Iphone 4s låser sig precis när man kommit in. HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Iphone 4s låser sig precis när man kommit in. HJÄLP!

Tjenare!

Tidigare idag började min mobil frysa direkt när man kommer in på den. Så just nu startar den bara om hela tiden. Har inte gjort något särksilt med den så jag har ingen aning varför den gör såhär. Är inte själv så jätte teknisk så att jag behöver hjälp ifall jag kan fixa det själv på något sätt eller lämna in den på lagning.

Det som händer är altså att man ser äpplet, sen när man väl kommit in på den där man ska "dra för att låsa upp", altså dra för att slå in koden så fryser den ca 3-6 sekunder efter man kom in på den skärmen. Provade en gång att skynda mig skriva in koden för att komma in på hemskärmen och jag klarade att komma in men direkt då så frös den igen och just nu startar den bara om. Den är på "dra för att låsa upp"-skärmen i ca 1 minut (altså efter den har fryst så att jag inte kan göra något på den minuten) sedan startar den bara om igen. Tacksam för svar vad detta är förnågot och hur man kan åtgärda det!

Permalänk
Medlem

Prova göra backup på bilder och sånt i itunes och sen återställ den med itunes

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Pröva håll in låsknappen och hemknappen tills den startar om sig. Så kallad softreset har jag för mig.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av Skyne:

Tjenare!

Tidigare idag började min mobil frysa direkt när man kommer in på den. Så just nu startar den bara om hela tiden. Har inte gjort något särksilt med den så jag har ingen aning varför den gör såhär. Är inte själv så jätte teknisk så att jag behöver hjälp ifall jag kan fixa det själv på något sätt eller lämna in den på lagning.

Det som händer är altså att man ser äpplet, sen när man väl kommit in på den där man ska "dra för att låsa upp", altså dra för att slå in koden så fryser den ca 3-6 sekunder efter man kom in på den skärmen. Provade en gång att skynda mig skriva in koden för att komma in på hemskärmen och jag klarade att komma in men direkt då så frös den igen och just nu startar den bara om. Den är på "dra för att låsa upp"-skärmen i ca 1 minut (altså efter den har fryst så att jag inte kan göra något på den minuten) sedan startar den bara om igen. Tacksam för svar vad detta är förnågot och hur man kan åtgärda det!

nån form av kortslutning i den flexkabel som går till power (av/på) ?
du har inte råkat tappa den i vatten nån gång eller cyklat / tränat med den i fickan.

antar att den är uppdaterad till senaste iOS. ett fel som många gör med just 4/4s verkar vara att uppdatera bara för att man "måste"
ja har en 4:a fortfarande på iOS 6.1.3 just för att ja vet an den funkar,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Prova göra backup på bilder och sånt i itunes och sen återställ den med itunes

Har försökt men, det verkar som om den inte connectar med datorn. Altså dator känner inte av telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Pröva håll in låsknappen och hemknappen tills den startar om sig. Så kallad softreset har jag för mig.

Såg att man kunde göra detta när jag googlade lite själv men det händer bara samma sak när den startar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

nån form av kortslutning i den flexkabel som går till power (av/på) ?
du har inte råkat tappa den i vatten nån gång eller cyklat / tränat med den i fickan.

Nej, inte på den senaste tiden iallafall.

Permalänk
Skrivet av Skyne:

Nej, inte på den senaste tiden iallafall.

spelar inte så stor roll om den blev det för 2år sedan eller igår det är inte vattnet som skadar elektroniken.
det är resterna som ligger kvar när vattnet är borta som är det som gör att det mesta kan skadas.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

spelar inte så stor roll om den blev det för 2år sedan eller igår det är inte vattnet som skadar elektroniken.
det är resterna som ligger kvar när vattnet är borta som är det som gör att det mesta kan skadas.

Har aldrig tappat den i vatten dock har jag haft den flera gånger när det regnat. Men kan man skicka in den på lagning om det är en vattenskada?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Skyne:

Har aldrig tappat den i vatten dock har jag haft den flera gånger när det regnat. Men kan man skicka in den på lagning om det är en vattenskada?

ja du har väl ingen garanti kvar? (tekniken är ju samma som till datorer fast mindre, och datorer går ju att både fixa nya delar och felsöka vad som är problemet)
var bor du ?
koppla ur flexkabel testa med ny funkar det så är väl det ett byte på 2-300kr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644