5
CPU: Intel Pentium G3258 Anniversery
GPU: GTX 760 2GB
PSU: Corsair AX 760
RAM: HyperX Genesis Blue 1600MHz 2x4
Lagring: Kingston v300 120gb
Fläktar: 2x NB Blacksilentpro

Vattenkylning

Reservoar: Alphacool Lighttower
Radiator: Alphacool Nexxxos Pro 2
Pump: Phobya DC12-260 PWM
Kylvätska: Mayhems Dye Dark Blue

Här med avslutar jag detta projekt.

Jag vill tacka mina sponsorer och folk som har hjälp mig och ett extra stort tack till:
LeoCarlsson - Som har hjälpt mig och faktiskt fick mig att bygga vattenkylning i detta projekt.
Lucas G - Tack för hjälpen med redigering av bilderna.

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Kanonfin!

Skrivet av Kapten_anton:

Riktigt snyggt!

Kul med lite respons! Tack för ni gillar de

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En solklar femma!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

ser mycket trevligt ut klart annorlunda chassi, hur var det att jobba med? (5 stars)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggopoulos:

ser mycket trevligt ut klart annorlunda chassi, hur var det att jobba med? (5 stars)

Skrivet av bjasih:

En solklar femma!

Tack så mycket! jo det är ett annorlunda chassi men det var sjukt grymt att jobba med och det hade mer plats än vad jag trodde.

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐

Det där blev ju hur bra som helst! Fint att det gick att ordna de blåa grejerna till chassit. Gillar även namnet!

Kanske om du hade kunnat dra ned grynigheten lite bilderna tills nästa gång!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Det där blev ju hur bra som helst! Fint att det gick att ordna de blåa grejerna till chassit. Gillar även namnet!

Tack! Jo jag är nöjd faktiskt. Tror jag fick namnet lite från teds bygge cherry faktiskt

- Ska tänka på det till nästa gång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såna där öppna chassin gör mig mest nervös. Tappa en mutter i den och se och känn den magiska röken! Det gjorde jag en gång i en dator med höljet av - och det var inte kul.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Såna där öppna chassin gör mig mest nervös. Tappa en mutter i den och se och känn den magiska röken! Det gjorde jag en gång i en dator med höljet av - och det var inte kul.

Jag har tappat en skruv, en skruvmejsel och en mobil i min dator och den håller fortfarande! Den har dock aldrig varit på eller ansluten till vägguttag samtidigt som jag gjort detta.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Skrivet av Laccy:

Jag har tappat en skruv, en skruvmejsel och en mobil i min dator och den håller fortfarande! Den har dock aldrig varit på eller ansluten till vägguttag samtidigt som jag gjort detta.

Nä, men då är det väl inte så konstigt.. -.-

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat! Snyggt tema.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

fint

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vince_G:
Skrivet av timez:

Bra jobbat! Snyggt tema.

Tack jag blev själv riktigt nöjd med temat.

Visa signatur
Permalänk

Riktigt schysst bygge! Är väldigt imponerad Kul att jag kunde inspirera någon också :3

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Fem stjärnor för att det ser ut som en dator i framtiden.....=)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! Förstår inte hur man inte kan rösta 5p på det här galleriet.. Riktigt bra bilder dessutom!

Permalänk
Skrivet av yanki:

Riktigt fint! Förstår inte hur man inte kan rösta 5p på det här galleriet.. Riktigt bra bilder dessutom!

håller med, grymt häftigt bygge och inte minst väldgt fina bilder, solklar femma

Permalänk
Skrivet av Groggopoulos:

håller med, grymt häftigt bygge och inte minst väldgt fina bilder, solklar femma

var köper man dessa chassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Riktigt schysst bygge! Är väldigt imponerad Kul att jag kunde inspirera någon också :3

Tack Leo! Utan din hjälp hade du ju aldrig sett ut så här Har inte varit inne och sett din kommentar så därför blev det lite sent :3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggopoulos:

var köper man dessa chassin?

Skrivet av Groggopoulos:

håller med, grymt häftigt bygge och inte minst väldgt fina bilder, solklar femma

Skrivet av yanki:

Riktigt fint! Förstår inte hur man inte kan rösta 5p på det här galleriet.. Riktigt bra bilder dessutom!

Skrivet av Orisons:

Fem stjärnor för att det ser ut som en dator i framtiden.....=)

Tack för all respons Trevligt att ni gillar det, Blir verkligen uppmuntrad till att bygga mer

här finns chassit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2728670

Visa signatur
Permalänk

Världens bästa dressyrhäst het Blueberry. Bara så du vet.

Himla fräck dator och bra bilder. 5p!

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

5 poäng! riktigt snyggt! ser fram emot o se fler byggen du gör i framtiden!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |