Hur nöjd ägare till Samsung Note Edge är du?

Permalänk
Medlem

Hur nöjd ägare till Samsung Note Edge är du?

Hej,

Min iPhone 4S har nyligen passerat 3 år och 1 batteribyte men strular konstant. Det är dags för något bättre och nyare.

Har sneglat på Note 4, Note Edge, Sony Z3, Huawei Mate 7 och Nexus 6 och det lutar åt en Note Edge.
Skulle vilja veta vad ni ägare av Note Edge tycker. Pros & Cons så att säga.

Någon som även ägt en Note 4 och kan berätta jämförelse?

Vad gillar du mest?

Vad tycker du är misslyckat?

Läst att det finns 2 olika processorer beroende på marknad men aldrig riktigt fattat vilken vi har i Europa... Vilken är det?

Behålla 4.4 eller göra 5.0 med en gång? Gör det någon skillnad?

mvh
Magnus

Permalänk
Medlem

Angående 4.4 eller 5.0 kan jag säga att min S4 (i9506) vart sjukt laggig med frysningar och programkrascher som följd. Upplever även mottagningen som sämre, tappat ett antal samtal sedan jag uppdaterade.

Väntar med spänning på nästa uppdatering.... =/

Permalänk
Medlem

Samsung Lollipop är helt värdelös och dem har till och med stoppat den till S5an p.g.a alla problem.

Angående Note 4 edge så tycker jag inte den är något att lägga pengar på.

Du kan inte hålla telefonen ordentligt med höger hand för då kommer du åt den lilla displayen på sidan.
Samsungs flip covers skyddar inte den lilla displayen heller.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Telefonen i sig har ju riktigt bra skärm och så länge man inte har små händer utan medel eller lite större så funkar de bra.
Jag skulle ju rekommendera dig klämma på den i en butik för att se om den passar dig, men prestanda är där gott om och är en himla trevlig telefon i allmänhet.

Och som ovanstående sa det behövs mer finlir på 5.0/5.0.1 så köper du en skulle jag inte rekommendera dig uppgradera den mer än till android 4.4.2, hört många fått problem med alarm slutar fungera dom kan inte ställa på ljudlöst utan telefonen vibrerar sånt ändå och massa andra skumma fel.

Hade själv bara min NOTE4 under ett par veckor för jag hade udda fel på min och reparationen tog så långt tid att jag ångrade köpet och sitter på min gamla galaxy S4 men somsagt mindre modellerna galaxy S5/S6 e ju trevliga med beroende på hur stor skärm man e ute efter eller så, för även att skaffa en s5/s6 är ju ett rejält upphopp i storlek från en iphone 4S.

Men somsagt min var bara vanlig NOTE 4 får jag påpeka och inte edge.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Min kollega har en vanlig Note 4 och är supernöjd, fungerar grymt bra på alla sätt, rekommenderas

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

kan inte ställa på ljudlöst utan telefonen vibrerar sånt ändå och massa andra skumma fel.

Detta finns det dock lösning på. Google fick för sig att ändra om detta helt..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Detta finns det dock lösning på. Google fick för sig att ändra om detta helt..

http://cdn3.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/11/ximg_547...

Mm men det la dom väll bara till i 5.0.1 har jag för mig?

Tog ju cirka ett år mellan 4.4-5.0 men det är väl ungefär så långt tid de brukar ta, men nu har det gått ytterligare ett halvår snart(släpptes 31 oktober) och inte kommit längre än det har men kan väll ha mycket med tillverkarna och dålig implementering att göra också.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Mm men det la dom väll bara till i 5.0.1 har jag för mig?

Lite synd att även fast det tog långt tid från 4.4 till 5, så var ett bra tag sen som android 5.0 släpptes så har det inte gått så mycket framåt på den fronten och mycket buggar kvarstår och saker som saknas.

Vet inte om det var 5.0 eller 5.0.1 vilket fall som helst helt värdelös om du frågar mig.. Vad var problemet med att bara hålla ner volymknapp ner?...

Men absolut alldeles för mycket buggar i Lollipop för att jag ens skulle tänkta tanken, Sen gillar jag inte hur det ser ut. Sitter nog kvar på 4.4.4 på min OPO ett tag till.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Varför inte en S6 edge?

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Valet klart, min nya Note Edge kommer i morgon om DHL gör sitt jobb.

Permalänk
Medlem

Bra val !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Kul! Ska bli intressant att få höra dina intryck om du känner för att rapportera tillbaka jag är nyfken påhurvida den krökta skärmen är en perk eller något som gör den svårare att hantera. Sneglar på s6 edge själv

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Till Pye,
Vet faktiskt inte om edgeskärmen på Edge och S6 Edge är samma, den ser betydligt smalare ut på S6 men kan inte bekräfta det då jag inte sett några siffror.

Jag har nu haft mobile I 2 dagar och hittils aldrig lyckats sätta igång något av misstag på Edge-skärmen för att jag håller "fel" I mobile. Många jag pratat med tycker att det verkar lätt att komma åt fel när man håller I den. Inget jag upplever.

För mig som ny Androidanvändare så är det än så länge en djungel efter att ha bytt från iOS så jag försöker komma in i det.

Hittils två irritationsmoment som jag stött på.

Aviseringarna i Edgeskärmen.
Oavsett om man stänger av aviseringar i Edge-skärmen så kommer de ändå. Verkar som man måste stänga av aviseringar helt i varje enskilt program ex Meddelanden, Facebook, LinkedIn, Hangouts etc.
Nån som kommit på hur man gör?

Bloatware.
Vid nyinstallation laddade telefonen in en jädrans massa skitprogram över wifi.
När jag sedan även kopplade in mitt SIM-kort så kom det än mer program.
Jädrigt irriterande med att sortera bort allt. Än mer irriterande är att det installerades program som jag inte kan hitta. Förmodligen Samsungs egna som skulle ha med framtida VR-nyttjande. Kan jag inte få ladda ned det själv utifall jag vill använda det?
Verkar vara näst intill lika mycket Bloatware som när man köper en ny PC. Jag som dessutom köpt min från Tyskland får massa Tysk bloatware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM6WET:

Till Pye,
Vet faktiskt inte om edgeskärmen på Edge och S6 Edge är samma, den ser betydligt smalare ut på S6 men kan inte bekräfta det då jag inte sett några siffror.

Jag har nu haft mobile I 2 dagar och hittils aldrig lyckats sätta igång något av misstag på Edge-skärmen för att jag håller "fel" I mobile. Många jag pratat med tycker att det verkar lätt att komma åt fel när man håller I den. Inget jag upplever.

För mig som ny Androidanvändare så är det än så länge en djungel efter att ha bytt från iOS så jag försöker komma in i det.

Hittils två irritationsmoment som jag stött på.

Aviseringarna i Edgeskärmen.
Oavsett om man stänger av aviseringar i Edge-skärmen så kommer de ändå. Verkar som man måste stänga av aviseringar helt i varje enskilt program ex Meddelanden, Facebook, LinkedIn, Hangouts etc.
Nån som kommit på hur man gör?

Bloatware.
Vid nyinstallation laddade telefonen in en jädrans massa skitprogram över wifi.
När jag sedan även kopplade in mitt SIM-kort så kom det än mer program.
Jädrigt irriterande med att sortera bort allt. Än mer irriterande är att det installerades program som jag inte kan hitta. Förmodligen Samsungs egna som skulle ha med framtida VR-nyttjande. Kan jag inte få ladda ned det själv utifall jag vill använda det?
Verkar vara näst intill lika mycket Bloatware som när man köper en ny PC. Jag som dessutom köpt min från Tyskland får massa Tysk bloatware.

Skaffade också en Note Edge igår.
En trevlig telefon på många sätt. Edge skärmen startar man aldrig av misstag, fastän man har lite av handen där.
Men håller med om aviseringarna, skit störigt. När jag har skärmen igång så vill jag inte ha avisering där, de vill jag bara ha när jag har flip cover stängt.

Android 4.4.4 är sådär! En del lagg.
Men håller på att ladda ner lollipop nu, det är släppt b.la i Ryssland så tar den mjukvaran, bör ju fungerar som vanligt. Hoppas på ordentliga optimeringar och många finesser från Galaxy S6 Edge.
Bloat ska vara nerskalat ordentligt iaf vad jag förstått det som.