Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat! Kul att kika in här på söndagkvällarna och se att det hela tiden händer något.

Vad har du tänkt att ha för finish på aluminiumplåtarna i slutändan? Blir det något exotiskt som blästring och anodisering tro?;)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Grymt bra jobbat! Kul att kika in här på söndagkvällarna och se att det hela tiden händer något.

Vad har du tänkt att ha för finish på aluminiumplåtarna i slutändan? Blir det något exotiskt som blästring och anodisering tro?;)

Hej, tack så mycket.. Jadu.. Den frågan förblir svår. Men det verkar som det kommer antingen bli pulverlack eller anodisering. Beroende på vad plånboken tillåter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett riktigt konstverk!

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Var hittade du strömförlängaren? c:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Ser grymt ut! Var hittade du strömförlängaren? c:

Skickades från m.sweclockers.com

Strömförlängaren är en egen kreation av blandade produkter. Vinklad strömkabel och nätbrunn från kjell. Och sata sleeve. Men ska göra om kabeln då den blev lite lång!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppdatering

Hej alla som följer!

Har lite roligare uppdatering för er idag. Blev aldrig någon uppdatering på söndagen då det inte fanns någon tid för detta. Men under måndagen så passade jag in alla komponenter i chassit igen. Vilket resulterade i att allt passade galant.

Har även gjort detta.

* Kortat av interna strömkabeln
* Vinyl på SSD:erna
* Startknapp

SSD:erna fint på plats. Riktigt nöjd med sleeven emellan. Men var tvungen att vända på en SSD. Så det är en miss jag får ta helt enkelt.

Nästa uppdatering kommer bli helt fokuserat på putsning, slipning och rengörning av allt material för lack/anodisering

Dock kan detta ta tid då jag fortfarande väntar på svar från div. firmor. Men uppdatering kommer ske.

Ha en bra tisdag / ygd3n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick hem polykarbonat från maskindelen så jag kunde äntligen göra klart sidopanelen.

Skyddsplasten får vara kvar tills jag lackat chassit.

Färg är beställt och anländer troligtvis imorgon. Så chassit ska isär för senare lack i helgen. Om allt går som planerat!

Ha en bra måndag. / ygd3n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att se uppdatering ser fram emot att se chassit med lite färg!

Permalänk

Ursäkta mig men så j*vla snyggt! Grymt jobbat! Ser fram emot resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Kul att se uppdatering ser fram emot att se chassit med lite färg!

Ja, äntligen kom en uppdatering tillslut. Haft så mycket med jobbet och annat så. Men det är på slutspurten nu med projektet.

Skrivet av Crozzfajor:

Ursäkta mig men så j*vla snyggt! Grymt jobbat! Ser fram emot resultatet.

Ingen fara! Tack så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skruvat ur varenda skruv!

Nu har jag precis som rubriken, skruvat ut varenda skruv. Panelerna är lösa och redo att bearbetas och lackas.

Såg att strömkabeln också kom med men den ska plockas bort innan lack.

Plåtarna ska slipas, tvättas, rengöras och putsas. Lägga på grundfärg som tydligen ska vara ämnad för aluminium och rätt tjock grundfärg.. Då får jag troligtvis bort alla repor som finns på plåtarna sen tillverkningen.

När jag ser denna bild så tänker jag bara på en sak.. Undra hur många timmar jag verkligen lagt ner på projektet ? Timmarna jag borrat alla hålen, kapat alla bitar, filat och sågat.

Fantastiskt ändå, hur man har lyckats skapa något med bara enkla medel från ett par aluminiumplåtar.

Ha en bra tisdag alla. Update kommer snarast! / ygd3n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lack!

Hej! Spenderar ju den långa helgen åt att försöka sätta lite färg på varda.. Jag menar chassit!

Har en bror som är väldigt snäll av sig som erbjöd mig hjälp med de jobbigaste. Slipa och putsa alla detaljer.

Efter det så rengjorde vi alla detaljer med T-röd och sen var grundningen igång!

Grundat och klart!

Klartt å betartt!

Nackdelen med att ha en far som är bonde. Mycket hö och andra icke roliga partiklar svävar inom garagets portar.. Men låter det torka och kollar om det är möjligt med att torka av med trasa eller om det är våtslipa som gäller. (Det blev samma på grundlacken och var bara att torka av med trasa där)

Hoppas detta var en lite roligare update som plåster på såren för att jag varit seg senaste 2 månaderna. Ha det fint. / ygd3n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Monteringen!

Hej på er!

Efter lackningen som varat sen i torsdags så tog jag tag i monteringen idag av samtliga delar. Jag fick ihop datorn men mörkret föll tyvärr över Norrlands skogar..

Så slutbilder får ske imorgon när ljuset finns och mer förberedelser är gjorda.

Hoppas det varit en trevlig update och ny kommer imorgon!

Ha det fint. / ygd3n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Sista" inlägget

Tycker det känns hemskt att projektet börjar närma sig ett slut. Då jag egentligen inte känner mig klar. Jag vet inte. Känns bara svårt att beskriva. Nöjd är jag, men jag känner mig bara inte färdig.

Iallafall så har ni säkert kikat bilderna jag la upp i galleriet. Men jag tänkte ändå lägga upp nån bild här med.

Får helt enkelt se när jag återvänder med detta bygge.. Har ju som sagt lite idéer. Bara ekonomin som håller mig tillbaka.

Ha de fint. / ygd3n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något nytt som händer!

Hej hallå, tänkte bara droppa dessa bilder då något nytt är på gång med projektet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Provkörning utav pumpen och planering utav ny front.

Hallå på er. Som vanligt efter några veckor så börjar det klia i fingrarna och man är "tvungen" att hitta på något nytt.

Så det är som skrivet tidigare vattenkylning som ska in i burken. Så idag så har jag provkört pumpen en sväng för att kolla läckage bla.

Har även fått hem alla fittings idag. "Barrow".. Så det ska bli intressant att få testa. Bättre bilder kommer senare. Har haft otroligt fullt upp just nu

Den nya fronten ja.. Tycker den tidigare var lite tråkig. Så tänkte kolla med er vad ni tror om denna front ? Nu ljuger kameran en hel del och ställer om vitbalansen och har sig. Så något blåare nyans är vad det egentligen är. Men ni förstår nog hur det kommer se ut.

Vad tror ni ? JA/NEJ ?

Kommentera gärna vad ni tycker. Ha det gött!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

I like the new front panel design I know of people who have used and are happy with barrow fittings. Some of the fittings are from the same OEM as Bitspower, like the C47 crystal link fittings etc.

/J

Permalänk
Medlem

@MetallicAcid: Thank you for your input

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Ja på frontpanelen! Fin vattenkylning btw! Köpt på Caseking?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

@C4B12: Tack!, yep, på caseking!

Visa signatur