Permalänk
Medlem

Råd för ny telefon

Nu när alla nya telefoner ska släppas så har jag tänkt köpa nån av dem (från en iphone 4 c: ) men jag har fått besluts ångest mellan One M9, Xperia Z4 och LG G4, jag behöver mesta dels batteri tid. Dock ska Z4 och G4 typ komma ut i sommar så det är ett bra tag kvar, om jag inte har fel.

Så jag behöver råd av folk som har erfarenhet med deras tidigare flagships. Tack i för hand.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag föredra att lägga till OnePlus Two. One (äger en) har ju grymt bra batteritid och det finns inget som säger emot att uppföljaren inte skulle få bättre.

Permalänk
Medlem

Inte för o va "fanboy" eller nåt, Men min iPhone 6 räcker batteriet i nästan 3 dygn..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Personligen skulle jag föredra att lägga till OnePlus Two. One (äger en) har ju grymt bra batteritid och det finns inget som säger emot att uppföljaren inte skulle få bättre.

Man ska nämna dens buggar. Så hade jag verkligen behövt lita på batteriet är sony the way to go till 100%. Men one plus kan ha bra batteri ena dagen och nästa värdelös(värdelös för mig i detta fallet är 1-10% när dagen är slut). Aldrig hänt jag tagit slut hela batteriet men det blandar och ger. Sen är man ganska låst till Trebutchet launcher för att den sparar mest batteri.

Permalänk
Medlem

Helt klart en One Plus, eller ja...One Two när den dyker upp.

Riktigt nöjd med min One Plus. Batteriet räcker länge

One-laddaren är perfekt. Har en vanlig laddare som jag kör på natten, One-plus-laddaren när det krisar då den är riktigt effektiv.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Man ska nämna dens buggar. Så hade jag verkligen behövt lita på batteriet är sony the way to go till 100%. Men one plus kan ha bra batteri ena dagen och nästa värdelös(värdelös för mig i detta fallet är 1-10% när dagen är slut). Aldrig hänt jag tagit slut hela batteriet men det blandar och ger. Sen är man ganska låst till Trebutchet launcher för att den sparar mest batteri.

System > Klicka 7 gånger på utvecklare> Prestanda > Profil > Energisparläge så spar du ju enklast batteri

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

System > Klicka 7 gånger på utvecklare> Prestanda > Profil > Energisparläge så spar du ju enklast batteri

Nu kommer vi lite off-topic här men efter det så kan man ju enkelt byta profiler mellan energisparläge, balanserad och hög prestanda i statusmenyn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevil:

Inte för o va "fanboy" eller nåt, Men min iPhone 6 räcker batteriet i nästan 3 dygn..

Du kan omöjligt använda den ofta. Då har du den mestadels bara liggandes någonstans, för iphone 6 har dålig batteritid. Punkt.
Finns inget magiskt med din som du kan pilla på 4 timmar om dygnet och att den då håller 3 dygn

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Personligen skulle jag föredra att lägga till OnePlus Two. One (äger en) har ju grymt bra batteritid och det finns inget som säger emot att uppföljaren inte skulle få bättre.

Finns det datum/rykten när den kommer ut?

Skrivet av Nevil:

Inte för o va "fanboy" eller nåt, Men min iPhone 6 räcker batteriet i nästan 3 dygn..

Tvivlar på det, vill ändå inte ha en iPhone igen. Måste ju testa android också.

Skrivet av EyeNEye:

Helt klart en One Plus, eller ja...One Two när den dyker upp.

Riktigt nöjd med min One Plus. Batteriet räcker länge

One-laddaren är perfekt. Har en vanlig laddare som jag kör på natten, One-plus-laddaren när det krisar då den är riktigt effektiv.

Om lanseringen är typ snart så kanske det blir en sån c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Inte för o va "fanboy" eller nåt, Men min iPhone 6 räcker batteriet i nästan 3 dygn..

Det gör alla mobiler beroende på hur man använder dom.
Iphone6 batteriet är rätt svagt som alla tester även visar dessutom
6+ har bra batteri dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakmakkan:

Du kan omöjligt använda den ofta. Då har du den mestadels bara liggandes någonstans, för iphone 6 har dålig batteritid. Punkt.
Finns inget magiskt med din som du kan pilla på 4 timmar om dygnet och att den då håller 3 dygn

Skrivet av Daark:

Finns det datum/rykten när den kommer ut?

Tvivlar på det, vill ändå inte ha en iPhone igen. Måste ju testa android också.

Om lanseringen är typ snart så kanske det blir en sån c:

Skrivet av JimmieSan:

Det gör alla mobiler beroende på hur man använder dom.
Iphone6 batteriet är rätt svagt som alla tester även visar dessutom
6+ har bra batteri dock.

Mja, Oftast vänteläge.. Innan ja tog bort facebook och FB chatten så hållde de kanske på sin höjd 12 - 16 timmar..

just nu står det:

Användning: 5timmar, 0minuter
Vänteläge: 1dag, 12 timmar

Så nej, Använder den väl inte så ofta, Men har push aktiverat på alla appar de finns på.. ^^

Sen beror de ju iofs på vad man använder för appar när man väl använder den.. ^^ Oftast 9gag här.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Mja, Oftast vänteläge.. Innan ja tog bort facebook och FB chatten så hållde de kanske på sin höjd 12 - 16 timmar..

just nu står det:

Användning: 5timmar, 0minuter
Vänteläge: 1dag, 12 timmar

Så nej, Använder den väl inte så ofta, Men har push aktiverat på alla appar de finns på.. ^^

Sen beror de ju iofs på vad man använder för appar när man väl använder den.. ^^ Oftast 9gag här.. ^^

Trevligt att batteriet håller så länge för dig då :D, men ios blir det ändå inte, måste få nån förändring i vardagen. Som 15 åring kan jag inte ändra så mycket. Nån ändring blir det iallafall med ny mobil c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

Trevligt att batteriet håller så länge för dig då :D, men ios blir det ändå inte, måste få nån förändring i vardagen. Som 15 åring kan jag inte ändra så mycket. Nån ändring blir det iallafall med ny mobil c:

Jag kommer från iphone 5 till Moto E och klagar inte direkt, enda är väl att iphonen är lite rappare när man är inne och surfar och kameran på den här är inte bra. Men annars så saknar jag inte ens iphonen

Så en nyare androidlur borde ju va kanon vilket som nästan men jag tycker du borde kika på en lur med vanilla android.
Som på YouTube finns det något test mellan Moto E och Galaxy S5 och Motoroljan var ju rappare än samsungen, tex att öppna galleriet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Inte för o va "fanboy" eller nåt, Men min iPhone 6 räcker batteriet i nästan 3 dygn..

Då är den nästan lika bra som min one plus one då som klarar lite mer än 3 dygn utan att behöva laddas.
Men allt beror på vad man gör med telefonen och vad som är i gång i bakgrunden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Jag kommer från iphone 5 till Moto E och klagar inte direkt, enda är väl att iphonen är lite rappare när man är inne och surfar och kameran på den här är inte bra. Men annars så saknar jag inte ens iphonen

Så en nyare androidlur borde ju va kanon vilket som nästan men jag tycker du borde kika på en lur med vanilla android.
Som på YouTube finns det något test mellan Moto E och Galaxy S5 och Motoroljan var ju rappare än samsungen, tex att öppna galleriet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

finns det något flagship med stock android dock?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

finns det något flagship med stock android dock?

Oneplus
Nexus 6
Motorola? (Lite osäker om deras senaste är gammal)
Google Play edition telefoner

Dom jag kommer på nu

Vet dock inte hur Samsung är nu för tiden men med t.ex Galaxy S2 och S3 ville man inte lägga in custom rom då telefonen vart lika stabil som bambi är på hal is och ser en fara...

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Oneplus
Nexus 6
Motorola? (Lite osäker om deras senaste är gammal)
Google Play edition telefoner

Dom jag kommer på nu

Vet dock inte hur Samsung är nu för tiden men med t.ex Galaxy S2 och S3 ville man inte lägga in custom rom då telefonen vart lika stabil som bambi är på hal is och ser en fara...

nexus 6:an verkar vara cool, men ingen av typ tre eller tele2 säljer den :c

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Oneplus
Nexus 6
Motorola? (Lite osäker om deras senaste är gammal)
Google Play edition telefoner

Dom jag kommer på nu

Vet dock inte hur Samsung är nu för tiden men med t.ex Galaxy S2 och S3 ville man inte lägga in custom rom då telefonen vart lika stabil som bambi är på hal is och ser en fara...

Moto X2 har vanilla, S801 och 1080p skärm för 4k. Ny och snabb med lollipop och allt. Dessutom finns den med lite mer "udda" bakstycken som bambu och läder.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Nu när alla nya telefoner ska släppas så har jag tänkt köpa nån av dem (från en iphone 4 c: ) men jag har fått besluts ångest mellan One M9, Xperia Z4 och LG G4, jag behöver mesta dels batteri tid. Dock ska Z4 och G4 typ komma ut i sommar så det är ett bra tag kvar, om jag inte har fel.

Så jag behöver råd av folk som har erfarenhet med deras tidigare flagships. Tack i för hand.

Personligen så skulle jag välja m9 utan tvekan, är riktigt nöjd med min m8.
Bra stock batteritid och ännu bättre när den är debloatad och tweakad med custom (tillfället elementalx) kernel.

Htc levererar kvalitetsbyggda telefoner, och jag personligen gillar sense så därav valet.
Men oavsett vad du väljer så kommer du bli nöjd att bli av med iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swesic:

Personligen så skulle jag välja m9 utan tvekan, är riktigt nöjd med min m8.
Bra stock batteritid och ännu bättre när den är debloatad och tweakad med custom (tillfället elementalx) kernel.

Htc levererar kvalitetsbyggda telefoner, och jag personligen gillar sense så därav valet.
Men oavsett vad du väljer så kommer du bli nöjd att bli av med iphone

fan va svårt det ska vara att välja mobiler då... m9 eller nexus 6? lutar lite mot m9:an för att den är nyare, fast nexus 6 har större skärm.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Glöm inte Huawei Ascend Mate 7! 4100 mAh, riktigt hög byggkvalitet, bra skärm, fantastisk fingeravtrycksläsare.

Enda nackdelen i mina ögon är deras egna launcher men den byts ju på någon minut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Glöm inte Huawei Ascend Mate 7! 4100 mAh, riktigt hög byggkvalitet, bra skärm, fantastisk fingeravtrycksläsare.

Enda nackdelen i mina ögon är deras egna launcher men den byts ju på någon minut...

Jag är inte så sugen på en Huawei dock, känns lite B. Låter som en jätte bra mobil, men nja.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jag är inte så sugen på en Huawei dock, känns lite B. Säkert en jätte bra mobil, men nja.

Skyll dig själv Men känn åtminstone på en innan du bestämmer dig, tror du blir grymt överraskad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Skyll dig själv Men känn åtminstone på en innan du bestämmer dig, tror du blir grymt överraskad.

Om den finns i nån butik så ska jag göra det c: kan gå ner på stan imorn och kolla runt lite :), fast jag vet knappt hur man bedömer en mobil på så kort tid.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Om den finns i nån butik så ska jag göra det c: kan gå ner på stan imorn och kolla runt lite :), fast jag vet knappt hur man bedömer en mobil på så kort tid.

Ja, gör det. Absolut det mest prisvärda alternativet på marknaden just nu! Glömde säga att det dessutom finns plats för minneskort och/eller dubbla SIM.

Jämför byggkvalitet och menyer med de andra förslagen du har så kan du säkert bilda dig en uppfattning...

P.s. eftersom Huawei valt bort s.k. appdrawer ("Apple-style") så kan det kanske t.o.m. vara den telefon som du snabbast "kommer in i" (användarmässigt alltså).

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Nevil:

Inte för o va "fanboy" eller nåt, Men min iPhone 6 räcker batteriet i nästan 3 dygn..

Det låter lite galet måste jag säga. Efter en dag av flitigt användande med min 6 Plus har jag runt 40-45% så jag skulle absolut klara två dagar, tre - kanske, men då ska jag inte använda den mer än för att ta emot samtal och bara skicka sms.

OnePlus One

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Ja, gör det. Absolut det mest prisvärda alternativet på marknaden just nu! Glömde säga att det dessutom finns plats för minneskort och/eller dubbla SIM.

Jämför byggkvalitet och menyer med de andra förslagen du har så kan du säkert bilda dig en uppfattning...

P.s. eftersom Huawei valt bort s.k. appdrawer ("Apple-style") så kan det kanske t.o.m. vara den telefon som du snabbast "kommer in i" (användarmässigt alltså).

Trevligt, behöver inte dual sim, men kul att det finns. Får återkomma med tankar och sånt

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det låter lite galet måste jag säga. Efter en dag av flitigt användande med min 6 Plus har jag runt 40-45% så jag skulle absolut klara två dagar, tre - kanske, men då ska jag inte använda den mer än för att ta emot samtal och bara skicka sms.

OnePlus One

Varför e de galet ?

Just nu ser det ut såhär..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Varför e de galet ?

Just nu ser det ut såhär..

Lite enkel matematik ger att du är nere på 20% om 12h under förutsättning att du använder telefonen på samma sätt som du gjort hittills, 10% efter 13,5h och 0% om 15h (+/- nån timme). Just saying...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Lite enkel matematik ger att du är nere på 20% om 12h under förutsättning att du använder telefonen på samma sätt som du gjort hittills, 10% efter 13,5h och 0% om 15h (+/- nån timme). Just saying...

Konstig mattematik. Använder han den som han använt den nu med (1h use per 12h = 10%) så tar det 4 dagar innan han är på 20%